Kaveri itki hysteerisesti ultran jälkeen -heille tulee viides poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä mäkin toivoin kahden pojan äitinä tyttöä kolmanneksi (ja sainkin) ihan vaan siks ku ollaan oltu äitini kanssa tosi läheiset aina ja äiti-tytär suhde on aina erilainen kokemus kuin äiti-poika vaikka rakkauden määrää se ei tietenkään vähennä. Äitin kanssa on voitu vaihdella sisustuslehtiä, shoppailla, juoruilla vielä aikuisenakin. Kyllä mun mielestä on tietynlaista rikkautta että on saanut lapsiksi sekä poikia että tytön.

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
En kyllä ikinä pysty käsittämään tätä, että lapsia tehdään sukupuolen takia, silloin ei kannattaisi tehdä ollenkaan, jos toinen sukupuoli on pettymys.

No tuskin tässä nyt ihan siitä on kuitenkaan kyse. Ensireaktio on ehkä tuo, mutta tuskin kukaan lapsista olisi muita rakkaampi vain sukupuolen takia. Vai olenko ap väärässä?

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Kyllä mä voin reippaasti sanoa että totkai toivoin tyttöä kolmanneksi epelilaumaan.. :D
Ja hetken harmitti, mut nyt sopii ku nenä päähän tähä jengiin. ;)

Myös elättelin toiveita tyttösestä,olisi ollut isännällä tytön vuoro (aikaisemmat on poika-tyttö-poika),mutta kas ultra teki toisenlaisia paljastuksia ja oma olokin oli alusta alkaen hyvin poikamainen. :D Ja nyt tuon prinsessan kanssa vääntäessä se ei oikeastaan tunnukkaan niin pahalta ajatukselta.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei oo tosi.....eiks oo tärkeintä, että on terve lapsi??

Voin kyllä tunnsutaa,että itkin asiaa kun kuudennesta kuulin että on poika. ja meillä oli siis ennestään molempia. Silti synnytykseen asti toivoin,että ois kuitenkin tyttö. Kotona vielä piti vähän itkeä kun laitoin pienet vaatteet ja mekot varastoon. Silti tuo on rakas,enkä pois vaihtaisi,josksu vaan täytyy hieman tehdä surutyötä myös niiden haaveiden kohdalla. ei se sitä poista,etteikö sitä vauvaa kuitenkin rakastaisi ja haluaisi,vaikka ajatus "väärästä" sukupuolesta vaatisikin totuttelua.

Kyllä mäkin oon sitä mieltä et on se rikkaus kun on sekä poikia että tyttöjä. Mies voi touhuta sitten isompana miesten juttuja poikiensa kanssa ja kyllä meidän mammalla on kivaa kun lähtevät tyttöjen kesken omiin reissuihinsa. Ja ymmärrän senkin että aluksi voi tuntua pettymykseltä, mutta luulempa että se vauva on sitten ihan yhtä rakastettu poikanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla yksi:
En kyllä ikinä pysty käsittämään tätä, että lapsia tehdään sukupuolen takia, silloin ei kannattaisi tehdä ollenkaan, jos toinen sukupuoli on pettymys.

No tuskin tässä nyt ihan siitä on kuitenkaan kyse. Ensireaktio on ehkä tuo, mutta tuskin kukaan lapsista olisi muita rakkaampi vain sukupuolen takia. Vai olenko ap väärässä?

Onhan se pettymys ja aika kovakin, jos reaktio on tuota tasoa. Se mitä ajoin takaa, on etten ymmärrä, miten jotkut tekevät ja tekevät lapsia niin kauan kunnes saavat sen toisen merkkisen kuin kolme, neljä, viisi, aiemmin syntynyttä lasta on. Herää kysymys, että onko se yksi toista sukupuolta oleva silloin arvokkaampi, kuin nämä muut toisen merkkiset, kun toisen sukupuolen omaavaa lasta pitää kerta toisensa jälkeen yrittää? Meillä on yritetty saada lapsia, ei tyttöjä, eikä poikia.

Sympatiat äipän puolella.

Itkee varmasti nyt kun noin monen pojan jälkeen ei saa vieläkään tyttöä,
mutta uskon vahvasti, että kun tämäkin poika syntyy, rakastaa hän sitä yhtälailla kuin muitakin, oli se tyttö tai poika :)

musta taas tuntuu dawn lapsen kanssa pahalta kun ihmiset sanovat että pääasia että on terve, kyllä meidän lapsi oli toivottu ja rakastettu vaikka ei ollut terve. mikä pääasia se on? Ja vielä pahemmalta tuntui kun kerroimme että meille tulee down vauva niin jotkut myös vieraammat ihmiset katsoivat oikeudekseen ehdottaa raskauden keskeytystä niinku omissa peloissa ei olis ollu tarpeeks käsittelemistä. kyllä mekin silloin tehtiin surutyötä siitä että meidän haaveet terveestä lapsesta ei toteutuneet niinkuin jonkun toiveet tytöstä. mutta lapsi on silti rakastettu.

