Kauan jouduitte olemaan sairaalassa? Millaista oli?

  • Viestiketjun aloittaja tulossa mammaksi
  • Ensimmäinen viesti
tulossa mammaksi
Mulla on vajaat 2kk laskettuun aikaan ja esikoinen on :) Kauankohan joudun olemaan sairaalassa vauvan kanssa? Jotenki jännittää se sielä olo kun ei voi olla rennosti vauvan kans....tai pelottaa että katsooko ne että mitä mie teen oikein ja väärin...:( Millaista teillä oli olla sairaalassa?
 
Nirppis laiskana
Mä olin synnytyksen jälkeen 3vrk. Pojan sokeriarvoja seurattiin. Mulle sairaalassa olo oli ahdistavaa. Maito ei noussut vielä rintoihin, poika ei saanut kunnon otetta rinnasta ja nännit oli verillä. Sattui, verta tuli, mutta silti lastenhoitajat ja kätilöt kävivät painostamassa imettämisestä ja itku silmässä sitten yritin. Lisämaitoa sai rukoilla. Mulle oli helpotus kun pääsin kotiin ja sain rauhassa toimia parhaakseni katsomalla tavalla.
 
mä oon ollu synnytyksen jälkeen 3-5päivää. itse en tykkää yhtään olla sairaalassa, koska en tykkää siellä tarjottavasta ruoasta ja vaikka ois syötävää ruokaa niin sitä on niin vähän että jää nälkä, ja koska ite oon ollu aina siinä kunnossa että ois voinu vaikka suoraa salista kävellä kotii, ni mulla on aina pirun tylsää ollu siellä..

tiedän että siellä pystyis niin sanotusti lepäilemään, varsinki nyt kun kolmas tulossa ja nuorin vasta 1v ni vois lepo tehä hyvää mut en osaa siellä olla, enkä muuten osaa nukkuakkaan sairaalassa
 
määä
Ekan kanssa neljä päivää, tokan kolme. minä koin kyllä sairaalassaoloajan oikein hyödylliseksi: hoitajilta sai paljon hyviä neuvoja: esim. kylvettäminen oli miehen ja mun mielestä todella pelottavaa puuhaa ja hoitaja opasti kädestä pitäen. toisaalta heillä on niin kiire, että pitää pyytää itse apua, muuten jäät aika yksin vauvasi kanssa. Sekin oli minusta kiva, että maito ehti nousta, ennen kuin lähdin, ja kun rinta meinasi mennä tukkoon, sain heti apua.

Tämä paljon parjatussa TAY:ssa. Neuvoisin sinua vaan rohkeasti pyytämään apua eikä mietimään, mitä sinusta ajatellaan. Melko pian olet yksin vauvasi kanssa, ja silloin on kaikista neuvoista hyötyä.
 
Mä olin sen viis päivää neljä päivää tais ensi synnyttäjät joutuu oleen ja ite osuin just viikonlopulle. Siis suoraan sanottuna ÄLYTTÖMÄN TYLSÄÄ! En nukkunut ekaa 3päivään lainkaan koska olin ihan sekasin. Vauva kyllä nukku. Teki mieli vain päästä kotiin vaavin kanssa. Joten kannattaa ottaa jotain tekemistä mukaan...Lehtiä, kutomis, kirjottamis yms juttuja... Kohokohdat oli vauvan vaipan vaihto ja imetys nii ja ruokailut... Muut ajat vaavi vaa nukku ja itellä ei mitään tekemistä... Toki muute riippuu ihmisestä... Mä en pysty oleen vaan paikalla ja levätä tekee mieli koko aja tehä tai mennä johonki, vaikka oli kyl paikat aika "hellänä" :LOL: :p
Nii ja tosta et kattooko mitä tekee oikein tai väärin, mä olin nii "paniikissa" etten edes vauvani pyllyy pystyny pesee, oli se niin pieni ja ja... Mut omalla lapsella ne kaikki sitte tulee rutiinilla! =) Onnea synnytykseen ja loppu odotukseen!
 
xxx
Nykyään tuupataan ja hingutaan kotiin heti, kun nyyti on tuupattu maailmaan.
Itse olin sairaalassa 6 päivää ja olisin varmasti ollut pidempäänkin, jos olisi annettu olla :D.

Syynä pitkään sairaalassaoloon oli vauvan keltaisuus ja minun heikko olo. Verta meni synnytyksessä litroja.

Nautin täysin siemauksin jokaisesta päivästä. Lämmin ruoka, ei tarvinnut itse sitä laittaa tai tiskata.
Pyykkiä sai tehdä niin paljon, kuin sielu siesi, ei tarvinnut pyykätä ja jokapäivä sai puhtaat lakanat =).

Lapsen hoitoa sai opetella sekä minä, että mies ihan rauhassa, samoin sain opetella imetystä henkilökunnan avustuksella.

Minä olen taatusti tästä seuraavastakin sairaalassa niin kauan, kuin vain mahdollista ja nautin :).
 
Mä olin esikoisesta 4 päivää. Sairaalassa oli toisaalta kivaa, koska sai olla ihan rauhassa ja tutustua uuteen perheen jäseneen. Mutta aika nopeesti tuli aika pitkäks ku vauva vaan nukku suurimman osan ajasta.
Tsemppiä synnytykseen! :)
 
shihtzu
4 päivää olin ja aika tylsää siellä kyllä oli. Vauva nukkui oikeastaan koko ajan ja mulla oli vielä oma huone, että aika yksinäistä se oli, kun ei oikein voinut leikkaushaavan vuoksi liikkuakaan. Telkkari ohjelmat tuli kyllä katsottua tarkkaan, niin yöllä kuin päivälläkin, tosin pystyin aika hyvin kyllä nukkumaan, että sen puoleen ei ollut ongelmia, mitä nyt sänky oli äärettömän epämukava.
Mulla oli huone vielä sillä puolella, missä näköalat oli kaikkea muuta kuin kauniit, toisella puolella olisi ollut hieno merinäköala, mutta mä sain katsella sairaalarakennuksia ikkunasta.
Ruoasta ei valittamista, se oli ihan hyvää ja tuntui että koko ajan syödään.
 
