Kaupunkilomalle, mutta minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei Merlion!! Mun piti vastata sulle siihen yhteen toiseen ketjuun pari päivää sitten, mutta unohdin. Puhe oli siis siitä, että mulla saattaa olla edessä miehen työn takia ulkomaille muutto... joko Yhdysvaltoihin tai Kanadaan. Ollaan mietitty, että miten asunnon kanssa, myydäänkö se vai laitetaanko vuokralle... ja entäs kun silloin on meillä jo pieni lapsi, miten hänen kanssaan pärjään vieraassa maassa kun tukiverkkoja ei todellakaan ole. Kaikkea tällaista mietiskelen ja olisi kiva kuulla kokemuksia, mitä sinulla taitaa olla aika lailla? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Koukussa:
Joko Pariisin Latinalaiskorttelit on tuttuja? Kannattaa käydä ainakin kerran. Tosin voi olla että sitten haluaa mennä toisenkin kerran ...

On tuttuja, ja voisin mennä toisenkin kerran, mutta hingun nähdä uusia paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Hei Merlion!! Mun piti vastata sulle siihen yhteen toiseen ketjuun pari päivää sitten, mutta unohdin. Puhe oli siis siitä, että mulla saattaa olla edessä miehen työn takia ulkomaille muutto... joko Yhdysvaltoihin tai Kanadaan. Ollaan mietitty, että miten asunnon kanssa, myydäänkö se vai laitetaanko vuokralle... ja entäs kun silloin on meillä jo pieni lapsi, miten hänen kanssaan pärjään vieraassa maassa kun tukiverkkoja ei todellakaan ole. Kaikkea tällaista mietiskelen ja olisi kiva kuulla kokemuksia, mitä sinulla taitaa olla aika lailla? =)

Heissan, onko teilla tarkoitus kauanki olla reissussa? Meilla on aina ollut tukikohta Suomessa. Alkuaikoina meni talo talo vuokralle. Sporeen muuttaessa tehtiin paatos, etta koti jaa tyhjaksi. Tai jai tanne puolet meidan omaisuudesta.

Lasten kanssa parjaa oikein hyvin. Mita pienempi sen helpompaa. Pitaa rohkeasti lahtea mukaan kaikkeen toimintaan . Samalla saa tehtya sita omaa sosiaalista verkkoa.

Laitan sulle Y:ta pian.

-Bryssel on makea, ja sieltä voi tehdä päiväreissun vaikka Luxemburgiin tai Belgian puolella Bruggeen.

-Toinen kiva on Krakova, kaunis ja sympaattinen. Puolassa on edullistakin vielä.

-Barcelona on ihan semikiva, mutta autoilla kyllästetty. Siellä voi tosin viettää rantalomaa samassa.

-Vilna on tuntemattomampi, mutta neljäksi päiväksi sopiva kohde. Aitoa baltialaisuutta ja kauniita kirkkoja!

-Berliini toimii kaikkina vuodenaikoina.

-Bukarestia ja Wieniä en erityisemmin suosittele. Osloonkaan ei kannata mennä kaupunkilomalle, Norjan parhaat puolet on ihan muualla.

Yhteistyössä