Kauan jälkivuoto kestänyt lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen?

Eli siis otin eilen cytotecit ja sitä ennen olin ottanut pari päivää ennen mifegynen osastolla.. no eilen siis vuosin jonkun verran ja oli kipuja ja tänään aamullakin tuli vähäsen vuotoa mutta nyt on tullut vaan ruskeaa möhnää? vuoto ei siis missään vaiheessa ollut mitenkään liian yliampuvaa mutta runsasta ja tuli joitakin hyytymiä.. viikkoja ei siis ollut kuin 6 kasassa mutta silti mietityttää voiko se noin vaan loppua että meniköhän ihan nappiin kun noin "seinään" loppui?
 
Moi,
Mulla kuukausi sitten keskenmeno rv 11, sikiö vastasi rv9+3. otin kans eka mifegynen ja tyhjentyminen alkoi spontaanisti ennen kuin ehdin cytotekkejä ottaan (otin cytotekit kuitenkin heti lisäksi). Mulle yllättävää oli että ensin meni lapsivedet ja sitä tuli ihan kunnolla. Siitä hetken kuluttua tuli istukka, sikiöpussi ym. ehkä noin nyrkin verran tavaraa pihalle. kahden tunnin kuluttua vuoto väheni selkeesti. parin päivän päästä riitti jo enää pelkkä pikkuhousun suoja. Kokonaisuudessaan vuotoa tuli vähän reilu kolme viikkoa. Jälkiarkastuksessa 2vko tyhjentymisestä kaikki ok ja hcg enää 22.

Aiemmin ollut kaksi keskenmenoa rv 6 ja silloin vuoto loppunut paljon aikaisemmin ja määrältään tosi niukkaa. Hcg laski toisessa paljon hitaammin 2kk jälkeen oli vielä 30.

Itseä mietityttää koskahan menkat alkaisi uudelleen ja mahd. seuraava ovulaatio? Aika tuntuu niin matelevan. Onneksi on yksi ihana lapsi, jonka kanssa suru unohtuu hyvin.

Paljon tsempityksiä sulle!
 
Mä otin cytotecit kolme viikkoa sitten. Silloin olis ollu rv8, mutta pieni oli lopettanut kasvun rv6+. Vuoto kesti 5 päivää. Ekana päivänä oli parin tunnin ajan kipuja, jotka panacodin ansiosta olivat lievempiä kuin olin etukäteen pelännyt. Ekana päivänä tuli muutama isompi klimppi ja paljon kirkasta verta, siis ihan kunnolla lorisemalla. Toisena päivänä oli taas kirkasta verta, kipuja ei enää. Kolmantena päivänä vuoto alkoi vähentyä ja siitä eteenpäin vuotoa tuli vain vessassa käydessä, kunnes loppui kokonaan. Hcg:tä multa ei missään vaiheessa oo mitattu. Itse olen kotona muutaman testin tehnyt. Viikko sitten oli havaittavissa enää haaleista haalein haamu. Ja ovis on tikutettu nyt tälle viikonlopulle.
 
Minulla todettiin keskenmeno rv12, sikiö vastasi n. rv8. Tein lääkkeellisen tyhjennyksen kotona vähän yli 3 viikkoa sitten (cytotecit alakautta) ja vuodan edelleen. En kauheasti, mutta välillä ryöpsähdellen. Tyhjennyspäivänä vuosin monta tuntia todella paljon, mutta jo seuraavana päivänä vuoto oli sellaista normaalin kuukautisvuodon tapaista. En ole vielä tehnyt raskaustestiä, ajattelin odottaa että vuoto loppuisi ensin, mutta jos se ei ole ensi viikolla loppunut, niin sitten teen testin. Vähän huolestuttaa että onko kaikki kunnossa, ja juu, täällä kans aika tuntuu NIIN matelevan!!! :(
 
