Kausi-influenssa rokote, otatteko itsellenne/lapsille?

• Viestiketjun aloittaja pitäiskös..
  • Ensimmäinen viesti
pitäiskös..
Itse olen nyt raskaana ja tuli mieleen että varmaan nyt sitten pitäisi se ottaa. Ihmettelen kylläkin kun siitä ei mitään neuvolakäynnillä puhuttu vaikka juuri siellä kävin. Mutta pitäisiköhän lapselle se ottaa samalla? Oletteko itse ottaneet rokotetta lapsillenne?

Vaikeeta kun ei ollenkaan saa tälläisistä infoa tarpeeksi. :/

"vieras."
Itse en ole koskaan ottanut, enkä muistaakseni ole influenssaa sairastanut. Lapsille otin silloin viime vouhotuksen aikaan sikarokotteet, enää en kyllä ota, onneksi ei meille toistaiseksi ole niistä mitään tullut.

En siis ota itselleni enkä lapsille.

pitäiskös..
Kun pojan neuvolassa käytein muutama viikko sitten niin siellä se hoitaja kyseli että otetaanko.. ja piti sitten asiasta kysyä kun pojalla oli juuri neuvolalääkäri mutta se sitten unohtui. Että kai niitä vieläkin annetaan? Poika siis 4 vuotias ja ei ole kyllä muistaakseni koskaan tälläisiä kausi-influenssarokotteita annettu.

"V ieras"
Olis kannattanut ottaa jo viime vuoden puolella. Aika turhaa alkaa olemaan nyt ottaa. Eikä sitä kukaan nyt enää ottaisikaan, ellei lehdet huutelisi sikainfluenssa kuolemista!

Meillä ei rokotetta ottanut kukaan, ei edes vauva.

On se jännä
Sikaan kuollu kuus, lehdet lietsoo kauhua, ihmiset paniikissa.
Tieliikenteessä kuoli viimevuonna vajaa 300, miks autoilua yms liikkumista ei ole lopetettu??
Vähän järkeä kiitos!

Minä raskaana, lapsi 1v ja mies ei olla otettu koskaan ja tuskin otetaankaan. Ei ole myöskään neuvolassa puhuttu mitään, ilmeisesti itse pitää pyytää jos haluaa.

Iltalehden sivuilla oli kyllä juttu että vieläkin kannattais sen ottaminen, 2 viikkoa jutun mukaan kestää ennen kun suoja on muodostunut.

"jeps"
No nyt lienee jo liian myöhäistä. Tai kai me miehen kanssa voidaan ens viikolla se käydä tuikkaamassa, jos niitä vielä jaetaan. Mies kuuluu riskiryhmään, minä en. Lapsi on 1.5 v, mutta hän ei enää kyllä tähän junaan ehdi kun pitäisi ottaa 2 rokotusta. Onneksi on kotihoidossa, vähän vähentää riskiä sairastua kun aika vähän ihmisten ilmoilla ees ollaan.

Niin ja yleensä ollaan rokote otettu, viime vuonnakin. Tänä vuonna se vaan jotenkin "jäi".

sh
Otin syksyllä. Olen ottanut jo ainakin viiden vuoden ajan joka vuosi. En kuulu riskiryhmään, mutta hoidan työkseni vakavasti sairaita. Joitakin influenssapotilaita olen tänä vuonna hoitanut, ja tauti on ollut heillä raju.

Vieläkin voi rokotteen ottaa, täyden rokotussuojan saavuttaminen kestää n. 2 viikkoa.

rokotettu on
Hiihtolomalla ollaan menossa ulkomaille ja on otettu piikit. Ei huvittas maata koko lomaa influenssassa, kun matkaa ootettu koko vuosi. Lapset 8 ja 6v. Pahin epidemia ajottuu just pohjosen hiihtolomien aikaan.

Yhteistyössä