Kaulan lihakset jumissa - kellään kotikonsteja avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollu jo viikonlopusta asti. Eilen aamulla kävin hierojalla ja autto hetkeksi. Mut yöllä taas veti ihan jumiin kaikki ja nyt vaan pahenee. Pääkipeä ja humisee. Korvissa tuikkii.
Tiikeri salvaa laitoin et se auttaa pienen hetken. Venytellä oon yrittäny mut ei oikein tunnu auttavan.
Buranaa oon syöny jo 3 päivää. Tänään en vielä oo ottanu mut kait tuo on pakko. En vaan haluais päiväkaupalla niitäkään syödä.

Mun mielestä pitää ottaa ibuprofeiinia tai muuta tulehduskipulääkettä ihan kuurina, kolme kertaa päivässä. Viikon verran nyt alkuun. Eikä yrittää sinnitellä ilman, siellä on ihan selvä kipu- ja tulehdustila, ja se vain pahenee kun on kipeä ja sitä yrittää varoa. Ei siinä sitten auta muu kuin venytellä ja liikutella hitaasti ja varovasti, lisäksi koittaisin lämpöä siihen, joko saunassa tai sitten lämmintä kaurapussia, lämmintä käärettä tms.

Mun mielestä pitää ottaa ibuprofeiinia tai muuta tulehduskipulääkettä ihan kuurina, kolme kertaa päivässä. Viikon verran nyt alkuun. Eikä yrittää sinnitellä ilman, siellä on ihan selvä kipu- ja tulehdustila, ja se vain pahenee kun on kipeä ja sitä yrittää varoa. Ei siinä sitten auta muu kuin venytellä ja liikutella hitaasti ja varovasti, lisäksi koittaisin lämpöä siihen, joko saunassa tai sitten lämmintä kaurapussia, lämmintä käärettä tms.

Juu ei se vissiin auta kuin tuota buranaa sit syödä. Tässä vaan oottelen viel tän viikon millon teen raskaustestin niin siks nuo lääkkeet vähän hirvittää. Mut ei tähän taida muuta konstia olla. Seuraavaksi sit migreeni. Pitää sauna lämmittää illalla ja kokeilla siellä sit kaikki mahdollinen.
Hieroja sai kyllä nuo auki mut jostain syystä veti taas kaikki uudestaan jumiin.

Mun työkaverilla oli joskus kanssa lihakset jumissa kaulasta ja niskasta. Hän laittoi hirudoid forte voidetta ja meni saunaan, sitä en tiedä että auttoiko se.

Niskan lihakset venyy ainakin niin, että painat päätäsi taaksepäin...siis tyyliin teet itsellekin oikein mojovan kaksoisleuan. Vedät siis leukaa kohti kaulaa.

Kallonpohjan lihaksia voit venyttää selin makuulla, leuka rintaan ja paina takaraivoa alustaan. Venyttely on parasta lääkettä ainakin mulla kun opiskelu saa koko yläkropan jumiin vähä väliä.

Ei ole työperäistä. Oon kotona ja en keksi mitään mikä olis voinu tuon aiheuttaa. Joskus puoli vuotta sitten oli vastaava ja meni ohi kun pääsin hierojalle. Nyt ei auttanu sekään.

Yhteistyössä