Kaveri oksennustaudissa ja päästivät meidän lapsen leikkimään heille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suututtaa!

Vieras
Kaverin lapsi oksennustaudissa ja päästivät mun lapsen sinne leikkimään kuitenkin! NYt mun lapsi oksentaa. Kuka on niin tyhmä et jos on itse kipeänä tai perheestä joku muu, ni päästää vieraita kylään!!!??? Voi kamala jos se oma muksu nyt tylsistyy sen muutaman päivän kipeänä!

On kyllä tosi alytöntä, ettei kerro jos oma lapsi on mahataudissa ja ottaa lapsen leikkimään. Pikkunuha on ihan eri juttu, mutta en mä kuumeisen kaverin luoksekaan päästä ja toi mahatauti on ihan vihoviimeinen juttu.

Jos ollaan menossa koko perheellä kylään, kysyn aina etukäteen onko tauteja, kun osa ei hoksaa ilmoittaa kamalaa räkätautia, jos ei ole kuumetta tms. Kerran kun mentiin ja olin kyllä kysyny, ni ekaluokkalainen pamauttaa kesken kahvittelun, että hän oksensi eilen. Äiti meni vähän vaikean näköiseksi ja alkoi selittää, että kun vaan kerran oksensi ja nyt ok jne... Heillä kuitenkin monta lasta, joten voi olla vasta seuraavalle tulossa. Onneks ei saatu tautia. Jos lapsi menee naapuriin leikkimään, niin oletan, että lähettävät meidän lapsen takaisin kotiin, jos ovat kipeinä, enkä kysele erikseen.

[QUOTE="joo";28140910]mietin kanssa miksi SINÄ päästit lapsesi kipeän kaverin luokse leikkimään?[/QUOTE]

Tiedätkö sinä aina milloin eri perheissä joku on kipeänä? Minä en tiedä, tällöin toivon sairastavan perheen vanhemman estävän vierailun.

[QUOTE="joo";28140910]mietin kanssa miksi SINÄ päästit lapsesi kipeän kaverin luokse leikkimään?[/QUOTE]

Jos vaikka 5v muksu sanoo, että käy soittaa naapurissa asuvan kaverin ovikelloa ja kysyy pääseekö leikkimään, ni en mä erikseen kysy etukäteen vaan luotan tietysti siihen, että jos heillä on muuta menoa tai ovat kipeinä, niin sanovat ettei sovi ja lähettävät meidän muksun kotiin. Näin normijärjellä varustettu aikuinen toimii.

Oletan ilman muuta, että ap:kin teki näin eikä siis ollut tietoinen naapurin taudeista...

Ja mistä sitä aina tietää niiden kavereiden sairasteluita. Kyllä kouluikäiset ja vähän nuoremmatkin soittelee kavereiden ovikelloja samassa pihassa ja kyselee, pääseekö heille tai pääseekö kaveri meille. Vanhemman tehtävä on siellä pitää huoli, ettei sairaan sisarus mene naapuriin, eikä muita tule heille.

Ikävä juttu mutta minkäs sille enää voi. Onneksi kyseessä on kuitenkin vain oksennustauti
eikä mitään vakavaa.

Kukaan ei halua mennä vapaaehtoisesti hankkimaan vatsatautia itselleen tai perheelleen.

Osa lapsista ja aikuisistakin päätyy vatsataudin myötä sairaalaan tiputukseen, rotaviruksen aiheuttamaan kuivumiuseen on jopa kuoltu, ihan 2000-luvulla.

On kyllä typerää jos ei ilmoiteta että joku perheestä sairastaa. Meillä lapsi kävi kanssa leikkimässä kaverin luona ja selvisi että koko perhe oli kuumessa. Kaverikaan ei sitten jaksanut leikkiä vaan makaili vaan. Ja miksi päästin lapsen? Koska en voinut tietää että perheessä sairastetaan.

