kaupan ala tes... mitä eroa myyjä I (B1) ja myyjä II:lla (C1)??

• Viestiketjun aloittaja tietääkö joku
  • Ensimmäinen viesti
tietääkö joku
mulla myynnin ammattitutkinto suoritettu, ja pääsen kesätöihin kauppaan... mistä mä saisin tietää kumpaan ryhmään mä kuulun, I vai II:seen??? osaako kukaan sanoo?

vierailija
en ole varma mutta kai se riippuu siitä tehtävien vaativuudesta. Enkä yhtään mitään työtä väheksy, (kun täällä on niin riitaisaa porukkaa ettei paljon mitään kehtaa kirjoittaa) mutta jos ruokakauppaan kassalle tai hyllyttämään niin se on varmasti se kakkonen, jolla on pienempi palkka. Minä olen sisustusmyyjänä rautakaupassa ja mulla on viiden vuoden työkokemus siltä alalta. Saan erikoismyyjän palkkaa ja vähän ekstraa kuin se taulukkopalkka on.

vieras
ei määräydy alueelllisesti. Ennen oli kalleuspaikkaluokat, mutta poistuneet. mutta nekään ei liittyneet myyjä I tai II. Suurempi palkka erikoismyyjillä, jolilta vaaditaan esim. erikoiskoulutus, kuten floristi. Eli ryhmään II norm. kassa/myyjä jos siinä se palkka oli pienempi.

tes
näin lukee tessissä:

"Myyjäryhmät
2. Myyjäryhmät ovat I ja II.
Työntekijä kuuluu siihen myyjäryhmään, jonka mukaista työtä hän tekee pääosan
työajastaan.
Työntekijä kuuluu I myyjäryhmään, elleivät työtehtävät edellytä II myyjäryhmän
palkkaa.
Työntekijä kuuluu II myyjäryhmään työn ollessa erityisen vaativaa ja edellyttäessä
erityistä koulutusta tai pitkäaikaisella kokemuksella hankittua vaativaa
ammattitaitoa.
Työntekijän kuuluminen II myyjäryhmään edellyttää lisäksi:
. myyntiartikkeleiden tavanomaista parempaa erikoistuntemusta
. taitoa antaa asiakasohjausta ja -neuvontaa tuotteiden toimintaperiaatteista.
II myyjäryhmän mukaisia työtehtäviä ovat muun muassa:
. lihamestarin työt lajitelmiltaan ja myynnin määrältään suurehkoissa
elintarvikemyymälöissä ja -osastoissa
. sekä vastaavaa vaatimustasoa edellyttävät myyntitehtävät muissa
myymälöissä, kuten esimerkiksi:
- rakennus- ja LVI-tarvikkeiden myyntitehtävät myyjän tehdessä
asiakkaan esittämien"

muttasilti
Eikö sinun kuuluisi saada 3.vuoden työntekijän palkkaa? koska merkonomitkin saavat ilman mitään kokemusta. 3vuoden palkkaa saa siis suoraan kaupallisen koulutuksen omaavat henkilöt

Yhteistyössä