KAUNIS PIENI ELÄMÄ ja vähän muutakin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En ole ennen edes kuullut, milä tuo KPE on, mutta täällä palstalla piipahtaessa oppii aina jotain uutta...Ihana koti tuon blogin pitäjällä, mutta minulla heräsi semmoinen kysymys, kun itse en omaa tippaakaan sisustussilmää, en tiedä mikä on milloinkin muodissa ja miten muodin silmässä olevat kotinsa sisustavat. En kerta kaikkiaan hallitse sitä hommaa, koti on toki minulle rakas ja ihana, vaikkakin varmasti monen mielestä karmea sekametelisoppa sisustus yritelmineen :(.

MUTTA SIIS asiaan...Minä mietin, että MITEN lapisperheessä (+ niissä, jossa on vielä kaupan päälle eläimiäkin ) voidaan pitää valkoista kangassohvaa, vaalean bigejä ryijymattoja, vaaleita sohvatyynyjä, valkosia huonekaluja, valkoista tapettia...Ja noita korituoleja muhkeine kangaspäällisineen taikka jotain punottuja pöytätablettejakaan ei minun järkeni käsitä! :ashamed:

Onko näillä lapsia ollenkaan VAI tosi siistejä, hyvinkoulutettuja lapsia...Mietin vain minkänäköiset korituolit valkoisine istuintyynyineen olisivat oltuaan meidän perheessä 2 viikkoa...:o

Jotaisen pienan välissä pottumuusia taikka kaalinpaloja, putottujen tablettien raoissa makaronia ja kangassohvallla dumle liiskattuna :ashamed:

Siivooko nämä "maalisromanttiset" sisustajat KOKO ajan, ja miten ihmeessä ne saa ne pikkukädet pidetyksi pois niistä upeista kivivirityksistä sohvapöydällä?

Turhis, mutta kunhan pohdin...:/

Meillä on AINA eteinen täynnä hiekkaa, peilit sormenjälkiä ja vessan lavuaarissa hammastahnaa, keittiön tasoja koristavat muruset ja lattiaa koirankarvat...:ashamed:

Meillä on pari valkoista nojatuolia, pääliset voi pestä koneessa. Meillä on myös vaaleita mattoja ja muitakin vaaleita tekstiilejä, mutta kaikki on pestävissä jos likaantuu. Keittiössä syödään ja likaiset kädet pestään. Ihan siistiä on, vaikka ei koko ajan siivotakaan ja lapsia neljä + kaksi kissaa...

Meillä syödään vain ja ainoastaan keittiössä. Pestään kädet eikä pidetä likaisia vaatteita päällä. Vahinkoja voi sattua ja lapsi saada kynän käteensä ja ehtii sillä piirtämäänkin, mutta sille ei sitten mitään voi. Aina voi maalata tai tapetoida uudestaan.

Meillä on valkoiset matot ja valkoinen sohva ja nuojatuoli. Vaaleat seinät. Ja siistiä. Ei se ole niin vaikeaa, jos joka päivä näkee vähän vaivaa siivouksen eteen ja siivoaa heti, kun se sotku tulee eikä niin että jynssää hikipäissään syöttötuolin kerran kuussa.

Meillä on kolme lasta ja koira ja löytyy vaalea sohva ja vaalea ryijymatto, keittiön tuoleissa on vaaleat pääliset, olohuoneen tapetit on valkoiset jne jne. Blogin kaltainen kotimme ei kuitenkaan ole, mutta vaaleaa siis on paljon. Enkä todellakaan ole mikään siivousihminen, mutta kyllä ne nytihan suht hyvinä pysyy.

Meillä ei ole erityisen vaaleita huonekaluja, mutta joka tapauksessa meillä syödään vain ja ainoastaan ruokapöydän ääressä ruoka-aikoina ja sen jälkeen pestään kädet ja nassut.

Okei, sulle on siis normaalia, etteivät lapset koskaan hymyile valokuvissa. Taidat itse kuulua samaan kastiin.

:D Juu, olen tuota kastia: romanttista sisustusta ja vaaleutta suosiva esteetikko, joka rakastaa kaikkea kaunista ja tulee siitä hyvälle tuulelle. Minulla on myös lapsi joka oikein keskittyessään ei hymyile yhtään. Minäkään en kuulemma silloin hymyile. Olen haudanvakava.

Jos parhaat kuvat on niitä, jossa lapset ei hymyile? Jos he ovat keskittyneitä? Jos se on osa blogin luonnetta ja ilmettä?

Ei, ei tietenkään ole. Ls-ilmoitus nyt heti: kaunis koti on liian kaunis ja lapset eivät hymyile!!!

Okei, sulle on siis normaalia, etteivät lapset koskaan hymyile valokuvissa. Taidat itse kuulua samaan kastiin.
Olet sokea. Kyllä siellä lapset myös hymyilivät. Kirjoittaja on kuitenkin selvästi ottanut tyyliksi sen, että lapsien ja miehen kuvia ei ilmeisesti yksityisyyden vuoksi laiteta juuri muita kuin esim. sivukuvia tai hieman pää alaspäin tai muuten epätarkkoja. Kyseessä enemmän sisutusblogi kuin yksityiselämän esittely. Sekö sinua häiritsee?

