Kävelin eilen koiran kanssa, vastaan tuli isä jolla oli kaksi isoa koiraa, rattaat ja pieni lapsi siinä kävelemässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
muuten noi pikkukoirat flexeissä on pahimpia. ihan kuin niitä ei voisi kiskaista, että sessi tulee nyt perässä eikä jäädä odottelemaan muita koiria. Ihan kuin pienelle koiralle ei voisi pitää kuria ja järjestystä. Jos muffe haluaa tavata kaikki koirat lenkillä, vaikka siihen menisi kolme tuntia niin sitten muffen täytyy saada tavata! Ehkä juuri tästä syystä itselleni on tullut pikkukoirahyljeksimisreaktio. Tosin en yleistä. On kivoja pikkukoirarotuja ja niiden omistajia! Onneksi! :D

En jää minä eikä tuu jäämään neiti tän meiän harjiksenka kans odottelemaan muita, eikä taluttimessa tutustumaankaan :D Lenkki on lenkki ja leikit on sit taas ihan muuta :D

Onpas taas "tyhmää" väkeä... oltiin aivan vierekkäin tän ukon kanssa, ei ollut mahdollisuutta kysyä ja tiedustella. Meinasin ensin jäädä oottamaan, että menevät ohi, mutta meni hermot kun oli niin hidasta se kävely niillä. menin sit itse enkä hokannu että ne on yhtäkkiä puskurissa kiinni.
Ja mä kyllä kysyn aina, saako tulla luokse, että älkääs arvostelko jos ette tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onpas taas "tyhmää" väkeä... oltiin aivan vierekkäin tän ukon kanssa, ei ollut mahdollisuutta kysyä ja tiedustella. Meinasin ensin jäädä oottamaan, että menevät ohi, mutta meni hermot kun oli niin hidasta se kävely niillä. menin sit itse enkä hokannu että ne on yhtäkkiä puskurissa kiinni.
Ja mä kyllä kysyn aina, saako tulla luokse, että älkääs arvostelko jos ette tiedä.

Edelleen mul kyl jäi epäselväks mitä se mies teki väärin.

Senkö et koirat kulki pitkällä, vaiko sen että naamansa oli mutrussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

no ajattelin, että sen naama oli mutrussa mun takiani, tajuatko? Jos se yritti hallita niitä koiriaan ja vahtia lastaan samaan aikaan ja oli pinna kireellä?

no ajattelin, että sen naama oli mutrussa mun takiani, tajuatko? Jos se yritti hallita niitä koiriaan ja vahtia lastaan samaan aikaan ja oli pinna kireellä?

Juu tajuan, mut se ei tarvinnu sit kuitenka olla susta johtuvaa kuitenka vaikka olis ollu pinnaki kireellä :)
Varmaan meillä kaikilla on joskus sellanen ilme syystä tai toisesta :)

Juu tajuan, mut se ei tarvinnu sit kuitenka olla susta johtuvaa kuitenka vaikka olis ollu pinnaki kireellä :)
Varmaan meillä kaikilla on joskus sellanen ilme syystä tai toisesta :)

näinhän se on, yritin mä kyllä hymyillä ystävällisesti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
muuten noi pikkukoirat flexeissä on pahimpia. ihan kuin niitä ei voisi kiskaista, että sessi tulee nyt perässä eikä jäädä odottelemaan muita koiria. Ihan kuin pienelle koiralle ei voisi pitää kuria ja järjestystä. Jos muffe haluaa tavata kaikki koirat lenkillä, vaikka siihen menisi kolme tuntia niin sitten muffen täytyy saada tavata! Ehkä juuri tästä syystä itselleni on tullut pikkukoirahyljeksimisreaktio. Tosin en yleistä. On kivoja pikkukoirarotuja ja niiden omistajia! Onneksi! :D

Näinpä. Vielä tuota mummelia pahempi on noin kymmenvuotias tyttö, joka on selvästi saanut ekaksi koirakseen sellaisen valkoisen pikkupörrön. Heillä varmaan lenkit kestävät viisi tuntia joka kerta, koska pörrö jää seisoskelemaan ihan koko ajan. Nyt on ottanut tavakseen antaa sen jäädä maassa maaten odottelemaan ja kun oma koira ei noista pikkukoirista oikein pidä, niin helvetti on aika pian irti, kun yksi jää siihen vielä vaanimaan. Jos kaikki koirat omistajineen käyttäytyisivät normaalilla tavalla ja pitäisivät huolta ns. omista asioistaan eli eivät jäisi suotta odottemaan ja notkumaan, niin veikkaisinpa, että remmirähjiä olisi paljon vähemmän...Ei meillä esim. toisten koirien ohittaminen ole ongelma, vaan juuri nuo vaanimiset.

totta, totta. tekisi mieli sanoa, että otapas se pörräsi nyt kainaloon ja menkää eteenpäin. Tuollaista vaanimista jaksa kukaan ja auta armias jos iso koira sattuu ärähtämään niin siinä on yleisönosastokirjoituksia lehti täynnä ja vanhemmat kurkussa kiinni. Sitten kun se iso koira on vielä musta niin se on 100 kertaa pahempaa...(en kyllä ymmärrä miksi sillä värillä on joillekin niin suuri merkitys) tosin meidän koira on kiltti, mutta ei sekään mitään vaanimista siedä yhtään.