Tää on näitä asioita mitä mä en kans käsitä. EN sitte millään. Jos onnistuu tulemaan raskaaksi ja pitämään vauvan elossa sisällään, saa elävän vauvan niin miten IHMEEEEEEEEEESSÄ se voi olla pettymys, se sukupuoli..?? Miksi, voi miksi..

Itsekin yhden lapseni menettäneenä suurin toiveeni oli saada seuraava elävänä tähän maailmaan, toisarvoinen seikka mitä tietysti myös toivottiin oli se terveys. SUkupuoli ihan yhdentekevä.

Ihana poikalauma :heart:

Rehellisesti: toivoin tokastakin poikaa. Tyttö tuli. Ja rakastan ihan yhtä lailla kuin ekaakin. Nyt olen jopa onnellinen että olikin juuri tyttö.

Miksei saisi toivoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jasmin:
musta taas tuntuu dawn lapsen kanssa pahalta kun ihmiset sanovat että pääasia että on terve,

Mä en ikinä toivota tuota, en omissa enkä muiden raskauksissa. Just siksi, että oli terve tai ei, kaikista rakkain se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla yksi:

Onhan se pettymys ja aika kovakin, jos reaktio on tuota tasoa. Se mitä ajoin takaa, on etten ymmärrä, miten jotkut tekevät ja tekevät lapsia niin kauan kunnes saavat sen toisen merkkisen kuin kolme, neljä, viisi, aiemmin syntynyttä lasta on. Herää kysymys, että onko se yksi toista sukupuolta oleva silloin arvokkaampi, kuin nämä muut toisen merkkiset, kun toisen sukupuolen omaavaa lasta pitää kerta toisensa jälkeen yrittää? Meillä on yritetty saada lapsia, ei tyttöjä, eikä poikia.

En minäkään ymmärrä, mutta tekeekö joku oikeasti vaikka kymmenen lasta saadakseen toivomansa sukupuolen? Toivon ainakin, että ap:n kertomassa tapauksessa oikeasti halutaan sitä viidettä lasta, ja saahan sitä toivoa, että vaihteeksi tulisi tyttö. Raskaana ollessa minä ainakin itkin hysteerisesti ihan mistä tahansa, ehkä tässäkään ei niin rankasti itketty sitä että lapsi on poika... Ja vaikka sitä tyttöä on "tehty", niin eihän sitä koskaan tiedä kumpi tulee. Olihan seitsemän veljestäkin... ;)

Näin. Itselläni kaksi poika ja kolmatta lastamme odotan. En tiedä kumpi on tulossa enkä välitäkään, koska tärkein on, että saamme kolmannen lapsen. Tämä on myös meidän viimeinen lapsi, riippumatta hänen sukupuolesta.

Mä oon ajatellut, että se "kunhan ois terve", tarkoittaa just sitä että ei sukupuolella väliä, mutta tottakai sitä toivoo että omalla lapsella ois kaikki hyvin.

Miks jotkut ajattelee että se muka tarkottais ettei sairasta rakastais! Eihän se niin mene.
Tottakai jokainen toivoo parasta lapselleen.

Niin ja toi sukupuolen toivominen.... Toki sitä voi toivoa, mutta aika kamalaa jos on ihan hirveen pettynyt väärään sukupuoleen :(
Se pitäis kuitenkin jokaisen tajuta, että kun lapsen haluaa, sitä ei voi valita mitä mahdollisesti saa!!!
Jos väärä sukupuoli ois hirvee pettymys niin kannattaisi jättää lapsihaaveeet sikseen...
Anteeks, TYTTÖ-haaveet...

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mä oon ajatellut, että se "kunhan ois terve", tarkoittaa just sitä että ei sukupuolella väliä, mutta tottakai sitä toivoo että omalla lapsella ois kaikki hyvin.

Miks jotkut ajattelee että se muka tarkottais ettei sairasta rakastais! Eihän se niin mene.
Tottakai jokainen toivoo parasta lapselleen.

Niin ja toi sukupuolen toivominen.... Toki sitä voi toivoa, mutta aika kamalaa jos on ihan hirveen pettynyt väärään sukupuoleen :(
Se pitäis kuitenkin jokaisen tajuta, että kun lapsen haluaa, sitä ei voi valita mitä mahdollisesti saa!!!
Jos väärä sukupuoli ois hirvee pettymys niin kannattaisi jättää lapsihaaveeet sikseen...
Anteeks, TYTTÖ-haaveet...

Tätä on niin helppo peesata! Oksettava ajatusmaailma joillakin vanhemmilla.

Yhteistyössä