Kauankohan avattu juusto paketti säilyy jääkaapissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja On tämäkin tieteellinen tutkimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

On tämäkin tieteellinen tutkimus

Vieras
Koko ikäni olen ollut maitotuotteille allerginen joten meillä tai siis itselläni ei hajuakaan miltä juuston pitää maistua...
Noh, vaikka itselleni ei juusto sovi niin täytyyhän lapselle sitä antaa kun niin kauhiasti siitä tykkää.
Yleensä ostan pienen paketin (150g ) valmiiksi siivutettuja josta sitten riittää pojalle viikoksi.
Nyt vaan tuli mieleen, että kauankohan sellainen avattu juustopaketti säilyy syöntikelpoisena? Hajusta ja mausta päätellen se kestäisi viikon,,,

Kyllä se nyt viikon kestää. Tai mitä jos ostaisit palana, mistä itse siivutat? Halvemmalla saat ja säilyy paljon pidempään, kunhan säilytät suljetussa kotelossa tai pussissa. Meille jopa kotitaloudessa aikoinaan opetettiin, että ainoa tuote, josta voi homeen poistaa ja sen jälkeen syödä on juusto!

Nooh, ei kai nyt ihan homeeseen asti säilytetä sitä juustoa.
Tosiaan poika vaan yksin sitä syö, ja kyllä mä joskus ihan palanakin ostan. Niitähän saa ihan 200-300g paloina

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nooh, ei kai nyt ihan homeeseen asti säilytetä sitä juustoa.
Tosiaan poika vaan yksin sitä syö, ja kyllä mä joskus ihan palanakin ostan. Niitähän saa ihan 200-300g paloina

No juu ;) Meinasin vaan, että siivut kuivuu kuitenkin melkoisen nopsaan. Muutenhan kova juusto ei kovin herkästi pilaannu. Siksi pala on kätevämpi.

juusto säilyy ja säilyy ja säilyy :) ainakin meillä ostetaan iso pala juustoa ja jos siihen ehtii tulla vähän sitä pahanmakuista valkoista hometta, niin se leikataan pois, jonka jälkeen loppujuusto on ihan täysin syömäkelpoista :) meillä juusto ehtii olla kaapissa varmaankin pari viikkoa avattuna.

Yhteistyössä