Olen monesti miettinyt, että pitäisiköhän minun opettaa sille tytölle koiranpidon abc eli se, että suurin osa koirista ei todellakaan siedä sitä, että toinen koira vaanii maassa eikä sitä pitäisi omistajan sallia. Mutta ainahan se rähähtävä koira saa syyt niskoilleen, vaikka toinen tuijottaisi kuinka.

Minullakin on musta koira ja valkoiset pörröiset koirat ovat sille kestoinhokkeja. Tykkää oman näköisistään kaikkein eniten (on varmaan aika itserakas ; )

Minä olen nyt kyllä totaalisesti tipahtanut tästä tapahtumien kulusta. En tajua sitten ollenkaan...Siis mikä se sinun ongelmasi nyt olikaan?

Älkäähän hyvät ihmiset ottako nokkiinne kaikesta, meitä kun on niin moneen junaan.
Minuakin varmaan pidetään "nirppanokkana" kun opetan koiralleni kauniita ohituksia. Silloin mennään reippaasti ohi, omistajan katse menosuuntaan. Vaihtoehtoisesti menemme tien sivuun, niin että olen ohi tulevaan koiraan selin, enkä kiinnitä siihen huomiota. Silloin oma räyhäroopeni tietää, että ei tarvitse meuhkata/yrittää syödä toista koiraa ;D Voi vaikuttaa hiukan oudolta, mutta kaikilla ei ole niitä hyvistä olosuhteista tulevia puudeleita. Toisilla rekuilla on ollut hiukan huonommat lähtöasetelmat, ennen parempaan kotiin pääsyä.
"Tyly" ohitus voi olla koulutustilanne. Mukavia koiralenkkejä kaikille!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ne koirat sit veti ja tottakai munkin koirani halus niitä nuuskia, kun oltiin lähekkäin. Tosi nyrpee ilme oli, en tajua ihmisiä jotka käyttäytyy noin täysin vieraille vastaantulijoille.
Jos se ei olis halunnut että koirat haistelee toisiaan, olisi sanonut. Mutta mitäs antaa koiriensa vetää ja tunkea lähelle?
Onneksi suurin osa taluttajista on mukavia, monesti juttelen ihan vieraiden ihmisten kanssa pitkät tovit.

mä niin vihaan selalsia akkoja joilla on selalsia oikeita puudeleita ja vaikka ''fifi'' tai joku muu ällöniminen koira kuinka haluaisi niin ei, ja meidän koiraa ja minua katsotaan halveksien :( silloin tekisi mieli ''vahingossa'' päästää irti ja hyppimään sukkahousut rikki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Myriam:
Älkäähän hyvät ihmiset ottako nokkiinne kaikesta, meitä kun on niin moneen junaan.
Minuakin varmaan pidetään "nirppanokkana" kun opetan koiralleni kauniita ohituksia. Silloin mennään reippaasti ohi, omistajan katse menosuuntaan. Vaihtoehtoisesti menemme tien sivuun, niin että olen ohi tulevaan koiraan selin, enkä kiinnitä siihen huomiota. Silloin oma räyhäroopeni tietää, että ei tarvitse meuhkata/yrittää syödä toista koiraa ;D Voi vaikuttaa hiukan oudolta, mutta kaikilla ei ole niitä hyvistä olosuhteista tulevia puudeleita. Toisilla rekuilla on ollut hiukan huonommat lähtöasetelmat, ennen parempaan kotiin pääsyä.
"Tyly" ohitus voi olla koulutustilanne. Mukavia koiralenkkejä kaikille!!! :)

Olen sen verran huomiokykyinen ihminen, että todellisen tylyyden kyllä erotan näistä koulutustilanteista. Kyllä sen huomaa helposti milloin tosiaan tehdään koiran kanssa töitä lenkillä tai koulutetaan. Se on ihan eri juttu kun oikeesti tuppiturpaiset möllöttäjät. :D

Voin hyvin kuvitella, että mies on "pakotettu" lenkille koirien ja lapsen kanssa.
Miehellä on tästä jo pinna kiristynyt. Lapsi on saattanut kiukutella matkan aikana -> ketutuskäyrä noussut. Koirat ovat olleet turhan riehakkaita ja ovat pudottaneet korvansa jo alkumatkalle. Sitten viiminen niitti oli tuo teidän välikohtaus.
Kun tarpeeksi ottaa päähän, niin ei silloin ajattele sitä, että pitäisi hymyillä vastaantulevalle ihmiselle.
Eikä se tarkoita, että vastaantulevassa olisi joku vika, kun sille ei sitä hymyä anneta ja kävellään ohi naama norsunv*tulla.

Ei kaikkea tarvitse ottaa niin itseensä ja vakavasti.
itse en tuollaisille ihmisille edes jaksa suoda ajatuksiani enkä missään tapauksessa jaksaisi murehtia sitä vielä jälkikäteen jossain.
Eikö olisi parempi vain unohtaa moiset nyrpeilijät ja jatkaa matkaansa hymyillen? :)

no olisit kysynyt jo noin vaivaa. Mun mielestä on ihan ymmärrettävää jos ihmisellä on kaksi isoa, huonosti hallinnassa olevaa koiraa ja lapset ja rattaat vai mitä se nyt oli, mukana niin ei sitä välttämättä jaksa hymyillä jos joku vielä päästää koiransa siihen haistelemaan.

Yhteistyössä