Kaurakerma onkin palmuöljykuraa

vierailija
Mä luin eilen samaisen artikkelin ja oikeasti pohdin, että eivätkö ihmiset todella lue tuotteen ainesosaluetteloa.

Mutta joo. Mä jätin kauramaidonkin lopulta kokonaan ostamatta, koska luomuversiossa ei ole kalsiumia ja ne hyvät, kahvin sekaan sopvat taas sisältävät herraties mitä emulgaattoreita ja muita lisäaineita.

Luomumaito sentäs on maitoa.
https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/yhteiset-koostumusvaatimukset/elintarvikeparanteet/lisaaineet/e-koodit/e418/
Kaslinkin kauramaidossa:sick:
 
vierailija
Tuon perusteella ei osaa sekasyöjätkään. Kaupassa on paljon sekasyöjien valmisruokaa.
Niinpä, hurjasti enemmän kuin vegaaneille tarkoitettuja. Sitä paitsi sitä palmuöljyä on vaikka missä, kekseissä, jäätelöissä jne. joten kannattaa ihan jokaisen katsoa, mitä suuhun laittaa.

Mä olen myös sekasyöjä, mutta ostan jonkun verran vegetuotteita perheeseen, ja useasti niillä osastoilla huomaan vegetuotteita valitsevien lukevan tuoteselosteita, kun taas siellä eineslihapulla-makkaraosastolla napataan pakkaus jos toinenkin ilman sen kummemaa tuotteeseen perehtymistä.
 

Yhteistyössä