Kauanko rakennusprojekti vie?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mekin rakennellaan alusta asti itse ja huhtikuun alussa tuli vuosi täyteen. sisähommissa ollaan ja toivon mukaan pääsemme syksyllä/talvella muuttamaan.

paketissa riippuu toi rakennusaika aika paljon siitä, millaisen paketin ottaa. meillä naapureilla pre cut ja ovat rakentanut melkein sama kauan kuin mekin ja ovat jopa vähän meidän vauhtia jäljessä. toisaalta kavereille tuli talopaketti, jossa ulkoseinät pystytettiin (olivat maalia vaille valmiit), mutta perustukset ja kaikki siähommat tekivät itse (pitivät kyllä kovaa tahtia) ja alle vuodessa pääsivät muuttamaan. joku älväripaketti on muuttokunnossa vielä paljon aikaisemmin.........

Oltaisiin päästy muuttaan uuteen asuntoon jo kk kuluttua jos ukko ois suostunu siihen, et ammattimiehet ois tehneet asunnomme. Tällä menolla se menee pitkälti ens kessään. Ei oo appiukosta mittää apua ja mun isä valittaa ku on käsi kipee. Ja kuulemma mieheni ei osaa tehä raksalla yhtää mittää. Isäni oli sanonu... Kirotuttaa nii vietävästi!!

Meillä alusta loppuun itse,kesti reilut 2v. Nyt sitten ollaan asuttu reilu vuosi ja ihanaa on, kyllä kannatti odottaa ja tehdä itse... Itse tehden (jos vaan taitoa on) tulee halvemmaksi ja tietää varmasti miten talo on tehty esim.jos tulee kosteutta tms.

Me oltaisiin myös tehty talkoo työnä eli mun ja mieheni isät olisi siinä+moni muu mutta... eipä se oikein ollu hyvä ajatus ja ammatti miehet piti kutsua talon tekoon. Ens viikon maanantaina tulevat jatkaan.

meillä alotettiin vasta pari viikkoa sitten ja ei tule pakettia eli ihan "pitkästä tavarasta" tehdään ja omin voimin ansiotyön ohella.sähkö ja putkitöitä ei tietenkään tehä ite.talo ja talli/autokatos tulee olemaan sisältä valmis tossa joskus helmi-maaliskuun aikana jos kaikki hyvin menee.ulkopuoli tehään sitte ku jo asutaan.neliöitä tulee taloon 176 ja vielä yläkertavaraus jota ei siis tehdä heti,talosta tulee puoltoistakerroksinen.tallin ja katoksen yhteisneliömäärä noin 80. =) kolmas talo tekeillä joten aikataulutus laskettu edellisten projektien mukaan. ;)

Meillä Lapplin suurelementtipaketti, eli ts.runko ja osa ulkovuorta paikoillaan. Aikaa meni puoli vuotta. Mies rakensi ja kävi samalla töissä,eikä ole rakennusalalla....

Meillä alkoi tontilla maatyöt toukokuussa ja tulevaksi jouluksi olisi tarkoitus muuttaa uuteen kotiin. Talo on suurelementtitalo ja kaikki työt tekee ammattilaiset. Itse vain siivoilemme ja teemme sisustustöitä ja materiaalihankintaa.

Yhteistyössä