Hei! Minulla oli viikkoja 9+3 ja vastasi viikkoja 6+...
Minäkin sain cytotecit kotiin, 4 kpl laitoin la aamulla emättimeen. Tunti siitä ja alkoi kamalat kivut kun en tajunnut ottaa särkylääkettä etukäteen. Vuoto alkoi vasta päivällä, ja oli suht niukkaa. Tuli vaan kerran isompi hyytymä, samoin sunnuntaina ja maanantaina suht normi vuotoa. Ihmetteli että oliko tää nyt tässä... No eilen aamulla, siis 3 vrk lääkkeiden laiton jälkeen, herätessä oli kuuden aikaan ihan kamalat kivut ja menin vessaan. Ja verta tuli ihan lorisemalla. Samoin hyytymiä moneen otteeseen oikein kunnolla.
Pelästyin että voiks olla normaalia että noin kovin vuotaa... soitin sinne naispolille ja sanoivat että jos ei helpota parissa tunnissa käski mennä sinne. Mutta onneks reilu tunti ja alkoi vuoto hellittää. Sit tänä aamunakin oli aika kovat kivut herätessä ja vuoto taas reilumpaa, mut ei enää lorisemalla tullu. Nyt päivällä ei enää oo vuotanu niin paljoo, aamulla meni 3 yösidettä ihan märäksi. Alkaa kyllästyttää, kun voimat on aika vähissä ja kävin mittauttamassa hemoglobiinin joka oli laskenu melkein 20 pykälää! Ei ihme että on väsynyt olo. Lääkäri käski syödä rautatabletteja ja juoda paljon.
Koskahan toi vuoto lakkaa ja sitte tulis uus ovulaatio, mutta kuulemma pitää odottaa viel yhet menkat ennenku alkaa yrittään.: /
 
Tuosa tyhjentymisestä vielä sen verran, että kyllä mullakin sitä verta siinä lorisi hyytymien ym lisäksi ihan kunnolla.
Oli vielä tilanne, että olin kahdestaan kotona 2v. lapsen kanssa. Ystäväni oli kyllä matkalla meille, mutta kun kaikki alkoi niin äkisti. Lapselle siinä vaan dvd pyörimään ja itse painuin vessaan. (Ja vessa kyl näytti välillä aika K-18 alueelta.:O)

Tänään 31vrk tyhjennyksestä alkoi menkat:). Mulla on ollut niiden kans muutenkin ongelmia ja välillä olivat pari vuotta pois, joten tää oli nyt tosi iloinen yllätys. Tikuttelin kyl tuossa välissäkin ovulaatioo, mut ei tietoakaan siitä. Toivottavasti tästä kierrosta..

Voimahaleja teille kaikille:heart:
 
Moikka!
Mulla todettiin ke 13.4 tuulimunaraskaus, tyhjennyspäivä eilen otin tyhjennyslääkkeet ja voi sanoa että oli ihan helvetilliset kivut 1-1,5h ennenkuin meni ohi. Ja vessassa sain istua koko ajan koska verta ja hyytymiä vain lorisi...Lääkkeen sivuvaikutuksena voi olla myös oksentaminen ja sekin sattui minulle joten kummastakin päästä tuli samaan aikaan. Nyt tulee enää jotain vuotoa mutta tavallista sidettä saa kyllä pitää...Kauankohan tätä mahtaa jatkua? Jos joku vielä tietäisi ja osaisi neuvoa tietämätöntä, että lasketaanko uusi kierto alkavaksi eilisestä/tyhjennyspäivästä?? :ashamed:
 
Epa_88, minulla on tänään kulunut 4 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja vuoto jatkuu edelleen... :( Tavallisella siteellä pärjää, mutta siis vuotaa kuitenkin joka päivä. Minulle annetuissa tyhjennysohjeissa lukee, että vuotoa kestää keskimäärin 2 viikkoa, joten kaipa tämäkin on vielä normaalin rajoissa.

Tuosta kierron laskemisesta en kyllä ole varma, mutta ymmärsin, että tyhjennysvuodon päättymisen jälkeen kestäisi "joitain viikkoja" kunnes ekat menkat tulisi, ja että kierron laskemisen voisi luotettavasti aloittaa vasta siitä. Meitä ainakin neuvottiin odottamaan yhdet menkat ennen kuin yritämme uutta raskautumista.
 
