Kaveri ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lapsuuden kaveriini asuu ulkomailla ja ollaan tiiviisti sähköpostitse yhteydessä. Hän ei kuitenkaan koskaan kommentoi minun juttujani vaan puhuu vaan omistaan. Kuitenkin aina kysyy, miten menee, mutta jos vastaan, ohittaa sen nopeaan tai sitten hänelle tulee siitä jokin oma juttu mieleen, josta jauhaa. Aina odottaa vastausta ja empatiaa omiin juttuihinsa, mutta ei itse tee samoin. Nyt sitten ilmoitti rikkovansa kaikki välit sellaisiin ihmiseen, joiden kanssa ei ole tasa-arvoinen suhde, vaan jotka ovat yksipuolisia. Siis sellaiset, joissa hän ei saa huomiota.

Argh. Pakko avautua täällä, kun menee hermot. Miten muut on toimineet vastaavissa tilanteissa? Jatkaako yksipuolista kaverisuhdetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Ai oikein ilmoitti rikkovansa välit? :o
Mä olisin nyt ensialkuun puolisen vuotta laittamatta sähköpostia sille ja kattoisin, et kuuluuko siitä mitään.

Ei siis tarkoittanut minua, vaan joitakuita muita, mutta ei itse tajua tekevänsä samaa.

Mä olen tuntenut just tuollaisia ihmisiä. Ei se vaan toimi jos se on noin yksipuolista. Mut sinuna sanoisin ihan suoraan, jos kaverisi ei itse tajua toimivansa niin. Annat sille mahdollisuuden tajuta ja tehdä muutos. Mitä siinä menetät jos kuitenkin suunnittelet välien poikkilaittoa?

Aina pitää antaa ihmisille toinen mahdollisuus! :attn:

Esikoisen kummitäti on tuollainen. Ei edes facebookissa koskaan kommentoi kavereidensa kirjoituksia, mutta päivittää omaa statustaan ahkerasti milloin milläkin ja suorastaan kerjää kommentteja.

Mutta minä olen ottanut ihan tietoisesti etäisyyttä ja lakannut pitämästä yhteyttä. Koko viime kesänä ja syksynä hänelle ei sopinut tulla meillä käymään niin päätin sitten, että ei meilläkään taida olla kalenterissa vapaata hänelle.

Kiitos kommenteista. Joo, minäkin olen sitä mieltä, että toinen mahdollisuus on aina annettava. Joten sanon varmaan joskus suoraan, ei siinä tosiaan menetä mitään. Tosin tämä kaveri ei mitään kritiikkiä ole sulattanut, joten en usko, että tätäkään. Mutta katsotaan.

Joo, tuo fb-juttu kuulostaa tutulta. Paitsi että kaverini kommentoi toki muiden tekstejä, mutta ihan oikeasti lähetti minulle yksityisviestinä kysymyksen siitä, miksi en ollut kommentoinut hänen juttujaan fb:ssä! Vaikka olin mutten kaikkia mahdollisia. Hoh hoi.

Yhteistyössä