Kauhea turvotus sormissa ihan yhtäkkiä! Rv 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyssssääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyssssääää

Vieras
Eilen ei ollut mitään ja nyt nyrkkiin puristaminenkin tuntuu pahalta käsissä enkä saa sormuksia irti edes saippuoilla ja öljyillä! :O
En ole syönyt mitään suolaista tai sokerista. Mistä nyt yhtäkkiä nousi tuollainen turvotus? Kävin eilen pitkästä aikaa saunassa, voiko vaikuttaa näin ikävästi?

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;28220131:
Mites nilkat?
Jos turvotusta on muualla ja alkaa päänsärky/näköhäiriöt/pahaolo niin hetvällein lääkäriin.

En huomaa nilkoissa mitään erityistä, tosin en esikoisen raskaudessakaan tiennyt mistä sen oikein näkee ja neuvolassa sanoivat olevan kova turvotus. :O

Mulla on ollut tässä raskaudessa näköhäiriöitä n. viikolla 30, mutta loppuivat siihen. Mitään muuta mahd raskausmyrkytykseen viittaavaa ei ole ollut. Vatsakipuja oli, mutta nekin menivät eivätkä kohdistuneet ylävatsaan.

[QUOTE="a.p";28220144]En huomaa nilkoissa mitään erityistä, tosin en esikoisen raskaudessakaan tiennyt mistä sen oikein näkee ja neuvolassa sanoivat olevan kova turvotus. :O[/QUOTE]

jos nilkkasukista jää sellainen rant,on turvotusta.Tai jos painat ihoa ja siihen jää sellainen valkoinen laikku pitkäksi aikaa.

[QUOTE="Milla";28220151]Sormukset pitäisi kyllä nyt saada sormista pois, vaikka turvotus olikin normaalia.[/QUOTE]

En saa niitä, yritin öljyllä, kylmällä vedellä, saippualla ja kaikella, ei toivoakaan edes isommasta sormuksesta.

[QUOTE="susu";28220153]jos nilkkasukista jää sellainen rant,on turvotusta.Tai jos painat ihoa ja siihen jää sellainen valkoinen laikku pitkäksi aikaa.[/QUOTE]

No sitten on turvotusta nilkoissakin.

[QUOTE="a.p";28220176]En saa niitä, yritin öljyllä, kylmällä vedellä, saippualla ja kaikella, ei toivoakaan edes isommasta sormuksesta.[/QUOTE]

Auts! Kuulostaa pahalta. Yritä saada turvotusta pienenemään runsaalla veden juonnilla ja lepäilyllä, mutta ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan ihan jo noiden sormustenkin takia. Turvotus lienee normaalia tuossa vaiheessa (itsellänikin oli), mutta toivottavasti sormukset eivät aiheuta mitään ahtautumia.

Mites verenpaine? Virtsa? Mä menisin huomenna terveyskeskukseen/-asemalle mittaamaan itse verenpaineen ja katsomaan pissan tikusta (kaikkialla ei toki mahdollista). Joka tapauksessa jotenkin olisi tutkittava onko raskausmyrkytys! Soita vaikka heti aamulla terveyskeskukseen. Luulisi, että ottavat vastaan saman päivän aikana.

Mites verenpaine? Virtsa? Mä menisin huomenna terveyskeskukseen/-asemalle mittaamaan itse verenpaineen ja katsomaan pissan tikusta (kaikkialla ei toki mahdollista). Joka tapauksessa jotenkin olisi tutkittava onko raskausmyrkytys! Soita vaikka heti aamulla terveyskeskukseen. Luulisi, että ottavat vastaan saman päivän aikana.

Onnekseni aamulla on neuvola, yritän juuri etsiä verenpainemitariamme, meillä siis oma. Pitääpä tarkistaa! Tähän asti ollut ok paineet.

Raskausmyrkytykseen viittaavat turvotukset alkavat ns. ylhäältäpäin. Eli juurikin sormista ja esim. kasvoista. Välttämättä nilkat ei RM:ssä edes samanlailla turpoa.

Anna virtsanäyte polilla ja mittauta samalla RR.

Turvotusta voi olla ilman raskausmyrkytystä. Onneks sulla on huomenna neuvola, niin pääset mittauttamaan verenpaineen ja antamaan pissanäytteen. Sinuna en olisi nyt kovin huolissaan. Kannattaa toki seurailla omaa oloa, ja muita mahdollisia oireita liittyen raskausmyrkytykseen. Tsemppiä loppuodotukseen! :)

Yhteistyössä