Kaveri ei pidä minusta, syy kuulosti oudolta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentävä tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentävä tilanne

Vieras
Olen tutustunut kivanoloiseen naiseen. Olimme eilen ravintolassa. Hän sanoi, että hänellä on jostain paha mieli. Kysyin miksi ja olin empaattinen, mutta syytä ei kertonut. Sitten kävi niin, etät mies, jonka kanssa hän oli tanssinut, tanssitti sitten minuakin ja sanoi jotain positiivista tanssista kaverini kuullen menimme hetken kuluttua naistenvessaan, missä sitten hiuksia laitellessa kaveri yhtäkkiä sanoi "olet x ikävä ihminen". Kovasti yllätyin, koska olin ollut ystävällinen ja ihan iloinen uuden kaverin seurassa. Kysyin tietysti, miksi noin sanoi. Vastasi "olet X liian kaunis". On tähän joskus viitannut ennenkin, mutta olen vain ohittanut asian. Peruutti sitten ja pahoitteli sanomaansa ja viittasi siihen, ettei itse ollut laittautunut. Ilmeisesti epävarmuuttaan noin sanoi vai mitä? "ikävä ihminen" en varmastikaan ole, koska minulla on pitkäkestoisia, läheisiä ystävyyksiä. Ihan nätti olen, se on totta, mutta en mikään ihmeellinen enkä varsinkaan pätkääkään ulkonäkökeskeinen itse. Jotenkin tuo episodi jäi kaihertamaan ja tuntui tavallaan aika pahalta, siksi haluaisin kuulla mielipiteitänne.

onko mielestänne yleistä, että naiset kokevat toisen ulkonäön uhkana?
Voitteko kuvitella, että pienessä humalassa sanoisitte noin?
Vai tulkitsinko tilannetta kenties ihan eri tavalla kuin joku muu tulkitsisi? Näin anonyyminä ihmiset varmaan uskaltavat tällaiseenkin ketjuun rehellisesti kertoa ajatuksiaan / kokemuksiaan asiasta.

Kyllä naiset kokevat kauniimman naisen seurassa alemmuuskomplekseja. Itse olen tuon saanut kyllä tuntea nahoissani. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun olen saanut paskaa niskaan sen takia, että olen kauniimpi.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
kyllä mä olen nuorempana tuntenut alemmuus kompleksia kauniiden ystävieni seurassa

Mutta heijastuiko se ystävyyteen tai koitko sen ystävien luonteeseen liittyväksi? Eli jos joku on kaunis, mutta lämmin ja leppoisa ihminen, niin voidaanko hänet kokea negatiivisesti ulkonäöstä johtuen?

Kaverisi olisi varmaan itse halunnut kuulla mieheltä vastaavaa kommenttia ja siksi moinen töksäytys. Mulle on joskus kaveri sanonut et olen rasittava... ja syynä ollut se et kaveri potenut ihan hirvittävää krapulaa ja itse olen ollut virtaa täynnä eikä tietoakaan huonosta olosta.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Sinulla ei taida juurikaan olla sarkasmintajua?

Minullako? Selitä sitten minulle :). Jotenkin tilanne ei sisältänyt mielestäni edes huumorinhäivää ja kaverini ilme oli ärtyneen ja / tai surullisen oloinen. Toivottavasti oli sarkasmia ja tajusin väärin.

Ehkä heitto oli vitsi? Itse voisin heittä tuollaista vakavalla naamalla ja se olisi tarkoitettu vain huumoriksi. Siis varmasti tarkoitti, että olet nätti, mutta se et oot sen takia ikävä ihminen, oli varmasti vitsi.

Anteeksi nyt vaan, mutta millä perusteella sä nyt oikein teit sen johtopäätöksen että kaverisi ei pidä sinusta ulkonäkösi perusteella tai muutenkaan?

Sillä, että on kerran, yhden kerran, humalassa heittänyt läppää että sä olet ikävä ihminen, ja vielä pahoitellut ja pyytänyt anteeksi?

Kenellähän se huono itsetunto tässä on, sinulla vai kaverilla?

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Anteeksi nyt vaan, mutta millä perusteella sä nyt oikein teit sen johtopäätöksen että kaverisi ei pidä sinusta ulkonäkösi perusteella tai muutenkaan?

Sillä, että on kerran, yhden kerran, humalassa heittänyt läppää että sä olet ikävä ihminen, ja vielä pahoitellut ja pyytänyt anteeksi?

Jospa lukisit ap:n tekstin uusiksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:D onhan se tämäkin tapa tulla kalastelemaan huomiota omasta ulkonäöstään. :whistle: juu juu, ap, kyllä sä olet ihan söpö ja hemaiseva.

Minä en sellaista tarvitse. Tiedän itseni. Jos tarvitsisin, tekisin sen kuvan kera. Mutta ikävää, jos ohitit itse asian pointin. Onneksi osa ymmärsi :). Onko sinusta sitten ihan reilua tai ok tokaista tuollaista uudelle kaverille? Ehkä pitäisi osata paremmin kuvata tilanteen ikävä tunnelma, mutta kirjoittamalla se on vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
:D onhan se tämäkin tapa tulla kalastelemaan huomiota omasta ulkonäöstään. :whistle: juu juu, ap, kyllä sä olet ihan söpö ja hemaiseva.

Minä en sellaista tarvitse. Tiedän itseni. Jos tarvitsisin, tekisin sen kuvan kera. Mutta ikävää, jos ohitit itse asian pointin. Onneksi osa ymmärsi :). Onko sinusta sitten ihan reilua tai ok tokaista tuollaista uudelle kaverille? Ehkä pitäisi osata paremmin kuvata tilanteen ikävä tunnelma, mutta kirjoittamalla se on vaikeaa.

