Kaveri närkästyi kun en antanut lapseni kallista pieneksi käynyttä pukua hänen lapselleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh

Vieras
Siksi en antanut, että saattaa olla, että meillä nuorimmainen perii joskus siskon vanhan. Kyse reimatecin 130e hintaisesta puvusta. Miksi ihmeessä pitäisi antaa ilmaiseksi se hänelle? Väittää ettei heillä rahaa ostaa lapselle mitään haalaria kevääksi. Olen hänelle jo yhden halvemman, lassien erittäin hyväkuntoisen haalarin anatnut ja se sopii heidän tytölleen hyvin. Haluaa välttämättä vaan tuon kalliimman. Lisättäköön, että vanhemmilla varaa tupakkaan 20 e viikossa, muttei lapsensa haalariin.

Muuten olisin voinutkin antaa, mutta kun me ehkä tarvitaan sitä vielä. Sitten kun en antanut rupesi hän tuossa pihalla muiden äitien kuulleen ihmettelemään miksi jotkut ostavat niin kallista lapsileen. Ja että mitä järkeä ostaa, ihan pröystäilyä vaan kuulemma. Ihme juttua. Mitä se häneltä on pois?

hmmm.. mie kyllä lainaan mielelläni pojan vaatteita jos ystävällä tarvetta on. Mutta en tosiaan ilmaiseksi kallista pukua antaisi.

muoks. enkä siis viitsi myydä/antaa vaatteita pois siitä syystä että niillä voi olla vielä meillä käyttöä tulevaisuudessa..

no ei ne vanhemmat kyllä paljoa polta jos 20? viikkoon piisaa :whistle:

mut itse asiaan, tommonen on tosi ärsyttävää käytöstä, miks aina oletetaan et toiset antaa lainaan? ja jos ei sit annakaan ni herne on nenässä heti, en ymmärrä :headwall:

*muoks, kyse ei ollutkaan puvun lainaamisesta* vieläkin törkeempää kerjäämistä

Mua ärsyttää se, että luuli selvästi saavansa puvun. Ei varmaan ollut tullut mieleen laittaa säästöön rahaa lapsen vaatetta varten Itelleen kyllä on varaa ostaa hiusvärejä, tupakkaa, iltalehtiä..

olisit myynyt sen sille pari kybää halvemmalla kuin ostit ite ; D
ja jos oot antanau tasaseen tahtiin aina sille mitä se tarvii niin se luulee varmaan että sää haluat tehdä niin!!
säähän voit alkaa sanoon että sun pitää ne myydä pois että saat rahat seuraavaan vaatteeseen vaikket niin tekiskään...

En mä tarkkaa summaa tiedäkään paljonko menee tupakkaa. Ovat sanoneet, että polttavat n. askin päivässä, hieman enemmän. Yhteensä siis.Eikös aski jotain 3e ole?

Kandeisko tommosta kaveria kuule vähän alkaa pitää vähemmän kaverina? Mä en ainaskaan tekis tommosella ääliöllä yhtään mitään kaverina kun on vaan hyväksikäyttö mielessä.

Kandeisko tommosta kaveria kuule vähän alkaa pitää vähemmän kaverina? Mä en ainaskaan tekis tommosella ääliöllä yhtään mitään kaverina kun on vaan hyväksikäyttö mielessä.

Vähän sama juttu täällä. Kaverini antoi kaikki tyttönsä vanhat vaatteet meille ja närkästyi kun en ole antanut parempia ja kalliimpia vaatteita meidän pojalta heidän pojalle. Paljon kyllä olen ilmaiseksi heille antanut, mutta nuo kalliimmat kyllä myyn mielummin kirppiksellä uppo-oudolle, kun annan ihan ilmaiseksi vastineeksi.

Tuli sellanen mieleen omalta kohdalta et yhdenkerran olen kysynyt ystävältä lainaan vauvalle toppapukua, omalle tytölle. Olisin tarvinut sitä silloin kun tyttö syntyi ja vain sen aikaa että kevät tuli. Mun tyttö syntyi maaliskuussa. No kaverin vastaus oli että se on niin kallis ettei raski antaa lainaan jos se menee pilalle. No juu meneehän se tieten ihan vastasyntyneellä pilalle. :D No sen jälkeen en ole hältä mitään pyytänyt lainaan.
Hän kyllä on multa tavaraa pyytänyt lainaan ja aina olen lainanut. Yhtään mitään en ole takaisin saanut. Osia tavaroista löytyy lasten leluista ja autosta. |O

Kyllä vaan tuollaisia ihmisiä on olemassa.
Minäkin omistan yhden tuollaisen ihanan siskon, jolla ei ole varaa muksujen kamppeisiin. Mutta kännykkä pitää olla aina uusinta uutta. Ja kaikki tv, video ym. hienoa.

