Kauanko sektio kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sektioon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikea sanoa kestoa. Musta tuntui että ompelemisessa kesti ja kesti ja kesti.. Ehkä tunti yhteensä?
Olin heräämössä n.4h. Oli pitkiä tunteja yksin maata ja tuijottaa kattoa..

Leikkaus alkoi n. klo 9, poika oli pihalla 9.15, kuivaamiseen ja kursimiseen menee varmaan joku 45min ja sit olin heräämössä kahteen asti kun ei puudutus tahtonut hävitä.

Ekassa taisi mennä niin että puoli yhdeksän aikoissa pääsin lähtemään leikkaussaliin, siellä sitten puudutus, ihon puhdistus jne. ja vauva syntyi 10.04. Heräämöön pääsin varmaan puoli yhdentoista aikoissa ja sieltä osastolle ehkä yhden aikoissa. Oli ruuhkaa, muuten olisin varmaan päässyt aiemminkin. Ja siis jouduin suoraan osastolle, en päässy synnytyssaliin vauvan ja miehen kanssa ollenkaan ruuhkan vuoksi juurikin.

Toisen synnytyksessä pääsin saliin varmaan joskus yhdeksän kieppeissä. Puudutukset ja puhdistukset... vauva syntyi 9.55. Kesti kauemmin kun oli jo kerran leikattu ja sen takia vähän vaikeampi päästä kohtuun.
Muutenkin oli hiukka ongelmia leikkauksessa. Heräämöön pääsin varmaan yhdentoista aikoissa ja sieltä puoli yhden aikoissa synnytyssaliin vauvan ja miehen luo =) Osastolle varmaan tuntia myöhemmin.

:heart:

Mulla on ollu 2 kiireellistä sektiota. Siitä, kun saliin mentiin niin meni jotain puol tuntia niin vauva oli maailmassa. Siihen sitten kursismiset toiset puol tuntia ja sit 1-2 tuntia heräämössä, niin pääsi isin ja vauvan tykö osastolle.
Nyt olis vajaan 2 viikon päästä kolmas sektio ja lääkäri sanoi, et nyt voi kestää vähän kauemman aikaa se itse leikkaus, kun on ollut kiinnikkeitä aiemmin. Mut silti se puhui vaan 10-15 minuutista. Ja sit on taas noi kursimiset ja heräämö.

Mulla kesti koko leikkaussalissa oloaika tunnin ja olin 7 tuntia heräämössä kun puudutetta laittoivat liikaa ja nousi liian ylös niin piti odottaa niin pitkään että jalat ees toimivat. Toinen jalka ei toiminut kuin vasta seuraavana päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Vaikea sanoa kestoa. Musta tuntui että ompelemisessa kesti ja kesti ja kesti.. Ehkä tunti yhteensä?
Olin heräämössä n.4h. Oli pitkiä tunteja yksin maata ja tuijottaa kattoa..

Tuntia minäkin veikkaisin.
Jalat heilui jo salista lähtiessä, että kauankohan se lääkäriopiskelija minua parsi..? Heräämössä olin noin 4h, tietämättä kuinka vauva voi (lähti salista kiireellä teholle) :(

Mulla sektio alko kaikkine valmisteluineen 11.45 ja tyttö sai syntymäajakseen 12.37. Ja sen jälkeen sitten kiinniompelut, ja sitten heräämöön tarkkailtavaks, olin siellä kolmisen tuntia.

Sellanen vajaa tunti kaiken kaikkiaaan, mutta se lapsen ulos otto kyllä vei vain muutaman minuutin.
Puudutuksessa mulle tehtiin ja heräämössä olin vain tunnin verran, kun puudutus loppui jo siinä vaiheessa, kun mua ommeltiin kasaan.

Osastolla puudutettiin jo ja hetken päästä kiirelliseen sektioon. Salissa todettiin että puudutus on toispuoleinen ja minuutin jälkeen olin jo nukutettu... Ei mistään mitään muistikuvia. Heräämössä eka muistikuva kun mies näytti kameralta kuvia vauvasta. Jossain vaiheessa siirretty takas synnytyssaliin jossa vauva näytettiin mulle muutaman minuutin ajan ja sitten vauva vietiin lastenklinikalle hengitysvaikeuksien takia. Ajasta ei ole mitää tietoa...

Salissa olin puoli tuntia. Heräämössä olin tunnin ja vartin ja koko ajan sain pitää lapsen rinnalla heräämössä. Heti pääsin pois heräämöstä kun jalat liikkui.

Mulla kaikista neljästä kesto vajaan tunnin. Vauva ulkona n. 10 minuuttia varsinaisen toimenpiteen alusta. Kaikissa sektioissa olen saanut vauvan heti leikkaussalista poistumisen jälkeen kainaloon. Joko s-salissa tai heräämössä. Imettämään en tietenkään pystynyt kun vasta parin tunnin päästä.

Yhteistyössä