Kauan munatonta makaronilaatikkoa pidetään uunissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

munaton

Vieras
Onkohan kukaan koskaan tehnyt ilman munaa?

Meillä neiti munalle allerginen ja nyt ekaa kertaa tuota väsään... hajuukaan ei oo miten tehtäis... ja millaista tulis.

Mut suunilleen kauankoha uunis pidettäis?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Makaronilaatikossahan voit hyvin oikasta paistoajassa keittämällä makaronit jo valmiiksi ja sit paistat vaan sen aikaa, kun juustoraaste sulaa ja saa väriä. ;)

eikö joku keitä makarooneja eka? :o
mä oon aina keittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Makaronilaatikossahan voit hyvin oikasta paistoajassa keittämällä makaronit jo valmiiksi ja sit paistat vaan sen aikaa, kun juustoraaste sulaa ja saa väriä. ;)

eikö joku keitä makarooneja eka? :o
mä oon aina keittänyt.

Ei, usko tai älä. :D Mun äiti esim. laittaa aina raa'at makaronit ja paistoaika on jotain tunti tms.

Meillä on tehty tuota munaton/maidoton makaronilootaa vaikka kuinka kauan! Ja siinä tosiaan keitetty makruja vaan vuoan pohjalle 3dl kypsentämättömiä makruja, sit jauheliha, sit uus satsi (3dl) makruja, ja kaiken kruunaa 1l lihaliemeä, vajaaksi tunniksi uuniin ja avot, loota on valmis!

Keitetyt makaronit, paistettu jauheliha, kermaa tms. mutta ei maitoa. Myös tomaattikastike sopii hyvin. Muuten tulee turhan kuivaa makaronilaatikkoa. Ja uuniin vain hetkeksi, jotta juusto saa väriä.