H
Hämmentävä tilanne
Vieras
Olen tutustunut kivanoloiseen naiseen. Olimme eilen ravintolassa. Hän sanoi, että hänellä on jostain paha mieli. Kysyin miksi ja olin empaattinen, mutta syytä ei kertonut. Sitten kävi niin, etät mies, jonka kanssa hän oli tanssinut, tanssitti sitten minuakin ja sanoi jotain positiivista tanssista kaverini kuullen menimme hetken kuluttua naistenvessaan, missä sitten hiuksia laitellessa kaveri yhtäkkiä sanoi "olet x ikävä ihminen". Kovasti yllätyin, koska olin ollut ystävällinen ja ihan iloinen uuden kaverin seurassa. Kysyin tietysti, miksi noin sanoi. Vastasi "olet X liian kaunis". On tähän joskus viitannut ennenkin, mutta olen vain ohittanut asian. Peruutti sitten ja pahoitteli sanomaansa ja viittasi siihen, ettei itse ollut laittautunut. Ilmeisesti epävarmuuttaan noin sanoi vai mitä? "ikävä ihminen" en varmastikaan ole, koska minulla on pitkäkestoisia, läheisiä ystävyyksiä. Ihan nätti olen, se on totta, mutta en mikään ihmeellinen enkä varsinkaan pätkääkään ulkonäkökeskeinen itse. Jotenkin tuo episodi jäi kaihertamaan ja tuntui tavallaan aika pahalta, siksi haluaisin kuulla mielipiteitänne.
onko mielestänne yleistä, että naiset kokevat toisen ulkonäön uhkana?
Voitteko kuvitella, että pienessä humalassa sanoisitte noin?
Vai tulkitsinko tilannetta kenties ihan eri tavalla kuin joku muu tulkitsisi? Näin anonyyminä ihmiset varmaan uskaltavat tällaiseenkin ketjuun rehellisesti kertoa ajatuksiaan / kokemuksiaan asiasta.
onko mielestänne yleistä, että naiset kokevat toisen ulkonäön uhkana?
Voitteko kuvitella, että pienessä humalassa sanoisitte noin?
Vai tulkitsinko tilannetta kenties ihan eri tavalla kuin joku muu tulkitsisi? Näin anonyyminä ihmiset varmaan uskaltavat tällaiseenkin ketjuun rehellisesti kertoa ajatuksiaan / kokemuksiaan asiasta.