Kauanko olette rakentaneet (talopaketti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2v meni, mutta meillä tehtiinkin ihan kaikki itse. Vajaa 1,5v meni siitä kun talopaketti oli pystyssä.

Olen mm. kaivanut viemärit oikeaan kallistukseen ja putkari kävi ne sitten vain putken päät liittämässä ja tarkistamassa että kaikki on ok.

Vaikuttaa aika paljon se kuinka paljon ulkopuolista työvoimaa rakennuksella on, onko itse pystynyt tekemään siellä töitä täysipäiväisesti vai iltaisin/viikonloppuisin oman työn ohella.

Talon kokokin vaikuttaa siihen kauan siihen menee...

Meille tuli säältäsuojaan-paketti tammikuussa. Nyt ollaan alottelemassa pintojen tekemistä ja sähköhommat on vielä kesken. Loppukesästä/syksyllä on tavoitteena päästä muuttamaan, eli aikaa menee pystytyksen jälkeen 8-10kk (toivottavasti ainakin :D).
Ja me teemme kaiken itse. Mies on tehnyt putkityöt ja ilmastointityötkin, sekä vetää sähköt. Toki maatöissä on kaivuri.

[QUOTE="rakentaja";23856993]Meille tuli säältäsuojaan-paketti tammikuussa. Nyt ollaan alottelemassa pintojen tekemistä ja sähköhommat on vielä kesken. Loppukesästä/syksyllä on tavoitteena päästä muuttamaan, eli aikaa menee pystytyksen jälkeen 8-10kk (toivottavasti ainakin :D).
Ja me teemme kaiken itse. Mies on tehnyt putkityöt ja ilmastointityötkin, sekä vetää sähköt. Toki maatöissä on kaivuri.[/QUOTE]

Niin ja neliöitä on 160, kahdessa kerroksessa. Rakennetaan kolme päivää viikossa ja nyt kesän ajan kokopäiväisesti.

Meillä tuli talopaketti viime elokuussa, n.130 neliötä yhdessä tasossa. Pystytys tuli säältä suojaan, muuten ollaan tehty timpuri hommat itse (miehellä tosin on kaveri usein auttamassa, minä kun olen kotona vauvan kanssa). Nyt ollaan sisältä saatu pinnat melkein kohilleen, sauna on rakentamatta ja tapetti puuttuu yhdeltä seinältä (sitä tuskin kyllä siihen edes ennen muuttoa laitetaan, kun ei löydy sopivaa), sekä sähkömies pitää saada paikalle tekemään sähkötyöt loppuun... Tehdään tosin talo kokonaan valmiiksi ennen muuttoa, niin menee vielä about kuukausi (terassit, talon maalaus, pihatyöt aloitellaan)...

Eli ympäripyöreästi tasan vuosi meni... Jos käyttää ulkopuolista työvoimaa, niin voisi puolittaa tuon rakennusajan...

Me kaivettiin kuoppa toukokuun alussa ja muutettiin elokuun lopulla. Työmaalla oli 1-2 palkattua kirvesmiestä/monitoimiosaajaa koko ajan + tietty sähkäri, putkimies ym pakolliset.

Yhteistyössä