kaupungin vuokra-asunto = ongelmallisia asukkaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälä on ainakin kahdenlaisia kaupungin vuokra-asuntoja. On isa kerrostalo lähiö johon majotetaan näitä ongelma perheitä, alkkiksia yms. ja sitten on yksittäisiä vuokrataloja joissa on sitten parempia asuntoja ja huomattavasti rauhallisempaa.

Itse olen asunut vain Helsingin Ruoholahdessa kaupungin asunnossa kahdeksan vuotta. Naapurit olivat todella mukavia, eikä kukaan koskaan häiriköinyt tms. Kai se on sattumasta ja taloyhtiöstä kiinni.

Me asutaan Espoon Ymmerstassa eikä ainakaan meidän talossa ole mitää häiriköitä eipäkä kyllä näy pihoillakaan, tosi rauhallista. :)

Vantaalla kuninkaalassa asuessa oli meidän talossa rauhallista mut vastapäisessä asumisoikeustalossa oli kyllä niin äänekästä sakkia et kuulu ja näky kaikille. Poliiseja pyöri harvase päivä. Että se on ihan sattumaa millaista jengiä samaa torppaan sattuu.

Helsingistä kokemusta (itse asunut tai läheinen ystävä asunut) Herttoniemenrannasta, Kivikosta, Tapulikaupungista,Puistolasta, Fallkullasta, Kumpulasta, Käpylästä ja Puotilasta. Hertsikanranta ja Kivikko alueina levottomia, mutta jokaisessa asunnossa on ollut rauhalliset naapurit ja taloyhtiön asiat on hoidettu mallikkaasti.

Mä oon aikanaan asunut noin 6 vuotta kaupungin vuokrataloissa, ehdin asua 3 eri talossa 3 eri asuinalueella tuona aikana. Kaikissa noissa (1 rivitalo ja 2 kerrostaloa) asui 99% työssäkäyviä nuoriapareja jotka säästivät omaa asuntoa varten sekä työssä käyviä pikkulapsiperheitä/muita lapsiperheitä jotka joko rakensivat omaa taloa taikka olivat myyneet edellisen asuntonsa ja asuivat vuokralla etsiessään uutta omistusasuntoa sekä muutamia yksinhuoltajia jotka avioerossa olivat joutuneet jättämään talon miehelle ja siksi joutuivat asumaan vuokralla. Yhdessä talossa asui yksi tällänen "sossupummi" (yksinelävä nainen), mutta sekään ei ollu kuitenkaan mikään juoppo vaan eli hiljaista rauhallista elämää. Ja muutama eläkeläinen asui noissa kerrostaloissa, olivat myyneet omakotitalonsa taikka luovuttaneet lapsilleen käyttöön ja muuttaneet itse vuokralle. Yhtäkään kertaa ei noiden vuosien aikana ollu mitään häiriökäyttäytymistä tai mitään muutakaan hämminkiä ja talot ovat nättejä ja asunnot siistejä ja sijaitsevat ns hyvillä asuntoalueilla.

Onhan niitä toki sitten toisenlaisiakin mutta ainakin meidän kaupungissa asiaan vaikuttaa paljon se että miltä alueelta sen kaupungin vuokra-asunnon hakee. Jossainhan ne juopot ja narkitkin asuu ja ainakin täällä ne asuu pääosin kahdella tietyllä asuinalueella jonne kaupunki on joskus 70luvulla rakentanu korkeitä betonihökkeleitä joissa on huippuhalpa vuokra.

Mä oon aikanaan asunut noin 6 vuotta kaupungin vuokrataloissa, ehdin asua 3 eri talossa 3 eri asuinalueella tuona aikana. Kaikissa noissa (1 rivitalo ja 2 kerrostaloa) asui 99% työssäkäyviä nuoriapareja jotka säästivät omaa asuntoa varten sekä työssä käyviä pikkulapsiperheitä/muita lapsiperheitä jotka joko rakensivat omaa taloa taikka olivat myyneet edellisen asuntonsa ja asuivat vuokralla etsiessään uutta omistusasuntoa sekä muutamia yksinhuoltajia jotka avioerossa olivat joutuneet jättämään talon miehelle ja siksi joutuivat asumaan vuokralla. Yhdessä talossa asui yksi tällänen "sossupummi" (yksinelävä nainen), mutta sekään ei ollu kuitenkaan mikään juoppo vaan eli hiljaista rauhallista elämää. Ja muutama eläkeläinen asui noissa kerrostaloissa, olivat myyneet omakotitalonsa taikka luovuttaneet lapsilleen käyttöön ja muuttaneet itse vuokralle. Yhtäkään kertaa ei noiden vuosien aikana ollu mitään häiriökäyttäytymistä tai mitään muutakaan hämminkiä ja talot ovat nättejä ja asunnot siistejä ja sijaitsevat ns hyvillä asuntoalueilla.

Onhan niitä toki sitten toisenlaisiakin mutta ainakin meidän kaupungissa asiaan vaikuttaa paljon se että miltä alueelta sen kaupungin vuokra-asunnon hakee. Jossainhan ne juopot ja narkitkin asuu ja ainakin täällä ne asuu pääosin kahdella tietyllä asuinalueella jonne kaupunki on joskus 70luvulla rakentanu korkeitä betonihökkeleitä joissa on huippuhalpa vuokra.

kiitti

[QUOTE="vieras";27256342]täällä = missä?

ja mistä sen tietää, jos on se ongelmallinen taloyhtiö?[/QUOTE]

Täällä on tässä tapauksessa Seinäjoella ja täällä on kasperin kaupunginosan koko kerrostalo alue "pyhitetty" noille ongelma asunnoille eli kaupunki sijoittaa sinne kaikki alkoholistit, narkit, ls perheet jne. saa sinne muutenkin mennä asumaan, mutta kukapa haluaisi...
Muut kaupungin kohteet ovat ihan rauhallisia ja mukavia alueita.

Ei sitä oikein voi mistään tietää ulkopaikkakuntalainen, missä on rauhallista ja missä taas rauhatonta. Puskaradio taitaa olla ainut keino se selvittää, ei kaupungin vuokra-asunnot sitä kyllä suoraan kerro...

asuin 3v espoon kaupungin vuokratalossa, kilossa. eli aika rauhattomana pidetyllä alueella. olihan siellä joitain syrjäytyneitä, mutta ainoa joka toisia häiritsi olin minä musiikinsoitolla :D ne naapurit joita tapasin oli mukavia ja normaaleita. ne syrjäytyneet usein on hyvin huomaamattomia naapureina.

Yhteistyössä