Kauankohan tuo kuume oikein kestää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiskunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiskunen

Vieras
10 kuukauden ikäisellä lapsella ollu perjantaista asti kova kuume. Ei meinaa edes lääkkeillä laskea. Liekkö sitten kohta nousee näppyjä, et jos olis vaikka se vauvarokko. Tuntuu ettei enää ite jaksa tuota kuumeilua. Oon antanu buranasuppoja ja nestemäistä panadolia. Siltikään ei laske. Eilen oltiin ilkosillaan tuossa takapihalla ja vähänkö ohikulkijat katto pitkään. Oli siinä oli aika lämmintä, mut viileämpää ku sisällä. Mutta kuumekkin vähän laski. Buranasupon kun laittaa ni sil tulee heti kakkaa ja tietty sen vaikutus lakkaa, ku ei kerkaa imeytyä. Oon nyt sitten työntäny uuden supon heti perään ja sit on vähän saanu alemmas. Mietin vaan et onkohan se jotenkin yliherkkä tuolle ibuprofeenille, kun suoli reagoi tolleen. Ja uloste on ollu aika löysää. Onko kenenkään muun lapsilla ollu tällästä?

Meidän esikoinen kakkas aina heti supon laiton jälkeen :/
Sitten siirryin nestemäiseen Panadoliin, mutta nythän on markkinoilla Pamol F (parasetamolia kuten Panadolkin). 125mg on 9-16kg se liukenee nesteeseen (esim. teelusikalliseen nestettä ) ja maistuu banaanilta.

Muoks. vauvarokko tosiaan pitää kovaa kuumetta 3-5pv, mutta siihen ei liity muita esim. flunssan oireita. Jos epäilet muuta, vie lääkäriin. Juoko hyvin?

Oon soittanu terveysneuvontaan ja ne siel sanoi että ei siitä kuumeesta ole sinällään mitään haittaa, kun sehän on elimistön oma puolustuskeino tappaa bakteerit. On sillä parhaillaan ollu 40 astetta, mut silti se on jaksanut leikkiä. Ja on juonu hyvin, mut ruoka ei niinkään maistu. Tänään oli aamulla viel 38,5 astetta. Ehkä mä vielä uskallan seurata sitä. Ettei lääkäriin viel tarttis mennä. Yleensä kyllä aika äkkiä olen vienyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Meidän esikoinen kakkas aina heti supon laiton jälkeen :/
Sitten siirryin nestemäiseen Panadoliin, mutta nythän on markkinoilla Pamol F (parasetamolia kuten Panadolkin). 125mg on 9-16kg se liukenee nesteeseen (esim. teelusikalliseen nestettä ) ja maistuu banaanilta.

Muoks. vauvarokko tosiaan pitää kovaa kuumetta 3-5pv, mutta siihen ei liity muita esim. flunssan oireita. Jos epäilet muuta, vie lääkäriin. Juoko hyvin?

Ei oo viel 9 kiloa tullut täyteen, ni ei voi antaa tuota Pamol F lääkettä.

Oli pakko vielä tulla kirjottaan tähän... Käytiin päivystyksessä ja syyhän sieltä tuohon kuumeeseen löytyi. Pojalla on virtsatietulehdus. Nyt on lääkkeet siihenkin vaivaan ja kuume on nyt jo 37,5. :)

Yhteistyössä