kauanko hoitsut töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilja

Vieras
heips!

Työskentelen hoitoalalla ja teen kolmivuorotyötä. Työ on melko raskasta, paljon nostoja, vuodehoitoja yms fyysisesti raskasta. Olen voinut raskauteni ajan hyvin, nyt viikkoja 23+3. Viime aikoina kuitenkin fyysinen ponnistelu on alkanut tuntumaan pahalta, väsyn helposti, vatsaan tulee paineen tunne ja välillä pyörryttää. Nyt kyselenkin, miten te muut hoitsut olette jaksaneet olla töissä, koska olette jääneet lomille? Jaksaminen on tietysti hyvin yksilöllistä, mutta kunhan täsä utelen...

Lilja

Heips! Täällä yksi hoitsu joka ollut sairaslomalla viikosta 20 alkaen. Nyt siis viikkoja 32+4. Syynä sairaslomaani on ollut supistukset. Työssä jaksaminen niinkuin sanoitkin on todella yksilöllistä. Minun työhöni ei kuulunut vuodehoitoja ei kauheasti nostoja ym. Koska työskentelin dialyysiosastolla, missä potilaat kävivät päiväseltään ja lähtivät 4 tunnin hoidon jälkeen kotiin. Kyykkimistä ja seisomista, jonkin verran sänkyyn nostamista ym.. Mutta silti ei kroppa kestänyt.. Näin siis minulla.. Mahdollisimman epäselvästi selitetty.. T. Minna

heippa!jäin toukokuun alusta pois töistä,nyt olen viikolla 40 ja la.lauantaina.mulla oli siinä eka loma toukokuussa ja sit lääkäri kirjoitti sairaslomaa kuukautta ennen ku äitiysloma alkoi.syynä selkäkivut ja työnteosta ei ois tullu mitään vanhustenhoidossa.Nostoja jonkun verran,kyykkimistä,pesuissa,pukemisesa auttamista,perushoitoa.ja ainanen kiire!!parempi jäädä heti pois ku siltä tuntuu,oma ja lapsen terveys tärkeintä!!:)

mulla rv17+2 ja viimisen pari viikkoo tuntunu kiire työtahti,nostot sun muut ""vääntämiset"" mahassa niin paljon et oon ruvennu jo epäilemään että mahdanko sittenkään selviytyä
töistä syyskuun alkuun asti...

Mä olen vasta rv 12 ja vanhainkodilla töissä, mutta oon ajatellu, että en ala oman ja vauvan terveyden kustannuksella töissä vanhoja ihmisiä rehaamaan!! Eli saikulle vaan jos pahalta tuntuu!!

Olen viikolla 23+3 ja sairaslomalla olen ollut viikosta 20. Syynä hartioiden ja alaselän jumiutuminen niin, että päänsärkyä on ollut jo monta viikkoa. Viimeisenä työpäivänä loukkasin itseäni hoitotilanteessa niin, että on siitä lähtien päivittäin hieman supistellut. Sairaslomaa on vielä reilu viikko, mutta lääkäri sanoi että lisää kirjoitetaan kesälomaan saakka (alkaa 2.9.), jolta jään suoraan äippälomalle. Lääkärin mukaan en tule tämän masuni kanssa töissä pärjäämään ja tiedänhän minä sen itsekin. Ei ole nautinnollista olla töissä, jos selkää särkee jatkuvasti ja pienestäkin rasituksesta supistaa...

Viikkoja nyt 15 +. Olen töissä psykiatrisella osastolla. Työ ei ole fyysisesti raskasta, henkisesti sitäkin enemmän. Joskus vaan mielessä käväisee pelko, että mitä jos joku asukas hyökkää kimppuuni,lyö, potkii tms.... Töissä olen äitiysloman alkuun asti, ellei uupumus (tai muut vaivat) iske sitä ennen. Yhtään en rupea kyllä katselemaan, vaan jään kyllä saikulle heti jos siltä tuntuu.

Jäin pois töistä huhtikuun puolivälissä, laskettu aika on neljän päivän päästä. Eli 3,5 kk ennen la:ta. Ensin pari viikkoa sairaslomalla, sitten vuosilomalla ja sitten varhennetulla äippälomalla. Olen terveyskeskuksessa vuodeosastolla töissä joten paljon nostelua ym raskasta hommaa. Vauva on tärkein eikä raskautta kannata vaarantaa. Myös aggressiiviset potilaat iso uhka.

Yhteistyössä