kauan kestää tilisiirto??

• Viestiketjun aloittaja rahareikä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rahareikä:
kahden ERI pankin välillä- eli onko jollain tietoa kauan liedon säästöpankista kestää rahat tulla nordeaan????
Rahat siirtyy heti, mutta pankit viivyttää siirtymistä päivän tai pari saadakseen niistä hyödyn.
Eli pari pankkipäivää kestää.

vieras
eli jos maksaja laittaa liedon säästöpankista maksun tänään mun tililleni nordeaan, se ei ole mulla huomenna?? vaan vasta maanantaina tai tiistaina??
Saattaa olla mutta saattaa olla olemattakin :( ei tosiaankaan ole takuuvarmana huomenna nostettavissa. PAITSI jos vie käteisenä Nordean tiskille, mut se tilille panokin maksaa.

ehkä
eli jos maksaja laittaa liedon säästöpankista maksun tänään mun tililleni nordeaan, se ei ole mulla huomenna?? vaan vasta maanantaina tai tiistaina??
Ei välttämättä ehdi enää huomiseksi tilillesi. aamulla jos tekee tilisiirron niin sitten monesti on jo seuraavana päivänä toisella tilillä.

vieras
Maanantaina mitä suurimmalla todennäköisyydellä, voi mennä tiistaillekin.

m
Pankille tulee hyötyä siitä että sillä on likviditeettiä, rahaa käytettävissä. Kaikki pankit kaatuisivat mikäli ihmiset päättäisivät hakea rahansa pois samanaikaisesti

vieras
Jos siirtoa ei ole tehty tänään aamupäivällä, niin huomenna se ei vielä sinun tililläsi näy. Mutta uskoisin että maanantaina jo näkyy, jos siirto on tehty tänään ennen klo 16. Näin ainakin mulla jos siirto tehty säästöpankista nordeaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kahden ERI pankin välillä- eli onko jollain tietoa kauan liedon säästöpankista kestää rahat tulla nordeaan????
Rahat siirtyy heti, mutta pankit viivyttää siirtymistä päivän tai pari saadakseen niistä hyödyn.
Eli pari pankkipäivää kestää.
?? minkä hyödyn...?
Muunmuassa KORON...

vieras
No aika jännä.. enpä oo aatellu parin kympin niin vaikuttavan pankin elämään. No aina oppii uutta.
Pankeille maksetaan päivätalletuksien perusteella korkoa, eli vuorokauden vaihtuessa siellä olevalle summalle saavat koron keskuspankilta. Ja se on eri luokkaa kun kuluttajille maksettavat talletuskorot ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No aika jännä.. enpä oo aatellu parin kympin niin vaikuttavan pankin elämään. No aina oppii uutta.
ei yksittäinen parikymppia niin olleellista ola, mutta sadottain parikymppisiä on jo eri asia.....
Jep, pankeilla on paljon asiakkaita ja pikkupankin pitää yrittää saada maksimi hyöty jokaisesta

Yhteistyössä