Kauanko pitää olla karkkilakossa, että pääsee imelänhimosta eroon!?

  • Viestiketjun aloittaja Apuuva
  • Ensimmäinen viesti
Apuuva
Nyt olis 3 päivä ilman karkkeja tai mitään imelää...ja tuska alkas oleen jo kova!
Olen siis todella pahasti sokeririippuvainen ollut koko ikäni ja aina vaan pahenee!
 
Apuuva
Jee jee, että aikaa voi mennä, muuten olisin varmaan heittänyt kaapista kaikki herkut pois, mutta enhän mä voi lasten pääsiäismunia heittää! Mua vaan pelottaa, että mä syön varmaan kohta nekin!
 
Apuuva
Mistähän sais paremmat hermot ja enempi tahdonvoimaa sillä kai tästäkin ongelmasta selviäis...mutta tää on todella iso ongelma mulle ja vaikuttaa kohta jo ylitsepääsemättömältä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Apuuva:
Mitähän mun pitäis syödä, että pääsisin siitä himosta?! Olis kiva joskus mennä kauppaan kuolaamatta joka ikisen namun perään!
Pysyt vaan lujana sen pari viikkoa, niin sit ei tee enää mieli. Usko mua!

Itse vältin kiusauksia tuon ajan mahd. tarkasti - en käynyt kaupassa kuin äärimmäisessä hätätilanteessa, enkä kerta kaikkiaan ostanut mitään vierasvaraa tms. houkutuksia.

Suomalaista sisua vaan, kyllä sä pystyt siihen :hug:
 
vieras
Tosiaan hiilaripitoisen sapuskan välttäminen saattaa helpottaa.

Kun olet pistämässä makeaa suuhusi, niin mieli, että makean syöminen ei tule helpottamaan tippaakaan makeanhimoasi. Se vain lisää sitä. Kun syöt vähän, sun tekee kahta enemmän mieli makeaa.
 
Apuuva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosiaan hiilaripitoisen sapuskan välttäminen saattaa helpottaa.

Kun olet pistämässä makeaa suuhusi, niin mieli, että makean syöminen ei tule helpottamaan tippaakaan makeanhimoasi. Se vain lisää sitä. Kun syöt vähän, sun tekee kahta enemmän mieli makeaa.
Nii tiedän, se imelänhimo vaan yltyy entisestään ja mopo karkaa käsistä! Siksipä asialle pitäis tehdä jotain! Tai se on jo karannut!
Pitäskö mun yrittää välttää Perunaa? Riisiä, Pastaa? Eikös niissä ole paljon hiilareita!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Apuuva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosiaan hiilaripitoisen sapuskan välttäminen saattaa helpottaa.

Kun olet pistämässä makeaa suuhusi, niin mieli, että makean syöminen ei tule helpottamaan tippaakaan makeanhimoasi. Se vain lisää sitä. Kun syöt vähän, sun tekee kahta enemmän mieli makeaa.
Nii tiedän, se imelänhimo vaan yltyy entisestään ja mopo karkaa käsistä! Siksipä asialle pitäis tehdä jotain! Tai se on jo karannut!
Pitäskö mun yrittää välttää Perunaa? Riisiä, Pastaa? Eikös niissä ole paljon hiilareita!
Joo, juuri noita ja valkoista leipää, pullaa, keksejä. Itsellä ainakin käytännössä salaatti+proteiinipitoinen ravinto on pitänyt makeanhimonkin loitolla.
 
Apuuva
Luulen että mun olis suhteellisen helppo välttää pullaa, keksejä, ja noita perunoita sun muita, mutta ne karkit tuottaa tuskaa!
Mites kun ens viikonloppuna olen menossa ristiäisiin, jossa varmasti myös täytekakkua sun muuta mukavaa!? Pitääkö mun kieltäytyä ihan kokonaan vai jos maistan vaikka palan kakkua niin meneekö homma siinä heti piloille!?
 
vieras
Pari viikkoa meni minullakin. Nyt on 7 viikkoa karkkilakkoa takana ja menee helposti. Muita herkkuja olen syönyt kohtuullisesti. Niiden syömistä en koe ongelmalliseksi, koska niiden syöminen on paljon rajoitetumpaa kuin karkkien syöminen. Karkkeja voi syödä aina ja missä tahansa. Herkkuja ei voi syödä samaan tapaan pitkin päivää eikä täytekakkujakaan ole usein tarjolla.
 
Minä olen aina ollut kova syömään irtokarkkia ja salmiakkia. Nyt olen ollut yli 2 kk karkkilakossa ja ensimmäiset pari viikkoa oli vaikeita. Sen jälkeen ei mitään vaikeuksia, päinvastoin, yököttää ajatuskin karkista. Minulla väheni samalla kaikki muukin makean syönti. Alkuun pääseminen vaatii tiukkaa itsekuria.
 

Yhteistyössä