Kaupungilla nähtyä: äiti, lapset ja tuoreet viiltelyjäljet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viiltely on vähän samanlaista ko tupakanpoltto; siitä on vaikea päästä eroon ko kerran alottaa ja uuelleen voi sortua.
Se ihminen voi olla hyvä äiti joka ei istu koko päivää nurkassa veitsi kädessä, pelkkä sanaharkka lasten ollessa nukkumassa voi laukasta paniikin jolloin viiltää, vaikka muutoin oiski parantumassa ja kiinni normaalielämässä.

Ja kissahan voi tietysti olla se toinen vaihtoehto. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te aina bongaatte kaupungilla kaikkea erikoista. Minulle erikoisinta on, jos joku alkkis on kännissä kaupassa. Olen varmaan sokea.

no mä oon nähnyt pari kertaa todella laihan ihmisen eli anorektikon. siis kyllä huomasin, että kyseiset nuoret naiset olivat oikeesti sairaita.. :(

Ei viiltelijä toisille ole vaarallinen, lapsilleenkaan.

No en mä kai odottanutkaan, että se kimppuun hyökkää viereiseltä penkiltä. Mutta kyllä mä mietin, että lapsi parat. Olen kai tyhmä, mutta musta toi käyttäytyminen on äärimmäisen haitallista niille lapsille.

Niin, mutta miten se herättää teissä niin paljon tunteita, että ihan vielä kotonakin sitä mietiskelette. Onhan se selvä, että esim. anorektikkoja ja viiltelijöitä on. Eivät varmaan pidä tuijottelusta kuitenkaan.

Sillä äidillä on paha olla, siitähän se kertoo. Ei siitä että olisi huono äiti...enneminkin voi olla hälytysmerkki siitä että yrittää ihan liikaa ja voimat ei riitä. Kuinka moni tajuaa miten suuren paineen alla toiset äidit elää? Kaikki ei ole yhtä vahvoja.

Täälläkin taivastellaan jos et imetä tai jos viet pienen lapsen välillä hoitoon... vallan kamalaa sitten on se jos valmisruokaa kehtaa lapselleen antaa ja kertakäyttö vaippoja käyttää. Äidit osaa olla todella susia toisilleen, unohtaen sen että joillekin jaksaminen voi oikeasti olla vaikeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No en mä kai odottanutkaan, että se kimppuun hyökkää viereiseltä penkiltä. Mutta kyllä mä mietin, että lapsi parat. Olen kai tyhmä, mutta musta toi käyttäytyminen on äärimmäisen haitallista niille lapsille.

Sulla ei selvästikään ole minkään sortin oikeaa tietämystä viiltelystä. Se on hetkellinen pakotie pois pahasta olosta, ei fiksu sellainen, mut pakotie kuitenkin. Tuo kielii vaan siitä että ko. äiti tarvitsis hieman tukea arkeensa lasten kanssa; ennemmin kuin vierestä tuomitsevis pällistelijöitä. Hän tuskin on yhtään sen huonompi äiti lapsilleen. Viiltely vaan auttaa häntä jaksamaan. Toivottavasti saisi apua jostain ITSELLEEN, lapsia tuo tuskin haittaa, he tuskin edes tietävät asiasta. Ei viiltelijä muiden edessä viillä itseään ja lapset taas ei haavoja käsitä sen kummemmin.

Eihän ne lapset välttämättä tiedä koko asiasta, joten miten se niitä haittaisi? Toivottavasti tuokin äiti saa apua pahaan oloonsa jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

Eihän ne lapset välttämättä tiedä koko asiasta, joten miten se niitä haittaisi? Toivottavasti tuokin äiti saa apua pahaan oloonsa jostain.

No ei välttämättä, mutta kyllä minusta ne vanhemmat lapset ainakin alkavat ymmärtää. Minusta on jotenkin hassua olettaa, ettei lapset aavistaisi tai ymmärtäisi jotain olevan vialla.

Mulla on vanhoja jälkijä käsissä, nuoruus ajoilta. Ja minulla on kaksi lasta 7v ja 4v, jotaka eivät ole kysyny mistä ne on tullut. Ehkä siksi et on niille normalia kun ovat tottuneet. Mua hävettää aina kävellä t-paidalla, juuri tuollaisten ihmisten takia! Aina saan pelätä mitä muut miettii. Varsinkin nyt kun olen työharjoittelus ja hoitoalalla, niin aina on paineet mitä muut ajattelee !!!
Niitä kun ei tekemättömäksi saa...

Niin ja jäljet ovat siis vanhoja nuoruuteen liittyviä, et en sen jälkeen ole enkä tee...

Vanhemman mielenterveysongelmat ovat tottakai lapsille jonkin verran haitaksi mutta tuskin lapsen elämä vanhemman sairauteen kaatuu? Aivan yhtä hyvin äidin syöpä tai vaikkapa epilepsia voi olla vaikeaa ja pelottavaa. Kunhan vanhemmat osaavat puhua sairaudesta oikealla tavalla eivätkä laiminlyö sen hoitoa niin kaikki "ok", siis niin ok kun tilanteen mukaan voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Vanhemman mielenterveysongelmat ovat tottakai lapsille jonkin verran haitaksi mutta tuskin lapsen elämä vanhemman sairauteen kaatuu? Aivan yhtä hyvin äidin syöpä tai vaikkapa epilepsia voi olla vaikeaa ja pelottavaa. Kunhan vanhemmat osaavat puhua sairaudesta oikealla tavalla eivätkä laiminlyö sen hoitoa niin kaikki "ok", siis niin ok kun tilanteen mukaan voi olla.

Ei se silti normaalia ole. Eikä siten lapsille hyväksi. :(

No paljon on sellaista epänormaalia, mikä ei ulospäin näy. Surullista, että kyseinen nainen voi olla aivan ihana äiti, mutta joutuu helpommin silmätikuksi, kuin vaikka nainen, joka henkisesti pahionpitelee lapsiaan.

Yhteistyössä