Kauanko katsoisit bipomiehen oikkuja?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Usein menee aivan hyvin lääkityksen ansiosta mutta tulee myös jaksoja jolloin olet miehen mielestä "vitun huora". Jälkimmäisiä lähinnä lomilla ja viikonloppuisin kun lääkitys ei sovi alkoholin kanssa. Plus muutama muu juttu.
 
vierailija
Vakka kantensa valitsee ja vaihtamalla parantunee. Jos aikuinen immeinen ei pysty olemaan perseilemättä ilman reseptilääkitystä tai jopa juopottelee lääkittynä niin itse miettisin tilanteesta poistumista. Onko teillä yhteistä velkaa, onko yhteisiä huollettavia? Jos ei, lähtisin tieheni. Tilanne tuskin iän myötä paranee. Kaikkea hyvää sinulle.

T. Tuntematon mies
 
vierailija
Usein menee aivan hyvin lääkityksen ansiosta mutta tulee myös jaksoja jolloin olet miehen mielestä "vitun huora". Jälkimmäisiä lähinnä lomilla ja viikonloppuisin kun lääkitys ei sovi alkoholin kanssa. Plus muutama muu juttu.
Olin aviossa lähes 20 vuotta. Sain kuulla diagnoosista vasta vuosia eromme jälkeen. Kerran hän nimitteli minua tuolla samalla sanalla. Laitoin kaiken hänen kaljankittaamisen piikkiin. Olen lukenut kirjoja, joissa vaivaa sairastava kertoo tempauksistaan. Naistoimittajan kirja jäi parhaiten mieleeni.
Lääkitys ja alkoholi yhdessä sekoitti miehen lopullisesti.
Älkää siis ihmetelkö miksi pysyn miehistä kaukana. Olen edelleen sitä mieltä, että mussukkani oli suomalaisista miehistä ylivoimaisesti paras. Osaltaan stressi ja jatkuvat ulkomaan matkat sekoittivat hänen balanssin. Bibon elämä pitää olla tasaista ja ennalta arvattavaa. Tuomas Enbuske on autisti ja bibo. Hän kävi todella syvällä ja oli hoidossa sairaalassa. Nykyään hän kirjoittaa ja puhuu avoimesti kääntymisestään ateistista kristityksi. Sekovuosinaan hän hurjasteli
naisjutuillaan, ja muistaakseni sai jopa syytteen kovakouraisuudestaan.
 
vierailija
Yritän uudelleen. Viestissäni on ehkä joku sana, jota robotti ei suvaitse.
Olin aviossa lähes 20 vuotta. Sain kuulla diagnoosista vasta vuosia eromme jälkeen. Kerran hän nimitteli minua tuolla samalla sanalla. Laitoin kaiken hänen kaljankittaamisen piikkiin. Olen lukenut kirjoja, joissa vaivaa sairastava kertoo tempauksistaan. Naistoimittajan kirja jäi parhaiten mieleeni.
Lääkitys ja alkoholi yhdessä sekoitti miehen lopullisesti.
Älkää siis ihmetelkö miksi pysyn miehistä kaukana. Olen edelleen sitä mieltä, että mussukkani oli suomalaisista miehistä ylivoimaisesti paras. Osaltaan stressi ja jatkuvat ulkomaan matkat sekoittivat hänen balanssin. Bibon elämä pitää olla tasaista ja ennalta arvattavaa. Tuomas Enbuske on autisti ja bibo. Hän kävi todella syvällä ja oli hoidossa sairaalassa. Nykyään hän kirjoittaa ja puhuu avoimesti kääntymisestään ateistista kristityksi. Sekovuosinaan hän hurjasteli
naisjutuillaan, ja muistaakseni sai jopa syytteen kovakouraisuudestaan.
 
En kestäisi, jättäisin jo seurusteluaikana. Jos olisin erehtynyt sellaisen kanssa naimisiin asti, yrittäisin olla yhdessä vaikka hampaat irvessä ja pitäisin hänellä lääkityksen tasaisena.