Nykyään kyl pääsee esikoisenkin kanssa parissa päivässä pois, jos ei ole mitään häikkää. Itse olin esikoisen kanssa 4 päivää, kakkosen kanssa 2 ja nyt kolmannella kerralla sektion takia taas 4.
Kakkosen kans oisin voinu lähteä jo seuraavana päivänä, mutta halusin jäädä, jotta saatiin se lääkärintarkastus hoidettua, joka vauvoilla on 2vrk iässä.

Tällä vikalla reissulla nukuin itse asiassa ihmeen hyvin,vaikka yleensä ollu vaikeeta. Ainoostaan vika yö meni maidonnousun turvotuksen kanssa tuskaillessa ja oli erittäin kiva päästä kotiin.
 
435
Alkuperäinen kirjoittaja 435:
Ekan kanssa 4 päivää, toisen 3 päivää ja kolmannen kanssa 5 päivää. Kuopus oli niin keltainen että ei päästy aikaisemmin kotia.
Jatkoa, tylsää oli. Ekan kanssa varsinkin kun jouduin 6 hengen huoneeseen missä oli tosi levoton tunnelma. Kahden seuraavan kanssa olinkin kahden hengen huoneessa mutta aika kävi pitkäksi vaikka oli lukemista, ristikoita ym. tekemistä mukana.

 
Ensimmäisestä olin 4 päivää ja toisesta lapsesta päästiin kotiin varhaisena kotiutujina, eli vauva oli alle 48 tunnin ikäinen. Sairaala on sairaala, eikä mikään täyden palvelun hotelli, vaikka monet tuntuvatkin niin luulevan ( myös ne, jotka ovat hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen)..synnyttäjät saavat ja sitä tietysti toivotaankin, että he itse hoitavat lastaan mahdollisimmat paljon.. neuvoa ja opastusta saa ja sitä kannattaakin kysyä, vaikka olisikin "tyhmä" asia.. ei ne ketään sillälailla kyttää, mutta tottakai katsovat että hoito alkaa sujua. :wave:
 
Tuhmahauva
Ekasta sisään torstaina ja ulos tiistaina. Tokasta veitinkin sit yhteensä kukuaden kun menin 3 viikkoa ennen synnytytstä ja jouduttiin oleen yli viikko synnytyksen jälkeen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 435:
Alkuperäinen kirjoittaja 435:
Ekan kanssa 4 päivää, toisen 3 päivää ja kolmannen kanssa 5 päivää. Kuopus oli niin keltainen että ei päästy aikaisemmin kotia.
Jatkoa, tylsää oli. Ekan kanssa varsinkin kun jouduin 6 hengen huoneeseen missä oli tosi levoton tunnelma. Kahden seuraavan kanssa olinkin kahden hengen huoneessa mutta aika kävi pitkäksi vaikka oli lukemista, ristikoita ym. tekemistä mukana.
:hug: Täällä kohtalotoveri, paitsi että vähällähän te pääsitte. Meillä vierähti poikien kanssa 6 päivää ja 10 päivää, tyttöjen kanssa 11 päivää ja 16 päivää :/

 
Mä lähdin kotiin neljäntenä päivänä. Ruoka oli ok,annokset tosi suuria ja mies söi usein loput mitä en jaksanu. Tylsäähän sielä oli eikä silleen voinu levätä kun aina oli jotain tarkastusta tai vauvanjuttua+niiden hoitsujen ramppaamista yötäpäivää. Se opastus oli ok, ei mitään kyttäämistä. Siksi ne siellä on että neuvovat tuoreita vanhempia.
 
Rukoilijasirkka
Hoitaja luuli että itken hormonihuurissani iltaisin. Ei tajunnut, että itkin tulevaa raskasta yötä, kun tiesin, että olisin yksinäinen ja ilman mieheni apua. Mä olin vierihoito-osastolla, kun muualle ei mahtunut. Hoitajat oli kärttyisiä senkin ainoan kerran kun pyysin apua, pyysin, että voisiko minun nukkuva vauva olla heillä sen aikaa, kun käyn soittamassa, koska siellä oli kiellot, ettei siellä saa pitää kännykkää päällä.

Sen jälkeen soitin salaa huoneesta.
 
vieras
ekan takia jouduin olemaan öö 4 vai 5päivää.. oli perjantai ja oisivat v lopun vielä pitäneet. en suostunut vaan lähdimme kotiin kun lääkärin tarkastuskin oli jo tehty. oli lievää keltaisuutta.

kakkosen kans olin sen synnytyspäivän ja seuraavana lähdin pois. vissiin siis 2 päivää..

mä en pysty nukkumaaan sairaalassa olenkaan ja ahdistaa olla siellä yleensäkkin. todella huonoa ruokaa ja hyi mitä kahvia!!

kaikki varsinkin kakkosen aikaan sano et ole nyt niin kauan siellä kuin mahdollista et saat levätä kun kotona odotti 1v2kk vauva. mä tääs olin et heti kun vaan pääsen niin lähden kotiin LEPÄÄMÄÄN. ja oli jo tuon 2päivä aikana niin kova ikävä esikoista et ei ois pystynyt olemaan kauenpaa erossa vaikka kahdesti kävi katsomassakin.. :)
 

Yhteistyössä