Kauhia kutina, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutittaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutittaaa

Vieras
Tämä kutina alkoi esikoista odottaessani, noin kolme vuotta sitten. Mulla kutisevat nivuset ja alapää, siis se nahkainen osuus, ei limakalvot. Kaikki maailman sukupuolitautitestit otettu pariinkin kertaan, pesuaineita vaihdettu monasti, mikään ei auta.

Välillä voi mennä pari viikkoa ihan ok, sitten se taas alkaa. Oon tässä välissä ollut kaksi kertaa raskaana, lääkäri veikkasi sen mahdollisesti liittyvän siihen, mutta nyt kuopus on 10kk, eikä kutina ole helpottanut pätkääkään. Oon testannut posliinia ja ihan puskaa, mutta ei ole eroa. Jos kutittaa, niin sitten kutittaa. JA SE KUTINA ON YHTÄ HELVETTIÄ!

Vinkkejä vastaanotetaan erityisen kiitollisena, unissani välillä revin nahan ihan rikki. Hermot menee eikä apua löydy.

Kuulostaisi äkkiseltään hiivan liiallisesta määrästä elimistössä tai hiivatulehdukselta. Alapää ei mielestäni tarvi pesuaineeksi muuta kuin vettä. Saippuat ym. varmasti kutittavat jos niillä pesee usein alapäätä ja etenkin jos ei huuhtele kunnolla. Pikkuhousunsuojiakaan (tai pikkuhousuja öisin) ei kai kannattaisi joka päivä käyttää, että alapää pääsisi tuulettumaan.

En tosin tiedä kuinka ap toimii kyseisissä asioissa, mutta omalta kohdalta tuommoisia vinkkejä.

Vielä yksi vinkki, apteeksin Ceridal öljy on auttanut minua moneen vaivaan, esim raskaus arpien ehkäisyssä, liukastusvoiteena seksissä, hiivatulehduksen hoidossa...

Hiivaa on testattu eikä sitä pitäisi olla. Näkyykö se iholla jotenkin?

Pikkuhousunsuojia en käytä ja pesuaineella tarkoitin pyykinpesuaineita. Pitää varmaan alkaa "tuulettamaan" säännöllisesti... Kiitos vinkistä!

Yhteistyössä