Kauan yleensä kestää hammaslääkärin laittama puudutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei kivaa

Vieras
1,5 ampullia laittoi. Yleensä kuulema laittaa kaksi ampullia, ja mulla toimi kuulema turhan hyvin.
Alahammas paikattiin, puudutus laitettiin klo 12.30 jälkeen. Puudutusta on otsassa, kaulassa ja korvassa asti. Puolet kielestä ja huulesta ihan puuduksissa vielä. Ei ole ollenkaan lähtenyt siis pois.
Onko tämä jotenkin kovin yksilöllistä, että miten kauan kestää, vai voiko tälle sanoa noin aikaa?

Kyllä se useamman tunnin kestää. Juuri eilen paikattiin yksi reikä hampaasta klo 14.15. Kahden tunnin päästä oli vielä täysi puudutus päällä. Vasta illalla 19.30 pystyi iltapalan syömään normaalisti.

Mulla puudutettiin tänään aamulla klo 8 puoli naamaa hammaslääkärissä :)

Laittoivat 2 ampullia postettavan hampaan kohdalle ja x-määrän etuhampaan luokse. Joutuivat sitä vielä lisäämään.

Mulla alkaa nyt hiljelleen olemaan puudutus pois tuosta edestä, mutta mä luulen, että takana puudute vielä vaikuttaa, koska poistettu hammas (tai siis se siihen jäänyt "kraateri" ei ole kipeä. Yhden Buranan olen tänään kipuun ottanut, eli sen suuremmalla kipulääkityksellä en ole.

Muistaakseni vähintään 4 tuntia on puudutteen kesto. Mutta varmasti määrä ja yksilöllisyys vaikuttaa.

Taitaa jäädä kauppa ja paketin haku tältä päivältä. Mullakin siis täys puudutus päällä, tuntui että kotiin päästyä vielä levis lisää. Yleensä en ota puudutusta, mutta tällä kertaa en olis selvinnyt ilman. Ja ens kerralla en kyllä ota, tämä on tosi epämukavaa.

Taitaa jäädä kauppa ja paketin haku tältä päivältä. Mullakin siis täys puudutus päällä, tuntui että kotiin päästyä vielä levis lisää. Yleensä en ota puudutusta, mutta tällä kertaa en olis selvinnyt ilman. Ja ens kerralla en kyllä ota, tämä on tosi epämukavaa.

Mä kävin jo kaupassa, apteekissa ja virastossa. Mulla ajatuksena oli se, että hoidan kaikki asiat heti, kun kipua ei vielä ole...illalla sitten makaan sohvalla, jos kovasti särkee :D

Mutta jos sulla paikattiin, niin siitähän ei kaiketi kipua jälkikäteen ole. Joten käyt sitten vaan vähän myöhemmin asioilla :)

Joo, mulla tosiaan se etu, että ei koske puudutuksen häivyttyä. Mä en uskaltanut lähteä asioille, kun pelkäsin, että kuola valuu sitten huomaamatta, enkä pysty oikein puhumaan. On sellaista mongerrusta :D

[QUOTE="jips";29899772]juo pillillä! Mulla joskus auttanut kun puhun paljon tai muuten irvistelen ja junppaan naamaa.[/QUOTE]

Mä muuten olenkin tässä vähän irvistellyt. Tuli siitä mieleen, kun piti siellä lekurissa aukoa suuta, että leviää se aine. Pilli ei käynyt mielessä, ja kahvi on juotu. Höh.

Nyt ei ole otsassa enää puutunutta oloa, taitaa ruveta hiipumaan päin. Hampaat, kieli ja huuli on kyllä vieläkin täysin puuduksissa. Kaulalla, poskessa ja korvassakin tuntuu vähän olevan jäljellä. Eiköhän tämä tästä.

Yhteistyössä