kaupan alan lisät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjäksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyjäksi?

Vieras
Miten se nyt on, kuuluuko työntekijälle (myyjä) yölisät, jos työvuoro venyy yli klo 22? TES sanoo et kuuluu, mut työnanatajan mielestä ei kuulu. Kysyn siis teiltä vielä ennen kuin soitan liittoon.
Entäs hälytysraha? jos olen vapaapäivää viettämässä ja minut pyydetään töihin, niin eikös siitä kuulu saada erillinen korvaus?
Ja jos työvaatteet joutuu pesemään itse, niin siitäkinhän pitäisi saada joku korvaus?

No minä ainakin luulisin,että pitäisi yölisät maksaa,no riippuu tietysti työsopparista...työvaate pesukorvaus on tradekalla ainakin n.11e/kk.
Tuohon hälytysrahaan en osaa mitään sanoa...

sopparissa lukee et työnantaja maksaa kaikki lisät tessin mukaan, mut kukaan siinä paikassa työskennelleistä ei oo saanut tota yölisää. iltalisät ja tollaset tulee kyllä normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjäksi?:
Miten se nyt on, kuuluuko työntekijälle (myyjä) yölisät, jos työvuoro venyy yli klo 22? TES sanoo et kuuluu, mut työnanatajan mielestä ei kuulu. Kysyn siis teiltä vielä ennen kuin soitan liittoon.
Entäs hälytysraha? jos olen vapaapäivää viettämässä ja minut pyydetään töihin, niin eikös siitä kuulu saada erillinen korvaus?
Ja jos työvaatteet joutuu pesemään itse, niin siitäkinhän pitäisi saada joku korvaus?

Olen pari vuotta sitten itsekin ollut Lidlissä ja hälytysrahaa en kyllä saanut, pari kertaa menin vapaapäivänä. Hitsi kun en moisesta tiennyt niin en osannut vaatiakaan. Ja en saanut korvausta työvaatteiden pesemisestäkään, höh.

Yölisä tuli kun tehtiin inventaariota ja meni yli klo 22, muuten taidettiin aina päästä ajoissa kotiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
No minä ainakin luulisin,että pitäisi yölisät maksaa,no riippuu tietysti työsopparista...työvaate pesukorvaus on tradekalla ainakin n.11e/kk.
Tuohon hälytysrahaan en osaa mitään sanoa...

No ei ole pesukorvausta jos talossa toimii pyykkihuolto eli on tehty sopimus pesulan kanssa.
Hälytysraha on vähän kinkkinen juttu. jos sinut "pakotetaan" vapaalta tulemaan, niin ettei el muuta vaihtoehtoa. Mutta jos vain ehdotetaan töitä niin et saa hälytysrahaa.
Yölisä kuuluu ihan niin kuin ne on TES:ssä

Yhteistyössä