Kauanko pitää olla syömättä ja juomatta viisaudenhampaan poiston jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olin seuraavaan päivään, ei todellakaan tee hyvää että ikenen sisään pääsee ruokaa, puhumattakaan että se ei pääse paranemaan jos sillä jäytää jotain, verta vaan vuotaa eikä lakkaa, suussa kun muutenkin heikosti verenvuoto loppuu

Ravinto
Vaikka syöminen on hankalaa, toipilasaikana tulee monestakin syystä syödä riittävästi monipuolista ravintoa. Ensimmäisenä päivänä ravinnon tulee kuitenkin olla nestemäistä tai sosemaista eikä siinä saa olla kovia palasia, jotka saattavat painua haavaan.
Lähde: Hammas.com

en mä pysty puhumaan. ihan vetämällä vedettiin.

No kyllä nyt sen verran pystyt! Ainakin parin tunnin päästä, kun puudutuksen teho on vähentynyt/lakannut. Hoitajat on varmasti harjaantuneet kuuntelemaan epäselvästi puhuvia. Täällä kukaan ei osaa sinulle vastata, kun ei tiedä mitä sinulle on tehty. Sitä tarkoitan. :hug:

Karkeasti voisi sanoa, että kuumaa ei saa juoda varmaan vuorokauteen ainakaan.

Apteekista voisit käydä ostamassa pari tetraa, joissa molemmissa on yhden aterian verran energiaa. Ne ovat aika sikakalliita, mutta hyviä. Ostin sellaisia äidilleni joululahjaksi, kun hän oli kuolemassa syöpään.

en mä pysty puhumaan. ihan vetämällä vedettiin.

No, vastaus on et tapauskohtaisesti. Puret vaan nyt sitä vanutuppoa että se ien sulkeutuu nätisti eikä enää vuoda tai jää auki. Sitten illemmalla jotain lientä mitä ei tarvi purra ja varovasti, koska siihen poistettuun kohtaan muodostuu sellainen veriklimppi. Jos se irtoaa kun syöt, niin tulehdusvaara on suuri.
Siksi kannattaisi vasta huomenna syödä ja juominenkin tänään vain pillillä ettei hampaankohta pääse vahingossakaan huuhtoutumaan

Multa vedettiin eilen hammas ja sanottiin että 10 min puret tuppoa ja pari-kolme tuntia syömättä. Mulla hyytyy veri nopeesti ja verenvuoto oli melkein loppu kotiin lähtiessä.

[QUOTE="Joo";23039868]Multa vedettiin eilen hammas ja sanottiin että 10 min puret tuppoa ja pari-kolme tuntia syömättä. Mulla hyytyy veri nopeesti ja verenvuoto oli melkein loppu kotiin lähtiessä.[/QUOTE]

Mä muistaakseni sinnittelin tunnin ennenkuin menin syömään. Ekan viisaudenhampaan kohdalla purin kouristuksenomaisesti sitä tuppoa ja sain vain leuat jumiin (no siinä oli myös pieni tikki). Seuraavien kohdalla olin viisastunut ja vain kevyesti purin sitä tuppoa ja ei ongelmia.

Mä kyllä söin ihan mitä tahansa. Näkkileipääkin. Kuumat ruuat piti jäähdyttää ekana päivänä ja pureskelin tietty toisella puolella suuta. Ei sitä mitään lientä tartte syödä tai vuorokautta paastota. Ei purskuttelua ettei se verihyytymä irtoa.

Toivottavasti alaviisurit pysyvät kunnossa lopun ikää. Niiden poisto on yks kauheimpia toimenpiteitä, kun ne on luutuneet jo tähän mennessä hyvääsesti. Jo nyt yläviisurin kanssa tuntui kuin koko kallo olisi vedetty pihalle, alaviisurin mukana lähtee satavarmasti leukaluu

Mulle sanottiin että 2h syömättä ja juomatta ja ekana päivänä sen 2h jälkeen vain nestemäisiä ruokia. Tarkoituksena se ettei sitä haavankuoppaa suojaava hyytymä irtoa.

[QUOTE="vieras";23040618]Toivottavasti alaviisurit pysyvät kunnossa lopun ikää. Niiden poisto on yks kauheimpia toimenpiteitä, kun ne on luutuneet jo tähän mennessä hyvääsesti. Jo nyt yläviisurin kanssa tuntui kuin koko kallo olisi vedetty pihalle, alaviisurin mukana lähtee satavarmasti leukaluu[/QUOTE]

Älä pelottele! Multa irrotetaa 2 viisuria perjantaina...

multa viety just alaviisurit ja olihan se aikamoinen operaatio. Leikkaus/hammas kesti melkein tunnin ja ties olleensa turpa levällään niin kauan. Puudutuksia pantiin niin ettei sattunu itse leikkaaminen ja hammaspalojen poisto+tikkaus,

[QUOTE="vieras";23040618]Toivottavasti alaviisurit pysyvät kunnossa lopun ikää. Niiden poisto on yks kauheimpia toimenpiteitä, kun ne on luutuneet jo tähän mennessä hyvääsesti. Jo nyt yläviisurin kanssa tuntui kuin koko kallo olisi vedetty pihalle, alaviisurin mukana lähtee satavarmasti leukaluu[/QUOTE]

Niin multa vedettiin tänään alahammas. Se oli paljon kamalampi kuin ylähampaan vetäminen. Ylähammas oli iha helppo. En edes huomannu kun se otettiin. Mutta alaviisurin poisto oli iha eri juttu. Ensiksi oli tarkoitus leikata se, mutta onneks ei tarvinnu kun lähti sitten loppujen lopuks vetämällä. Tuntu kyllä kun olis päätä revitty irti :D mutta ei siis sattunut ollenkaa.. se rutina ja repiminen vaa oli inhottavaa...

Multa kun leikattiin, oli syömättömyysaika 3 tuntia. Hampaita ei saanut pestä kahteen päivään, vaan purskuteltiin aamuin illoin G.U.M-merkkistä ainetta. Sitä purskuttelua jatkettiin 7 vrk. vaikka hampaat saikin pestä sen 3 päovän jälkeen.

Yhteistyössä