Kauhistus, kävin pankin sivuilla ja siellä ei ainakaan vielä näkynyt....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkut

Vieras
että palkka on tullut tilille. Palkkakuitin kuitenkin sain viime viikolla ja maksupäivä on tämä 31.5. Kyllähän palkan olisi jo pitänyt tulla.

Reissuun lähdetään jo lauantaina ja kamalaa jos ei palkkaa tulisikaan tilille. Eihän sitten reissusta tule yhtään mitään ;((( Tässä iski nyt uusi stressinaihe.

Olisin jo tänään hakenut pankista reissurahat, mutta eipä voi hakea, kun ei ole riittävästi rahaa.

oikeastiko ihmiset suunnittelee lomamatkoja niin, että joka penni o laskettava. Tänään on tilille 10 euroa kun palkka tulee niin 1100 euroa ja siitä matkustellaan :O

en enää yhtään ihmettele, että ihmiset elää velaksi.

No en tiedä kuka on palkanlaskijamme? Niin en voi kenellekään soittaa.

Minulla on tällaista useinkin, että kun tili tulee, niin se myös menee.

Luottokorttia meillä ei ole eikä myöskään muuta velkaa, kuin tästä asunnostamme.

Soita palkanlaskijalle, eli nyt ensin vaikka työnantajalla ja kysyt, keltä tiedustella.
Tai soita pankkiin ja kysy, multa jäi myös kerran palkka saamatta ja silloin oli vikaa pankin yhteyksissä, samalta firmalta ei kukaan muukaan ollut silloin saanut palkkojaan. Tulivat seuraavana päivänä.

No vaikka palkkapäivä ois tänään, niin nykyisin ei enää pankeissa välttämättä tarkoita, että rahat ois heti puolenyön jälkeen tilillä vaan riittää näissä Sepa maksuissa, että rahat välitettään (jos ne on siis maksettu) tänään, eli voivat olla tilillä vaikka illalla. Mutta ei kannata varmaan reissuja tosiaan suunnitella, jos on siitä kiinni että pääseekö lähtemään, että tuleeko palkka oikeena päivänä vai viikon päästä. Pitää jokaisella olla vähintään se 2 kk tulot jemmatilillä...

vierailija, ei minulla ole mitään jemmatiliä, vaan kun tili tulee, se melko lailla myös meneekin. Elämiseen (joitakin laskuja, lapsen lääkeet, bensat, ruoka jne jne.)

No voi helvetti! Täällä ryhdytään heti morkkaamaan jos ei oo reissurahoja säästössä ettei niitä kannata suunnitella.

Jumankauta, varmaan pitäis veneen alla asuakin että ei ois vuokraa maksettavana. Kun siihenhän sitä palkkaa myös odotetaan! Tai lomarahoja odotetaan joilla tarkoitus tehdä jotain mukavaa.
Kyllä se palkka kuuluu saada ihan tasan silloin kun se on palkkalappuun merkitty. Minulla on joskus ollut tilanne että en ole saanut palkkaa (jo tehdystä työstä) silloin kun on sovittu. Ja näin oli toimittu jo pitkään että palkka oli aina myöhässä. Tulin taloon,minun palkka oli kolmannen kerran myöhässä ihmeellisten selitysten kera jolloin ilmoitin että en mene tekemään iltapäivän vuoroani jos ei palkka ole tilillä tai kädessä siihen mennessä kun vuoro alkaisi.
Ja pomo oli lienee lastensa säästöpossut ryöstänyt jotta saa palkan tililleni, kun ei itse ollut valmis menemään töihin.

Sen jälkeen ei ole palkka tullut ikinä myöhässä ainakaan minulle. Myöhemmin selvisi että pomo on käyttänyt rahoja omiin hurvitteluihin jne. Nyt uusi omistaja ja homma toimii kuten pitääkin.

Kyllä palkkaan on oikeus silloin kun se on sovittu maksettavaksi eli sitten kädestä suuhun tai ei.

Yhteistyössä