Olen aina antanutkin omien lasten vaatteita heille, kun ei ole enää itellä ollu tarvetta.
Tuntuu, että se aina niitä odottaakin.

Tässä olinkin kauppaamassa sille uutta talvihaalaria niiden tytöille, kun omalle ei kelvannutkaan enää haalarimallinen.
Ei raskinut ostaa, vaikka puoleen hintaan olisin uuden myynyt. Itelle oli ostanut uuden kännykän ja sohvan. Ja niiden tyttö olisi tosiaan kaivannut jo uutta ja isompaa.

Sitte ihmettelee, kun lapsilla on niin huonoja pieniä vaatteita.

Minä taas kysyin kummitytön äidiltä kelpaisko heille meidän tytön vanha reimatecin haalari asusteineen. On ollut kahdella lapsella käytössä n. vuoden iässä pari kk ja kuin uusi. Ennemmin annan sen ilmaiseksi jollekin tutulle kuin myyn sikahintaan kirpparilla/huutiksessa.

Mutta jokainen tekee tavallaan. Ja ystäväni ei tosiaan haalaria kerjännyt/kysynyt vaan kysyi itse kelpaisiko se heille.

Samoin annoin kaikki vauvan tarvikkeet (vaunut, kantokoppa, kaukalo, sitteri, sänky, vaatteet, liinavaatteet, amme jne ) veljeni tulevalle vauvalle. He tarjoutuivat maksamaan mutten niistä rahaa halunnut. Pyysin vain laittamaan sitten eteenpäin kun eivät itse enää tarvi. En viitsi alkaa säästämään "jos joskus vielä tarvitaan"-asenteella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 2:
Kyllä vaan tuollaisia ihmisiä on olemassa.
Minäkin omistan yhden tuollaisen ihanan siskon, jolla ei ole varaa muksujen kamppeisiin. Mutta kännykkä pitää olla aina uusinta uutta. Ja kaikki tv, video ym. hienoa.

Olen aina antanutkin omien lasten vaatteita heille, kun ei ole enää itellä ollu tarvetta.
Tuntuu, että se aina niitä odottaakin.

Tässä olinkin kauppaamassa sille uutta talvihaalaria niiden tytöille, kun omalle ei kelvannutkaan enää haalarimallinen.
Ei raskinut ostaa, vaikka puoleen hintaan olisin uuden myynyt. Itelle oli ostanut uuden kännykän ja sohvan. Ja niiden tyttö olisi tosiaan kaivannut jo uutta ja isompaa.

Sitte ihmettelee, kun lapsilla on niin huonoja pieniä vaatteita.

OHHOH! Me ollaan vissiin erikoista sukua kun AINA ja iänkaiken on lastentarvikkeet/vaatteet ym. kiertäneet ilmaiseksi tarvitsevalta toiselle. Aikoinaan äiti ja siskonsa kierrättivät kaikki ja nyt minä teen samoin siskoni ja veljeni kanssa. vauvantarvikkeet, vaatteet, pyörät, sukset, luistimet ym.ym. mitkä vain on käyttökelpoisia niin kierrätetään. Ei puhettakaan että kukaan mitään maksua niistä haluaisi! Ei ole tullut mieleenkään.
Siskontytölle olen antanut uudenveroisia, vähän käytettyjä vaatteita ja ovat tulleet omalle kuopukselle takaisin jos on olleet käyttökelpoisia vielä.

En ilkeäis omalta sisarelta tai veljeltä pyytää rahaa.

Me ei olla koskaan saatu mitään ilmaiseksi (eikä tarvitakkaan) nkä kyllä annakkaan. Konttiin vien huonommat, muut myyn. Ei se raha ainakaan meillä kolmen lapsen kanssa puissa kasva! |O

Meillä kaikilla vaatetta piisaa ihan liikaakin :ashamed: Kesäksi on shortsipukujakin jokaiselle varmaan 20 vaikka osan laitoin jo myyntiin... Itseeni en kyllä paljon rahaa laita, mutta olen silti ihan huoliteltu.

Yhteistyössä