Kauanko mä yritän saada ton pojan nukkumaan???

• Viestiketjun aloittaja guu
  • Ensimmäinen viesti
guu
Nyt se on peuhannut sängyssään jo 1,5h ja ei vaan nuku. Millon mä luovutan? Ajattelen vaan kauhulla sitten iltaa, jos ei nyt nuku edes vähän. Mä rupeen herättää sen aamulla aiemmin, että nukahtais helpommin päikkäreille, eiks niin?

ap
No se on tasan 2v. Sillon kun se herää aamulla ajoissa (klo 7-7.30) niin nukkuu kohtuu hyvin päivällä, mutta jos aamulla nukkuukin vaikka 8 asti, niin ei päiväunille menosta mitään tuu. Tai nukkuis kyllä vaikka pari tuntia jos nukahtais... Voiko sitä alkaa herättää aamulla ajoissa, että nää päivät sujuis paremmin??

Kippuravarvas
Olen 1,5 tuntiakin nukuttanut, tai siis osan ajasta poika pelmaa sängyssään ja loppujen lopuksi menen piteleen poikaa että asettuu..on siis jo ihan yli unien eikä osaa enään nukahtaa ilman apua. Ja meillä ei ainakaan pärjätä ilman päikkyjä joten pakkonukutusta on joskus harrastettava.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No se on tasan 2v. Sillon kun se herää aamulla ajoissa (klo 7-7.30) niin nukkuu kohtuu hyvin päivällä, mutta jos aamulla nukkuukin vaikka 8 asti, niin ei päiväunille menosta mitään tuu. Tai nukkuis kyllä vaikka pari tuntia jos nukahtais... Voiko sitä alkaa herättää aamulla ajoissa, että nää päivät sujuis paremmin??
Meillä samanikäinen ja aivan sama tilanne. Tää oli kuin suoraan mun kynästä. Meillä auttaa vain se, että aamulla noustaan ennen 7:30. Jos haluat pojan nukkuvan päiväunia, niin sitten on pakko nousta aamulla vähän aikaisemmin. Voi alkaa herättää aamuisin silleen, että vetää verhot ja vähän kolistelee, että heräis lapsi itse siihen "meluun". Itselle vain herätyskello.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voithan sinä herättää aamulla aiemmin tai jättää päiväunet pois joinain päivinä, esim tänään :)...monelta nukahtaa illalla?

Meillä poika 2.5v ja mennään ihan sen mukaan paljonko on nukkunut yöllä. PÄivän unentarve on n. 11-12h.

uni
JOs meillä muksuu peuhaa ja temuaa nukkumaan mennessä, niin luovutan jossain vaiheessa. Laitan vaan yöunille sit aiemmin. Tai voi olla myös niin, että poika sitten lepää jossain välissä, esim sohvalla rauhoittuen. En anna kuitenkaan käydä päikkäreille hirveen myöhään.

Mä olen itseni kohdalla tullut siihen tulokseen että riippuu paljon KUINKA siellä sängyssä ollaan nukkumaan mennessä vaikuttaa kauanko sielä joutuu olemaan jos ei nuku.
Jos sattuu käymään ihme ja poika oikeasti lepää vaikka sen ½ tuntia Rauhassa niin se piisaa mulle, mutta jos sängystä ravataan pois mitä ihmeellisempien syiden takia niin oon nukuttanu jopa parikin tuntia. Jos ton jälkeen ei yksinkertaisesti nukahda niin olkoon nukkumatta ja kärsitään mahdollisesti illalla.
Yleensä toi tarttee unet päivällä, minimissään edes sen Oikean lepohetken että ilta ei oo ihan kamala.

Anna olla, rupee illalla nukkumaan paremmin. Meillä välillä tekee toi pikkisen reilu 2v tenän eikä suostu nukkumaan.. se on sitten sillä selvä, vähän aikaa siellä pötköttää ja illalla nukahtaa paremmin vaikka iltaa kohi saattaakii mennä ylikierroksille

ap
No niin, mä luovutin ja se kitinä alkoi melkein heti. Haluu maitoa ja ei sitten haluukaan... huoh. No ehkä se sitten illalla nukahtais paremmin. Yleensä illalla nukahtaa n. klo 21. Mä vaan niin haluaisin päivällä itselleni pienen lepohetken, kun on vauvakin tässä ja tolla 2 veellä uhmaa... Eli alan sitten aamulla nousta mieluummin aiemmin kun oon koko päivän pojan seurassa.

Yhteistyössä