Älä ap noista välitä. Täällä plussalla ei saa ilmaista olevansa kaunis tai edes hyväkroppainen. Jos kehtaat ilmaista sen, niin kalastelet lisää kehuja tai olet valehtelija.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

Jospa lukisit ap:n tekstin uusiksi

Luettu on, eikä siitä edelleenkään tule mistään ilmi, että se kaveri ei tosta pitäisi.

Siis miettikää nyt edes vähän. Joku kertoo jo alkuaan, että sillä on paha mieli jostain, kyse voi olla mistä vaan. Sillä on huono päivä. Piste.

Se sattuu yhden kerran sanomaan kaverilleen että sä olet ikävä ja liian kaunis. Ja pyytää anteeksikin.

Kaikkihan sen tietää, että naiset osaa olla vittumaisia kun niillä on huono päivä.

Ja aplla on jotain vikaa itsetunnossa, jos se olettaa heti että sitä pidetään ihan paskana ja ikävänä tai että siitä ei pidetä, jos joku sanoo yhden ikävän lauseen... ja pyytää sitä anteeksi!! Kyllä se on ap:llakin nyt peiliin katsomisen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ehkä heitto oli vitsi? Itse voisin heittä tuollaista vakavalla naamalla ja se olisi tarkoitettu vain huumoriksi. Siis varmasti tarkoitti, että olet nätti, mutta se et oot sen takia ikävä ihminen, oli varmasti vitsi.

Toivottavasti näin. Minusta se tuntui siltä, että asia jotenkin oikeasti ärsytti häntä. Ja tosiaan hän vaikutti surulliselta. Jäi jopa tunne,että olisiko jotain ikävää tapahtunut jo ennen iltaa. Ehkä jää pysyväksi mysteeriksi ja ohitan tässä vaiheessa kaveruutta kohteliaasti vitsinä. Kivana ihmisenä häntä kuitenkin oikeasti ja aidosti pidän.

Voi olla jopa minulla. Varsinkin kaveruuden alkuvaiheessa yllätti. Käyn myös aika vähän viihteellä, joten ehkä sitten en osaa ottaa vastaan kommentteja yhtä rennosti kuin pitäisi. Kuten sanottua, pitää varmaan ohittaa koko juttu läppänä. Ehkä olen tottunut ottamaan ihmisten heitot ainakin puolitosina tai jotain. Ilta jatkui kuitenkin enkä miettinyt asiaa illan aikana.

ulkonäköön kommentoimatta.. kaverin miestä ei viedä.. vaikka eivät seurustelisi, mutta ystävykset eivät sekaannu toisten pokiin, missään nimessä!

Alkuperäinen kirjoittaja hm :

Älä ap noista välitä. Täällä plussalla ei saa ilmaista olevansa kaunis tai edes hyväkroppainen. Jos kehtaat ilmaista sen, niin kalastelet lisää kehuja tai olet valehtelija.

Kiitos :). En välitä. Itsetuntoni ulkonäköni suhteen on ok enkä pohdiskele sellaisia asioita suuremmin. Kelpaan itselleni ja miehelleni ja olen ihan nätti. That's it! Sen sijaan jotenkin hämmennyin sanoista "ikävä ihminen", koska se jotenkin satutti. Toivottavasti sitten ihan turhaan. En jää pohtimaan asiaa tämän enempää.

Kiitos :). En välitä. Itsetuntoni ulkonäköni suhteen on ok enkä pohdiskele sellaisia asioita suuremmin. Kelpaan itselleni ja miehelleni ja olen ihan nätti. That's it! Sen sijaan jotenkin hämmennyin sanoista "ikävä ihminen", koska se jotenkin satutti. Toivottavasti sitten ihan turhaan. En jää pohtimaan asiaa tämän enempää.

olet sä aika ikävä ihminen jos täytyy saman ukon kanssa tanssia kun kaverisi, en itsekkään pitäisi siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän ystävääsi:
ulkonäköön kommentoimatta.. kaverin miestä ei viedä.. vaikka eivät seurustelisi, mutta ystävykset eivät sekaannu toisten pokiin, missään nimessä!

Ei sellaisesta ollut kyse millään tavoin! Kirjoittamasi on minulle selviö! Kerran tanssi kummankin kanssa ja jatkoi matkaansa. Ei siis ollut kaverin kanssa jutellut tms. Mies vain haki minua tanssimaan ja minä tanssin. Ihan normi juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja :

olet sä aika ikävä ihminen jos täytyy saman ukon kanssa tanssia kun kaverisi, en itsekkään pitäisi siitä.

No siis ihan mahdoton on kieltätytyä tanssimasta jokaisen kanssa, joka on kerran kaverin kanssa tanssinut! Aika outo asenne. Sitä paitsi olisi tosi loukkaavaa myös tanssimaan hakevia miehiä kohtaan, jos ihan asiallisesti hakee tanssimaan, niin julkisesti pakit antaisin. Ja lisäselvennyksenä: miehenikin oli mukana ja pääasiassa hänen kanssa tanssin. Kaverini ei siis todellakaan ollut mielestäni asiassa uhattu. Ymmärtäisin reaktionne, jos kaveri olisi jotenkin tätä (romani- )miestä ollut "yrittämässä", mutta siitä ei ollut lainkaan kyse. Hän sai tanssia koko illan ihan kivasti eri ihmisten kanssa. Miten täällä plussalla aina onnistutaan leimaamaan ihminen syyttä suotta... Äh. Lähden syömään. Annan asian olla ja yritän olla jatkossa aiempaakin varovaisempi tulkinnoissani. Kaveruutta en minä ainakaan ole ollut romuttamassa missään vaiheessa. Minulla on hyvä mies ja hän riittää. Kaveruudesta tässä pohdiskelin..

Yhteistyössä