[QUOTE="vieras";28141063]Kukaan ei halua mennä vapaaehtoisesti hankkimaan vatsatautia itselleen tai perheelleen.

Osa lapsista ja aikuisistakin päätyy vatsataudin myötä sairaalaan tiputukseen, rotaviruksen aiheuttamaan kuivumiuseen on jopa kuoltu, ihan 2000-luvulla.[/QUOTE]

Tosta vapaaehtosuudesta...poika oli ollut mahataudissa ja hieman vielä toipilas. Silti kaverinsa perhe oli sen päästäny leikkimään vaikka tiesivät. Ja antoivat lapsensa olla pojan seurassa. Tarttuihan se. En alkanut komentaa heitä pois meijän lähettyviltä.

Tosta vapaaehtosuudesta...poika oli ollut mahataudissa ja hieman vielä toipilas. Silti kaverinsa perhe oli sen päästäny leikkimään vaikka tiesivät. Ja antoivat lapsensa olla pojan seurassa. Tarttuihan se. En alkanut komentaa heitä pois meijän lähettyviltä.

Oli päästänyt?

Meillä toipilaat ovat kotona sisällä toipumassa, eivät pihalla leikkimässä tai hakemassa kavereita.

[QUOTE="vieras";28141100]Oli päästänyt?

Meillä toipilaat ovat kotona sisällä toipumassa, eivät pihalla leikkimässä tai hakemassa kavereita.[/QUOTE]
Vaunulla oltiin ja omalla pihalla oli leikkimässä. En pakota olemaan sisällä vaan paikassa missä pääsee samantien vessaan eikä sitä enää juuri tarvittu. Eikä se ketää hakenu. Tarkotin että oli päästäneet lapset toistensa seuraan.

[QUOTE="vieras";28141063]Kukaan ei halua mennä vapaaehtoisesti hankkimaan vatsatautia itselleen tai perheelleen.

Osa lapsista ja aikuisistakin päätyy vatsataudin myötä sairaalaan tiputukseen, rotaviruksen aiheuttamaan kuivumiuseen on jopa kuoltu, ihan 2000-luvulla.[/QUOTE]

Tiedän olen hoitaja. Mutta kuivumistakin pystyy aika hyvin ennaltaehkäisemään ihan kotona. Se jos lapsi kuolee oksennustaudin aiheuttamaan kuivumiseen on kyllä ihan vanhempien aivottomuuden syytä.

Enkä puhunut vapaaehtoisuudesta hakea vatsatauti vaan siitä että se on nyt saatu ja sille ei mitään voi. Tärkeintä on nyt hoitaa sitä potilasta eikä vaahdota sen tarttumisesta keskustelupalstalla.

Mun 7v lapsi meni aamulla pihalle leikkimään ja sitten soitin kavereita läpi et missä lapsi on ni siellä oksennustauti perheessä sitten oli, eikä oltu tajuttu olla päästämättä sisään.

Ja mistä sitä aina tietää niiden kavereiden sairasteluita. Kyllä kouluikäiset ja vähän nuoremmatkin soittelee kavereiden ovikelloja samassa pihassa ja kyselee, pääseekö heille tai pääseekö kaveri meille. Vanhemman tehtävä on siellä pitää huoli, ettei sairaan sisarus mene naapuriin, eikä muita tule heille.

Kyllä meillä lapsille on kerrottu että kipeenä ei meille tule kavereita leikkimään eikä mennä kaverille jos on kipeänä itse tai kaveri, sairausaikana levätään!

[QUOTE="vieras";28140936]Tiedätkö sinä aina milloin eri perheissä joku on kipeänä? Minä en tiedä, tällöin toivon sairastavan perheen vanhemman estävän vierailun.[/QUOTE]

Kyllä meillä lapsille on kerrottu että kipeenä ei meille tule kavereita leikkimään eikä mennä kaverille jos on kipeänä itse tai kaveri, sairausaikana levätään!

*tähän viestiin oli tarkoitus vastata

Yhteistyössä