Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:saako kysyä miksi teiltä on poistettu kynsi??? itellä 1 varpaankynsi kasvaa sisäänpäin ja on helkutin kipeä vaikka miten leikkais, voiko se olla syy että poistettais? millanen toimenpide ja sattuuko?
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:kiitti tiedosta, mulla siis ihan sama vaiva, on tosi kipeä kun kavsaa just reunasta sisäänpäin, eikä sitä edes voi leikata, miten mä lihan keskeltä leikkaan? täytyy ottaa yhteys lääkäriin, mulla tää vaivannu jo yli vuoden enkä ole tajunnut et jotain ois tehtävissä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla poistettiin isovarpaan kynsi monta vuotta sitten, ja muistelen että kyllä siinä aika kauan kesti. Tuntuuko edes sellaista kovaa siinä kynnen juuressa? Sieltähän se lähtee sitten tulemaan. Aika pitkään oli niin että mitään ei näkynyt, mutta tuntui kyllä kovalta ihan siinä kohtaa missä kynnen pitäis alkaa, mutta siis nahan alla.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla poistettiin isovarpaan kynsi monta vuotta sitten, ja muistelen että kyllä siinä aika kauan kesti. Tuntuuko edes sellaista kovaa siinä kynnen juuressa? Sieltähän se lähtee sitten tulemaan. Aika pitkään oli niin että mitään ei näkynyt, mutta tuntui kyllä kovalta ihan siinä kohtaa missä kynnen pitäis alkaa, mutta siis nahan alla.
Ei näy mitään kynnentapaistakaan ja koskea siihen ei tosiaan voi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla poistettiin isovarpaan kynsi monta vuotta sitten, ja muistelen että kyllä siinä aika kauan kesti. Tuntuuko edes sellaista kovaa siinä kynnen juuressa? Sieltähän se lähtee sitten tulemaan. Aika pitkään oli niin että mitään ei näkynyt, mutta tuntui kyllä kovalta ihan siinä kohtaa missä kynnen pitäis alkaa, mutta siis nahan alla.
Ei näy mitään kynnentapaistakaan ja koskea siihen ei tosiaan voi.
Niin, sulla olikin eri tavalla tehty kun oli leikattu ja kavennettu, eikä vaan nykäisty irti. Voihan se kestää sillon paljon kauemmin kuin tavallisessa kynnenpoistossa.
Pitäiskö soittaa lääkärille ja kysyä, että kuinka kauan se oikeen kestää?
Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:Isovarpaan kynnen kasvu tyvestä kärkeen kestää noin vuoden, eli kun uuden kynnen pitää kasvaa syvältä kasvuaiheesta saakka, siinä menee kyllä aikaa.
jalkojenhoitoalan ammattilaisena haluan kyllä sanoa, että kynsipiikkien syynä on oikeasti lähes kaikissa tapauksissa väärä leikkaustapa. Myös traumaperäiset ja synnynnäiset kasvuaiheen viat aiheuttavat virheellistä kasvua. Traumaperäisestä hyvä esimerkki voisi olla vaikkapa virheellisesti tehty kynnenpoisto tai osittainen kynnenpoisto.
Lääkärit yleensä lähtevät turhan herkästi poistolinjalle, sillä heillä ei ole niin laajaa käytännön kokemusta kynsiongelmista kuin esimerkiksi jalkojenhoitajilla tai jalkaterapeuteilla. Hyvin suuri osa kynnenkasvuongelmista voitaisiin hoitaa täysin kivuttomiksi lempeämmillä keinoilla, kuten tamponoinnilla, kynnenoikaisulla sekä kynnen kasvattamisella sopivaan pituuteen kokonaisena. Pahimmat seuraukset epäonnistuneesta kynnenkavennusleikkauksesta, jonka olen omin silmin nähnyt, oli asiakkaan varpaan molemmista sivuista ihosta läpitunkevat kynsi"sarvet" - olivat muuten pirullisen kipeät.
Siksi suosittelisin lämpimästi kääntymään kynsiongelmissa lääkärin lisäksi myös ammattitaitoisen jalkojenhoitajan puoleen.
Toivottavasti kyntesi kasvaa terveenä takaisin ja kynsipiikkiongelmat poistuvat.
Mulla sen kolmannen operaation jälkeen tuli juuri joku kynsisarvijuttu. Ja juuh, oli kipeä :kieh:
Mä en vaan taida voida jalkahoitajalle mennä. Siis mä kutian sairaaloisen paljon. Pelkkä ajatus että joku koskee mun jalkaan saa mut lähes itkun partaalle. Ennemmin mua saa lyödä, kun kutittaa :ashamed:
Mä en siis oikeastaan pysty edes itse koskemaan jalkoihini :/