Kauhea dilemma!

• Viestiketjun aloittaja Vaikeaa...
  • Ensimmäinen viesti
Vaikeaa...
Mulla on sairaasti lapsille pieneksi jäänyttä, hyväkuntoista vaatteita. Haluaisin päästä niistä eroon, mutta haluaisin myös saada niistä vähän rahaa. Mutta mitä tehdä:

a) Viedä ne itsepalvelukirppikselle eli maksaa 28 e / vko, käyttää muutama ilta hinnoitteluun ja käydä joka päivä ainakin kerran siistimässä pöytää. Tästä saa ihan kivasti rahaa.

b) Viedä ne lastenvaatteisiin erikoistuneeseen second hand kauppaan, hakea myymättömät 3 kk päästä pois. Itse saa vain 40% myynnistä, mutta esim. naapuri kävi juuri hakemassa ekan kahden viikon rahat ja sai pari sataa euroa...

c) Laittaa ne huuto.nettiin myyntiin ja käyttää monta iltaa kuvaamiseen, kuvien käsittelyyn, kuvauksien kirjoittamiseen, tahrojen metsästämiseen, pankkitilin kyttäämiseen, pakkaamiseen ja postissa juoksemiseen. Tästä saa eniten rahaa.

Huoh. Mitäköhän mä oikein tekisin...

Mä kyllä laittaisin huutikseen :) Tai sitten esim. täällä ja muilla keskustelupalstoilla myisin. Mulle olisi helpointa kun voi hoitaa homman kotikoneella ja käydä sitten vain viemässä postiin paketti. Vähemmän työtä kuin roudata kamoja johonkin, järjestellä niitä yms. Paljon harrastan nettimyyntiä ja -ostoa, ja minusta toooosi helppoa.

Hep
Mulla on kokemuksia hans & gretasta (http://hansochgreta.fi/fin/) enkä voi mitään muuta kuin kehua! Itse kanssa mietin, että kun niin vähän saa itse siitä myynnistä, mutta se on toisaalta niin että alvin jälkeen voitto pannaan liikkeen ja myyjän välillä puoliksi. Mä en olisi osannut hinnoitella tavalliselle kirppikselle vaatteita oikein, esim. mä olisin myynyt kumppari parilla eurolla ja tuolla ne oli myyty 10 eurolla... Mulle huutonetti ei ole mikään vaihtoehto koska en jaksa just tota rumbaa eestaas kameran ja pakkaamisen ja postissa juoksemisen kanssa. Mun aika lasten kanssa on sen verran arvokasta, ettei muutama euro sitä korvaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mä kyllä laittaisin huutikseen :) Tai sitten esim. täällä ja muilla keskustelupalstoilla myisin. Mulle olisi helpointa kun voi hoitaa homman kotikoneella ja käydä sitten vain viemässä postiin paketti. Vähemmän työtä kuin roudata kamoja johonkin, järjestellä niitä yms. Paljon harrastan nettimyyntiä ja -ostoa, ja minusta toooosi helppoa.
Mulle tuo on taas tosi työlästä. Juuri se tavaroiden kuvaaminen ja kaikkien nukkapallojen metsästäminen ja postimaksujen arvioiminen ja tilin kyttääminen ja pakkaaminen muovipusseihin ja käytettyihin kirjekuoriin ja ja ja. Mun mielestä se vie ihan sairaasti aikaa ja kun tuntuu, että muutenkin on vähän aikaa olla lasten kanssa / harrastaa iltaisin omia juttuja, niin jotenkin ei kaipaisi yhtään lisää hommia. Mutta toisaalta, se niistä saatu voitto taas houkuttaisi...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hep:
Mulla on kokemuksia hans & gretasta (http://hansochgreta.fi/fin/) enkä voi mitään muuta kuin kehua! Itse kanssa mietin, että kun niin vähän saa itse siitä myynnistä, mutta se on toisaalta niin että alvin jälkeen voitto pannaan liikkeen ja myyjän välillä puoliksi. Mä en olisi osannut hinnoitella tavalliselle kirppikselle vaatteita oikein, esim. mä olisin myynyt kumppari parilla eurolla ja tuolla ne oli myyty 10 eurolla... Mulle huutonetti ei ole mikään vaihtoehto koska en jaksa just tota rumbaa eestaas kameran ja pakkaamisen ja postissa juoksemisen kanssa. Mun aika lasten kanssa on sen verran arvokasta, ettei muutama euro sitä korvaa.
No mä kans mietin tätä samaa! Tosin tuo liike on eri kuin mihin mä olisin viemässä. Ja naapuri tosiaan sai sieltä tosi hyvät rahat ekalta parilta viikolta, en usko että olis saanut ihan tavan kirppiksellä viikossa samaa myyntiä... Toisaalta: eipä se mitään maksakaan. Jos veisi sinne jotain kokeeksi? Paljonko sulla oli tavaraa ja paljonko sait rahaa?

anu
Mä oon vienyt kirpparille eli a) vaihtoehto on mun ratkaisu. Sieltäkin on tullut ihan hyvin rahaa, kuudesta päivästä n. 150- 200 euroa. Tosin nyt oon ollut laiskalla tuulella ja kaapit tursuilee tavaraa... Mä taidan seuraavaksi viedä kamoja kierrätykseen, uffille tms.

ohis
Alkuperäinen kirjoittaja huutis:
kun laittaa alkutekstiin että normaalia nukkaa ja käytönjälkeä on niin ei tarvii joka nukkapalloa etsiä...
No kyllä sitä pitää silti käydä se vaate huolellisesti läpi ettei siinä ole mitään reikiä, tahroja, tms. Mä pistän hyvin nopeasti vaatteen takaisin myyjälle jos se ei vastaa kuvausta. Enkä tosin kyllä huuda vaatteita, jos ei ole määritelty mitä on "käytönjälkeä"...

mie
Kirpparia tähän asti olen käyttänyt,mutta jatkossa harkitsen kyllä myös huutista. Sinne kun tekee vaatepaketteja,niin ei pitäis olla ihan niin paljon vaivaa,kuin jos yrittää kaiken yksittäin myydä...

Yhteistyössä