Itse tein lääkkeellisen tyhjennyksen 18.3, aamulla aloitin ja kivut ja vuoto alkoi päivällä. Olin varautunu kunnon särkylääkityksellä heti aamusta alkaen, joten kivut oli normaalin menkkakipujen luokissa. Vuoto oli välillä erittäin runsasta, vessassa istuin ja hyytymiä tuli loristen. Pari päivää tuli niukkaa vuotoa sen jälkeen. 17vrk:n kuluttua alkoi 6vrk kestävä vuoto, alkoi menkkamaisilla oireilla, ja olivatkin aika menkkamaiset. Ainut oli yks päivä heti alussa kun vuotoa tuli melkein lorisemalla yhden kerran kun kävin vessassa. En tiedä siis oliko nyt kyse jälkivuodosta vai menkoista. Vuoto loppui siis n. viikko sitten. Tänään on ollut ovulaatio-tuntemuksia, mutta en mene kyllä vannomaan. Epäilenpä että ei. Nyt sitten ihmettelen että alkaako menkat ja jos alkaa niin milloin alkaa. Ylihuomenna on verikoe, muuta jälkitarkastusta ei mulla ole.

Niin, olin rv 7+5, mutta ilmeisesti kehitys oli loppunut jo rv6 tienoilla..
 
Viimeksi muokattu:
Itse sain keskenmenon, kun olin rv 10. Sikiön kehitys oli kyllä loppunut aiemmin, mutta minulle ei kerrottu milloin. Vuoto alkoi itsestään, mutta kovien kipujen takia jouduin lääkärille, joka antoi sitten cytotecit, jotta kohtu varmasti tyhjenisi kokonaan. Tässä vaiheessa sikiö oli tullut jo ulos ja tämän vuoksi lääkäri oli varma ettei vuotoa pitäisi enää montaa päivää tulla. Silti sitä on nyt kestänyt reilu kolme viikkoa lääkkeistä ja ei tunnu vuoto loppuvan. Ensimmäiset pari viikkoa vuoto oli melko runsasta ja sitten tipottelua, mutta nyt on taas muutaman päivän ajan tullut todella runsaana. Jospa pian loppuisi.
Jälkitarkastusta mulla ei ole, koska lääkärin mukaan en semmoista tarvinnut, kun sikiö kerran tuli pihalle.
 
Itselläni aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys eilen tuulimunan vuoksi. Yön tuli verta ja kunnon klönttejä, mutta aamulla vuoto loppui. Sen jälkeen on tullut ihan vain muutama tippa, myöskään kipuja ei enää ole ollut. Mietin, että voikohan tyhjentyminen tapahtua noin nopeasti? Vai onkohan mahdollisesti vielä jäänyt tavaraa sisään...
 
Usvana: Sinuna en olisi kyllä yhtään huolissani. Tuulimunan vuoksi siellä ei edes paljon ole sitä raskausmateriaalia, joten tyhjentyminen saattaa käydä todella nopeastikin.

Mulla tehtiin siis lääkkeellinen tyhjennys pe 15.4, silloin pe vuodin kuin härän kurkusta, lauantaina edelleen aika paljon vuotoa, sunnuntaina vuoto väheni. Maanantaina vähän enemmän vuotoa, tiistaina ei juuri mitään ja eilen loppui vuoto kuin seinään. :) Jospa tämä tästä, en epäile kyllä yhtään ettei kaikki tavara olisi tullut ulos, tuulimunassa kun ei paljon muuta raskausmateriaalia ole kuin se "raskauspussi".

Jospa pääsiäisen kunniaksi pääsisimme heiluttelemaan jo peittoja. :)
 
Hei vielä, kirjoitin jo tuossa ylempänä omia kokemuksiani, ja tässä vielä:

vuosin lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen yhtä soittoa 5 viikkoa, sitten oli 2 päivän tauko, jonka jälkeen vuoto alkoi taas ja kesti vielä viikon. