Vaikka aiheesta olis 10 aloitusta niin siltikin se jää mammoilta tajuamatta.Ja se on myös että aloittaa oman ketjun aiheesta josta on just pari viikkoa sitten jauhettu monta sivullista
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1918395-miksi-ihmeessa-vanhemmat-antavat-lapsensa-syoda-kaupassa-ostoksia-maksamatta/
joten jos jatkat tuonne....
Kyse taisi olla siitä että kyseisestä aiheesta on jo aloitettu monta ketjua, viimeeksi pari viikkoa sitten, että ei tarvitsisi välttämättä aloittaa taas uutta ketjua samasta aiheesta...Mä olin kotona 3v enkä sinä aikana availlut tuotteita maksamatta/antanut kersan tehdä niin.
Sama meno jatkuu ihan näin töitä tekevänäkin. Omituinen yleistys.
Alkuperäinen kirjoittaja määäääääääää;23184566:Minä grillaan makkaratkin kaupassa siinä olutosaston vieressä, tulevat aina jotain mussuttamaan. En välitä moisesta.
Meillä lapsen, kohta 3v, kanssa sellainen tilanne kauppareissuilla, että lapsi saattaa joskus mennä hyllylle ja ottaa karkkirasian, omenan tai vaikka pillimehun ja aukaista/puraista, jos ei heti huomata, vaikka ei koskaan ole annettu syödä kaupassa... no, kun on kysytty miksi näin tekee, niin vastaus on "no kun muutkin lapset on saaneet täällä kaupassa syödä niin miksi minä en..." ja kertoo siis nähneensä, kun toiset lapset syö kaupassa, niin haluaa itsekin. Ei siinä auta muu kuin sanoa, että niin ei tehdä ja että toiset lapset on tuhmia ja tekevät väärin.Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23184550:Vaikka olenkin typerä kotiäiti niin ei meidän lapset kaupassa syö, aikaisintaan autossa - yleensä vasta kotona JOSovat olleet kauppareissun nätisti.
Kaverin lapsi saa kaupassa mehun tai suklaarusinoita, koska ei muuten viihdy - nyt ovat pulassa kun kävelee itse ja saattaakin ottaa mm. omenan tms, haukata sitä ja laittaa pois... ...laps on ihan sekasin koska ei ymmärrä miks ei saakkaan ottaa.
Sinäkö määräät, mihin ketjuun kukakin saa kirjoittaa?Ja se on myös että aloittaa oman ketjun aiheesta josta on just pari viikkoa sitten jauhettu monta sivullista
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1918395-miksi-ihmeessa-vanhemmat-antavat-lapsensa-syoda-kaupassa-ostoksia-maksamatta/
joten jos jatkat tuonne....
Se on silti väärin jos et maksa tuotteesta ja teet sitä ilman lupaa. Aivan yksi ja sama mitä selvitätte.Tuossakin lienee varaus sen suhteen, missä kaupassa käy.
Meidän lähikaupassamme omistaja kyllä toivoo/kehottaa/vaatii että esim eri rypälelajeja maistetaan ennen ostopäätöstä, jotta voi valita kulloiseenkin tarpeeseensa parhaiten sopivan.
Samantyyppisen keskustelun olen joskus kuullut tomaateista: Muuan vanhempi mummeli kysyi minulta että miltä ne keltaiset tomaatit maistuvat, mitä olin juuri kärryyni ottanut. Kauppias totesi selän takaa, että "Ota ihmeessä XXX ja maista siitä yksi."
Lapset eivät meillä ole herkkuja halunneet avata ennen ostamista, mutta tuskin kauppiaamme sitäkään pahalla katsoisi. Vichyn olen itse joskus avannut helteellä ja ottanut hörpyn pahan olon estämiseksi.