Kaukomatkalle raskaana?

Moikka, en ole vielä raskaana, mutta kaukomatka Väli-Amerikkaan varattu tammikuulle. Onko kokemuksia, kuinka pärjäsitte pitkän lennon
ja vahditteko kauheasti syömisiänne matkalla? Ja onnistuiko tukisukkahousujen pito kuumissa olosuhteissa? (Miten aikaisin sukkiksia pitää alkaa pitämään???) :wave:

Jonsered
Sukkikset hiiteen ja järki käteen! Siis jos ei ole pakottavaa syytä tukisukkiksiin, niitä ei myöskään kannata käyttää, kuumassa sukkiksia käyttäessä iskee hiiva helposti.
Ei syömisiäänkään tarvitse erityisesti vahtia, kunhan muistaa tavalliset "matkailusäännöt": kädet pestään, ruoka kuumana, vesi pullosta, hedelmät pestään itse pullovedellä jne.
Itse olen ihan hyvin pärjännyt raskaana matkustellessani ympäri Aasiaa, Indonesiasta Thaimaahan. Kertaakaan en sairastunut ja lapsi syntyi normaalipainoisena normaaliaikaan.

Ai niin tuosta ruokapuolesta vielä, olen ihmetellyt kun vuosien mittaan näkyy kasvavan "kiellettyjen" ruokien lista raskaana olevalle, ainahan on pärjätty ja vedetty kaikkea vaikka ollaan oltukin raskaana! (Graavikalat jne.)

Kiitos vastauksestasi Lisa Marie, olet varmaan minua huomattavasti nuorempi - mutta minä suunnittelenkin ekaa raskauttani vasta nyt 44 vuotiaana, enkä haluaisi vielä luopua säihkysääristäni! :LOL:

Tukisukkahousut voi todellakin hiostaa, enkä itsekään käyttäisi kuumassa...mutta ei pitkälle lentomatkalle tukisukat ole pahitteeksi, ainakin jos on taipumusta suonikohjuihin.
Itse meinaan tulevalle matkalle hommata tukisukat(koneeseen käytettäväksi), sainhan jo ensimäisen suonikohjun 24-vuotiaana odotellessa esikoista!

Jonsered
Itse olen matkustellut klmen raskauden aikana ympäri Aasiaa, yhden raskauden olin Suomessa. Ja ilman tukisukkahousuja :kieh:

Mutta hyvää matkaa ja helppoa raskautta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 23:58 Mamafelina kirjoitti:
Kysymys, miten raskaana oleva jaksaa istua pitkän lentomatkan? Olen itse sitä pohtinut kun tahtoisi taas sekä raskaaksi että Thaimaahan. :p
Mulla ei ainakaan olis ollu ongelmaa, kun ainoa raskaus oire oli armoton väsy :p . JOten kun lento lähtee noin 23.30, niin kevyesti olisin nukkunu sen 10-12 tuntia, mitä se matka suunnasta ja lentoyhtiöstä riippuen kestää. Eri asa on se, saako koneessa sitten nukuttua...Muta ei kai se v***tus ja valvominen raskaana sen kummempaa ole kun muutenkaan...Luulen, että raskaana olisin nukkunu paremmin kun muulloin, eli olisin saanu nukuttuakin.

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 23:58 Mamafelina kirjoitti:
Kysymys, miten raskaana oleva jaksaa istua pitkän lentomatkan? Olen itse sitä pohtinut kun tahtoisi taas sekä raskaaksi että Thaimaahan. :p
Jaksaa! Helppoahan se on, jos on raskaana. Vähän enemmän vaatii kolmen lapsen kanssa JA raskaana. Sekin onnistuu. MUistat vain jalotella ja venytellä tarpeeksi.

Millä raskausviikoilla olette matkustaneet? Meillä on matka varattuna Karibialle raskausviikoille 29-30, uskaltaakohan silloin vielä lähteä matkaan. Lento kahdessa osassa, pidempi lento 9-10 tuntia.

En mä usko että siinä lentomatkassa mitään kovin hankalaa on. Tarttee vaan juosta tuplasti enemmän vessassa... eikä vatsatautikaan kauheesti pelota. Mutta mitä jos siellä matkalla ollessa sattuu jotain?? Ei ole kiva joutua sairaalahoitoon. Pääseekö ylipäätään kotimatkalle, jos matkalla tulee paljonkin ongelmia? Mitäs jos matkalla syntyykin pienen pieni keskosvauva? Millainen keskoshoito lomakohteessa on? Vakuutus kyllä korvaa vauvankin sairaalakulut, mutta kestääkö keuhkot kotiin lennättämisen?

Että sellaista tässä olen miettinyt...

Intia
Malarialääkettä ei saa ottaa raskaana. :attn:
Olen itse menossa Goalle joulukuussa ja kyselin rokotuksista, niin a-hepatiittirokotus (Havrix), polio- sekä jäykkäkouristusrokotukset pitää olla. Malarialääkitystä ei tarvitse, jos ei mene syrjemmille seuduille, kuten viidakkoon. =)

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 19:24 Matkaa suunnitteleva kirjoitti:
Mitä rokotuksia olette ottaneet matkalle lähtiessänne? Mietin lähinnä tuota malarialääkitystä ja raskautta. :/
Malarian estolääkitystä ei kai kovin monessa paikassa tarvita, kun muistaa olla huolellinen vaatetuksen ja hyttysverkkojen kanssa. Koskaan ei ole edes takeita, toimiiko annettu lääke kyseiseen kantaan...

Yhteistyössä