Kaunko käynnistetty synnytys kestää?

  • Viestiketjun aloittaja Miuku
  • Ensimmäinen viesti
Miuku
Kaveri meni eilen sairaalaan ja synntystä kuulema käynnistellään, tänää aamulla ei viel mitään suppareita, kauankohan menee ennenkuin pääsee tositoimiin? Oli kuulema sanottu et voi mennä vaik 3 pvää, onko se ihan realistista??? Kuulostaa vaan oudolta et noin kauan kestäis.
 
Ammattilainen
Mun kokemus on että yliaikaiskäynnistykset lähtee aikalailla heti mut jos viikkoja on vähemmän niin saattaa toisaan kestää päiviä. Ittellä syntynyt 3 lasta kaikki 12 tunnin sisään käynnistyksen aloittamisesta, mutta kaikki myös viikolla 42.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mulle hoitajat sanoivat että voi mennä päiviä. Antoivat suuhun pikkusen MURUN Cytoteciä ja 30min ja synnytys käynnistyi. Lapsi syntyi 4,5h:ssa :D
Näin mullekin kävi.
Mä olin varautunut päivien odotteluun, kun olin ehtinyt seurata pariakin käynnistystä tai paremmin käynnistysten yrityksiä prenalla maatessani.


Mun synnytys käynnistettiin etuajassa ja oli tosi nopea ja tosiaan käynnistyi heti paikalla.
 
Maaemo
Aika yksilöllistä. Mulla meni ekasta lääkkenmurusta melko lailla 12h että lapsi syntyi. Viikkoja 41+6. Sanoivat kyllä että saattaa kestää päiviä. Synnytyksen kestoksi merkittiin noin 7h josta ponnistusta reilu tunti.
 
Mulla alkoi eka synnytys vasta toisena käynnistyspäivänä. Käynnistyttyään kesti sitten vielä 12h. Toinen syntyi 10 tunnin käynnistelyjen jälkeen. Tuota kakkosraskautta yritettiin myös käynnistää rv 40 kuuden päivän ajan mutta ei käynnistynyt.
 
xx
Eräällä äidillä synnytystä yritettiin kolmatta päivää käynnistää (äidin väsymys ja elämäntilanne yms.) - ei lähtenyt millään. Laitettiin kotiin pariksi päiväksi ja uudestaan yritykset - ei millään. Synnytys päätyi sitten lopulta sektioon. Eli ei se aina kovin helposti lähde. varsinkaan jos ei luonnollisesti ole lupaustakaan (kohdunsuu pehmennyt tms.)
 
Sain ekan tabun 11.15, säännölliset supparit alko 18.00 ja poika synty 22.56. Papereihin merkattiin synnytyksen kestoksi 4h56min. Tosin mulla oli viikot 40+4 kun tämä tapahtu ja paikat hyvin kypsät joten sen takia homma sujui näin hyvin.
 
Tinii harmaana
Viikkoja 37+1

klo 11 kalvot puhki, ei supistuksia
klo 12.30 tippa, kunnon supistukset klo 13
klo 16.25 tyttö syntyi :)

hepatoosin takia käynnistettiin ja onneks meni noin nopeesti!
Kyseessä toinen lapsi.
 

Yhteistyössä