Kauneustoimenpiteet firman tililtä kuluvähennyksinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yrittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yrittaja"

Vieras
Olen yrittäjä. Ajattelin alkaa maksamaan firman kortilla kaikki edustukseen liittyvät kulut firman tililtä ja siten myös saan ALV-vähennyksen. Tietenkin kaikki jakkupuvut yms voi laittaa kuluiksi firmalle, mutta nyt ajattelin et pitäisikö laittaa myos ulkonäköön liittyvät jutut, koska mun pitää olla kuitenkin edustava asiakkaille. Onko kukaan kokeillut meneekö läpi verottajalle?
Ripsienpidennykset, kosmetologihoidot, kynnet yms.

Tavalliset työssäkäyvät ystäväni laittavat myös työvaatteet verovähennyksiin.

[QUOTE="vieras";25880397]Ei mene läpi. Työvaatteet menee läpi ellei ne ole jakuupukuja yms. mies sai yhden puvun vähentää vaikka joutui ostamaan monta kun alotti pukutyöt.[/QUOTE]

Mun ystävä, joka on IT-alalla, laittaa aina KAIKKI vaatteensa verovähennyksiin. Varsinkin jakkupuvut. Aina on kuulemma mennyt läpi.

[QUOTE="heh";25880401]No eiköhän ne hyväksy vain tavanomaiset ja välttämättömimmät....järki hoi...[/QUOTE]

Siis mikä järki? Eikö vain tyhmä jätä tekemättä verovähennykset? Ilmainen raha ei kelpaa? AIna niitä voi ehdottaa verottajalle, ei se rikos ole. Meneehän lounaat yms muutenkin edustuskuluihin.

[QUOTE="heh";25880485]Sitä paitsi edustuskuluista ei saa tehdä alv-vähennystä.....joten otapa yhteyttä ammattitaitoiseen kirjanpitäjään tai ala opiskella kirjanpitolakia...[/QUOTE]

Mulla on kirjanpitäjä. Huono semmoinen, menee juuri vaihtoon.

[QUOTE="a.p";25880521]Jäisin kiinni siis mistä?

"Edustusmenoihin luetaan kaikki edustustarkoituksessa syntyneet menoerät."
Lähde: vero.fi
Sanotaan vaikka jos on vaikka kynsitarvikkeiden kauppias, pitää vaikka kynnet olla aina edustuskunnossa, eiks niin?[/QUOTE]

Sanotaan vaikka että olet kynsitarvikkeiden kauppias ja palkattuna sellaisena. Voit olla ihan varma ettei työnantajasi maksa sinulle tekokynsien laittamista vaan joudut ihan itse sen maksamaan.

Edustus on edustusta joka suuntautuu ulospäin. Edustuskuluja ei ole itseensä sijoitetut asiat.

[QUOTE="a.p";25880521]Jäisin kiinni siis mistä?

"Edustusmenoihin luetaan kaikki edustustarkoituksessa syntyneet menoerät."
Lähde: vero.fi
Sanotaan vaikka jos on vaikka kynsitarvikkeiden kauppias, pitää vaikka kynnet olla aina edustuskunnossa, eiks niin?[/QUOTE]

Voi pyhä jeesus sentään....en jaksa edes selittää, mutta kysyn vaan että mikä koulutus sulla on? ota kirjanpitolaki ja arvonlisäverolaki ja tutustu niihin.....palataan sitten uudelleen asiaan....ja selvitä nyt herranjestas edes mitä edustuskulut tarkoittavat :D :D

[QUOTE="heh";25880576]Voi pyhä jeesus sentään....en jaksa edes selittää, mutta kysyn vaan että mikä koulutus sulla on? ota kirjanpitolaki ja arvonlisäverolaki ja tutustu niihin.....palataan sitten uudelleen asiaan....ja selvitä nyt herranjestas edes mitä edustuskulut tarkoittavat :D :D[/QUOTE]

Mulla on yliopistokoulutus. En pahemmin tiedä veroadioista, siksi mulla on kirjanpitäjä. Jos mä vaikka ostan lahjakortteja asiakkaille kynsihoitolaan, niin ne menevät mainoskuluihin eli edustuskuluihin.
kuka sitten valvoo, keille niitä on lahjottanut?

[QUOTE="a.p";25880432]Mun ystävä, joka on IT-alalla, laittaa aina KAIKKI vaatteensa verovähennyksiin. Varsinkin jakkupuvut. Aina on kuulemma mennyt läpi.[/QUOTE]

Taitaa huijata sinua.

[QUOTE="a.p";25880454]Siis mikä järki? Eikö vain tyhmä jätä tekemättä verovähennykset? Ilmainen raha ei kelpaa? AIna niitä voi ehdottaa verottajalle, ei se rikos ole. Meneehän lounaat yms muutenkin edustuskuluihin.[/QUOTE]

Jokaiselle yrittäjälle on verottaja lähettänyt vuosittain vero-ohjeet, joista selviää vähennyskäytännöt. Kaikki ei ole vain lakiin kirjoitettu, vaan verohallitus ohjeistaa verotoimistoja käytännöistä. Taidat nyt vain provota tällä aloituksella.

[QUOTE="yrittäjä";25880787]Jokaiselle yrittäjälle on verottaja lähettänyt vuosittain vero-ohjeet, joista selviää vähennyskäytännöt. Kaikki ei ole vain lakiin kirjoitettu, vaan verohallitus ohjeistaa verotoimistoja käytännöistä. Taidat nyt vain provota tällä aloituksella.[/QUOTE]

Miksi olisi provo? Min veroilmot täyttää jokatapauksessa kirjanpitäjä, en minä.

[QUOTE="A.p";25880674]Mulla on yliopistokoulutus. En pahemmin tiedä veroadioista, siksi mulla on kirjanpitäjä. Jos mä vaikka ostan lahjakortteja asiakkaille kynsihoitolaan, niin ne menevät mainoskuluihin eli edustuskuluihin.
kuka sitten valvoo, keille niitä on lahjottanut?[/QUOTE]

Mainoskulut ja edustusmenot ja kaks täysin eri asiaa kirjanpidossa ja verotuksessa.

Ja ammattitaitonen kirjanpitäjä ei laita mitään naaman parannuksia firman menoiks, enkä suosittele sitä edes yrittämään koska varsinkin Oy:n kohdalla tuo menee jo kohdan peitelty osingon jako -alle ja se ei ole halpaa huvia kun verottaja tuon kannan ottaa.

Yhteistyössä