Työkokemusta noin 10 vuotta (sis pari äitiyslomaa). Palkka 4400. Asiakasvastuullinen työ, mainosala ja koulutus markkinointi pääaineena. Työ on ihan ok. Yleinen työtilanne ahdistaa, kun yt:t jyllää joka puolella. Pakko olla varautunut tilapäiseen työttömyyteen eli tilanne siinä mielessä erilainne kuin joillain hoitsuilla tms, joilla lähes täystyöllisyys. Täällä pääkaupunkiseudulla sentään työmarkkinat kohtuulliset. Muualla päin Suomea taitaa taloushallinto olla se paras työllistäjä pääaineista.
Työaika on hyvin vaikea pystyä pitämään 8h puitteissa. Jos haluaa menestyä, pitää olla valmis tekemään joustavasti ylitöitä, joista joko saa vapaata yksi yhteen tai ei mitään korvausta. Rahan saaminen ylitöistä on suunnattoman harvinaista ylemmillä toimihenkilöillä. Kuitenkaan en tee töitä lomilla tai viikonloppuisin, joten mielestäni työpaine on itselläni vielä järjellisyyden rajoissa. Ajoittaista stressiä on töiden haastavuuden sekä aikataulujen takia.
Itse olen tyytyväinen, että minulla on pitkä työkokemus jo ajalta ennen lapsia, jolloin ehkä sitä näyttämisentarvetta oli vielä enemmän. Päiväkoti-ikäisten kanssa olisi niin kovin vaikea tehdä ympäripyöreitä päiviä.