Yks haastavimpia mt-ongelmia myös läheisten kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Yritän uudelleen. Viestissäni on ehkä joku sana, jota robotti ei suvaitse.
Olin aviossa lähes 20 vuotta. Sain kuulla diagnoosista vasta vuosia eromme jälkeen. Kerran hän nimitteli minua tuolla samalla sanalla. Laitoin kaiken hänen kaljankittaamisen piikkiin. Olen lukenut kirjoja, joissa vaivaa sairastava kertoo tempauksistaan. Naistoimittajan kirja jäi parhaiten mieleeni.
Lääkitys ja alkoholi yhdessä sekoitti miehen lopullisesti.
Älkää siis ihmetelkö miksi pysyn miehistä kaukana. Olen edelleen sitä mieltä, että mussukkani oli suomalaisista miehistä ylivoimaisesti paras. Osaltaan stressi ja jatkuvat ulkomaan matkat sekoittivat hänen balanssin. Bibon elämä pitää olla tasaista ja ennalta arvattavaa. Tuomas Enbuske on autisti ja bibo. Hän kävi todella syvällä ja oli hoidossa sairaalassa. Nykyään hän kirjoittaa ja puhuu avoimesti kääntymisestään ateistista kristityksi. Sekovuosinaan hän hurjasteli
naisjutuillaan, ja muistaakseni sai jopa syytteen kovakouraisuudestaan.
Millä tavalla sekoitti? Hirveät ahdistuskohtaukset?
 
vierailija
Millä tavalla sekoitti? Hirveät ahdistuskohtaukset?
Paljon pahempaa, mutta en enää halua muistella niitä aikoja enempää.
Jokainen bibo on yksilö. Luin jostain lähiaikoina, että vuosituhannen vaihteen aikoihin tehtiin paljon vääriä bibo-diagnooseja. Otin aikoinaan selvää kaikista asioista. Kävin myös paljon lääkäreillä selkäni takia. Mieskiropraktikko muistaakseni kerran sanoi, että voisin käydä luennoimassa asioista. Hän myös sanoi, että puhetyylini on piipittävä. Stressaava tilanteeni kai kuului äänessäni. Jälkikäteen tuo vaiva kuulostaa huvittavalta. Myöhemmin naishammaslääkäri sanoi, että stressini tuntuu leukaperissäni. Kärsin myös pitkittyneestä vihasta, jota oli vaikea saada käsiteltyä. Mies teki outoja ratkaisuja omaisuus ym. asioiden hoidossa. Hän nöyryytti ja häpäisi minua pohjamutia myöten eikä tuntenut mielestäni minkäänlaista häpeää ja syyllisyyttä. Luulin, että hän herää houreesta ja lopettaa sekoilun. Pitkä tarina, joka on onneksi kaukaista menneisyyttä. Nykyään tietoa on paljon saatavilla, eikä kyseinen sairaus ole enää salailun ja häpeän aihe. Voin hyvin ja tavallaan olen kiitollinen tuosta kokemuksesta.
Kerran olin juhlassa ja tuli puhetta tarinastani. Sukulaiseni oli kertonut asiasta kyseiselle henkilölle. Nainen kertoi myös olevansa bibo ja lääkityksellä. Olen tyyppi, jolle kerrotaan arkaluonteisiakin yksityisasioita. Sen takia viihdyn omissa oloissani. En enää ala hyysäämään ketään. Olen löytänyt rajani aikapäiviä sitten. En myöskään kirjoita kirjaa vaikka niin uhosin tekeväni pimeällä ysärillä. Mies nauroi ja sanoi, ettei kirjaani kukaan lukisi. Siinä asiassa hän oli täysin oikeassa.
Olen kuin laulaja Adele, joka jää päivän uutisen mukaan pitkälle tauolle ja kaipaa eniten olla tuntematon ihmisten keskellä. Ei näin vähäväkisessä maassa kuin Suomi kannata levitellä asioitaan. Siitä on vain harmia ja riesaa loppuiäksi. Case closed. En enää vastaa jatkokysymyksiinne.
 

Yhteistyössä