Kauanko seurustelitte ennen yhteen muuttua?

Olen nyt noin puolisen vuotta seurustellut ja mies alkoi jo kk sitten puhua yhteen muutosta ja asunnon ostosta. Itselläni ei olisi vielä mikään kiire sen asian suhteen, olen tyytyväinen tilanteeseen.Minä asun lapsen kanssa kaksiossa ja mies kävelymatkan päässä yksiössä. Olen asunut lapsen kanssa kahden n.3 vuotta ja pidän nykyisestä järjestelystä. Miten pääsisimme kumpaakin tyydyttävään ratkaisuun?
 
Laskekaahan nyt ensin, mitä yhteenmuuttaminen maksaa. Miehen mieli voi hyvinkin muuttua, kun hän kuulee, että maksaa vuokran (jos olet saanut asumistukea), lapsen päivähoitomaksun (jos se nousee) ja tietenkin osallistuu normaalisti ruoka ym menoihin.

Siis muutimme yhteen vasta kun mies halusi jäädä isyyslomalle eli lapsen syntymän jälkeen. Meille kahden kodin systeemi sopi hyvin siihen saakka kun yhteinen lapsi syntyi.
 
Olen puhunut siitä että menot ovat paljon isommat ja että mitä maksuja tulisi. Se ei kuulemma ole ongelma. Totta kai osallistuisin mahdollisimman paljon maksuihin ( en rupea siivellä elämään).Lapsen hoitomaksut ja muut menot hoidan ite.
 
Meillä mies kanssa alkoi ihan seurustelun alussa puhua yhteenmuuttamisesta. Ehdittiin seurustella pikkasen alle kolme vuotta, kun se tapahtui. Sitä ennen mentiin kihloihin. Nyt ollaan asuttu yhdessä kolme kk, ja ostettiin yhteinen kämppä ennen ukon tänne muuttoa. Nyt siis muutetaan ens viikolla uuteen kotiin kaikki.
 
Lisäisin tohon kysymyksiin että miten lapset suhtautuivat kun taloon tuli nopealla tahdilla uusi ihminen? Päätimme että katomme nyt pikkuhiljaa miten menee, suunnittelimme että haemme vuokrakolmiota että mahdumme kaikki ja katotaan että kuin se yhteiselo sujuu kun kummatkin tekee vuorotyötä syksyllä
 
Meillä meni tosi hyvin. Poika oli 1,7 vuotta ja otti mut siinä missä kenet tahansa uuden ihmisen elämäänsä eli avoimin mielin kuten pienet lapset yleesäkin. Ennemminkin oli ongelma sen miehen exän kanssa joka ei suhtautunut ihan ihan yhtä avoimin mielin eli toisin sanoen poika tykkäsi musta mut exä ei ja yritti tunkea ajatuksiaan myös pojalle mutta lapsi kuitenkin piti omasta mielipiteestään kiinni.Nyt poika täyttää 12 ja hyvin meillä menee edelleen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rölliina:
Olen nyt noin puolisen vuotta seurustellut ja mies alkoi jo kk sitten puhua yhteen muutosta ja asunnon ostosta. Itselläni ei olisi vielä mikään kiire sen asian suhteen, olen tyytyväinen tilanteeseen.Minä asun lapsen kanssa kaksiossa ja mies kävelymatkan päässä yksiössä. Olen asunut lapsen kanssa kahden n.3 vuotta ja pidän nykyisestä järjestelystä. Miten pääsisimme kumpaakin tyydyttävään ratkaisuun?
Me asutaan pojan kanssa kolmiossa ja mies kävelymatkan päässä yksiössä. Mies viettää meillä jo kaikki yöt mutta virallinen yhteenmuutto jännittää mua...

Ollaan seukattu pian kolme vuotta :)
 
No eikai me edes oltu vielä seurusteltu, kun jo muutettiin yhteen. Myöhemmin sitten ruvettiin miettimään mistä asti ollaan seurusteltu. Tietysti vähän eri juttu, kun työpaikalla nähtiin jokapäivä ja kotona vielä chättäiltiin, toinen oli tuttu monen vuoden takaa... Pikku hiljaa tässä on toista oppinut tuntemaan lisää, kylläsen tietää kuka on omaa tyyppiä ja kehen voi luottaa.
Vähän päälle puolivuotta ja ostettiin osaomistus asunto, 2 vuotta yhteen muutosta, niin lapsikin on jo pyöräytetty.
Näin kun kirjoittaa niin tuntuu lyhyltä ajalta, paljon on ehtinyt tapahtua. Kai se on ihmisesti kiinni mitä haluaa ja missä ajassa, onko samanlaiset ajatukset toisen kanssa ja niin edespäin...

=) :heart:
 

Yhteistyössä