Mä en taas ymmärrä, miksi lapsiperheen koti pitäisi olla automaattisesti sikolätti? Ei mun lapseni sotke muualla kuin ruokapöydän ääressä. Kerran on piirtänyt seinään, mutta sen voi putsata. Ukko se korkeintaan sotkee sohvaa ja irtopäälliset voi pistää pesuun.

En minäkään kuvaisi sotkua, jos blogia pitäisin vaan siistisin sen kohdan mistä kuvan ottaisin :D

Mitä tähänkin taas sanoisi. :) Meillä on, valkoista, eikä omien lasten kanssa ole koskaan sotkemis ongelmia. Ilmeisesti lapsetkin tajuaa kun heille sanoo, että seinään ja sohvaan ei piirretä, ruokailut hoidetaan keittiössä, kengillä ei tulla olkkariin, käsiä pestään eikä seiniä ja ovenpieliä tarvitse lääppiä.
Ei mitään ongelmaa ja uskokaa tai älkää, lapset on kodin siisteydestä huolimatta onnellisia.

Itse uskon, että siistissä kodissa koko perhe voi paremmin kun sekaisessa! Meillä ainakin huomaa, kun on siivottu että lapsetkin on iloisempia kun kaikki lelut ym. löytyy taas paremmin ja on järjestyksessä. :) Ennemmin en ymmärrä sitä jos lasten pitäis elää sotkun keskellä siksi että eivät aina ymmärrä olla niin siistejä. Kyllä lapsiakin voi het pienestä pitäen opettaa ja kannustaa, kehua tekemään oikein. :) Miten kukaan voi päätellä jostain kuvasta, että jonkun lapsi ei ole onnellinen..en ymmärrä ollenkaan! :/ Hymyileekö omat lapsesi joka kuvassa? Meillä ainakin kun pyytää hymyilemään saa yleensä irvistyksen..mitähän tästä sitten voisi joku päätellä? :D

Ah tuo on niin ihana blogi :)
Jos tuo nainen jossain vaiheessa lähtee taas työelämään niin maksan mitä vaan jos tulee antamaan sisustusapua uuteen asuntoomme!! :)

Mikä siinä on, että aina kauniista kodeista tai varakkaista taitaitai pitää löytää joku kolo vaikka väkisin, ettei ne VOI olla onnellisia??? :D Kyllä siellä lehtikasassa näyttää riemu raikuvan :)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Keskustelun aloittaja ei ole ilmeisesti itse mikään siivousihme, mutta ei kai se tarkoita että joka lapsiperheessä eletään kuin pellossa. Ei ole mikään mahdoton yhtälö, että lapsiperheessä on siistiä. Jokaiselta se ei näköjään onnistu..

Tämän blogin pitäjän elämä tuntuu olevan liian täydellistä monelle. Siitä on näköjään ihan väkisin keksittävä jotain epäkohtia. Mä en kyllä ymmärrä muuta syytä tällaiselle käytökselle, kuin kateuden.

Onko tuon perheen sukunimi von Hertzen? Eliko onko mies muusikko? Tuli mieleen flyygelistä paraatipaikalla.

On kyllä niin kaunis koti ja taitava tuo äiti sisustamaan ja tekemään itse. Mikä hänen ammattinsa on? Liittyykö sisustamiseen?

Ei oo todellista! En ole koskaan aikaisemmin lukenut näitä juttuja, mutta täytyy sanoa, että en tule lukemaankaan. Naurettavaa mustamaalausta ihmisistä, joita ei edes tunne. Toivottavasti te ihmiset, jotka ilkeitä kirjoittelette tulette joskus järkiinne!

Ihan mielenkiinnosta olen seurannut blogia Kaunis pieni elämä...tunteeni ovat menneet hurjasta kateudesta...katkeruuteen,,ja loppujen lopuksi tänään annoin ommien lasten maalata pahvilaatikkoa kun osamaksulla tilattu sohva tuli kotiin...ja voi luoja sitä sotkua! Puolen tunnin maalauksen jälkeen, joku oli astunut vihreään väriin ja mennyt itse pesemään lavuaariin jalkojaan ja pyyhki valkoiseen sisustuspyyhkeeseen jalkansa : (.ja seinissä, kasvoissa, vaatteissa ym. oli väriä! ..minulle meni pari tuntia kun siivosin tyttöjeni sotkuja, jotka ovat siis jo 5- ja 10-vuotiaat! ja tällä hetkellä olen hermot riekailena kun blogin innoittamana annoin huonolle omatunnolleni vallan ja ajattelin, että yleensä kiellän kaikki sotkemisen takia...Nyt oma kymmenvuotiaani opettelee ensimmäistä kertaa kutomaan ja menee ihan solmuun koko nallen huivi (koulun läksyjä), mutta blogissa viisi-vuotias kutoo kaunista jälkeä...Nyyh,,miten kauniita ne ovat ja onnellisia.. takana tuntuu kuitenkin olevan vahvana uskonto, koska lainataa uskonnon säkeitä, telkkaria ei näy ja kirkossa käydään...hieman jenkkityyliä. Nyt olen käynyt tunteiden viidakon läpi laidasta laitaan ja mukava seurata blogia, mistä voi ehkä saada omaan arkeen pientä iloa kauniita kuvia ja sisustuksia katsoen : ).

Yhteistyössä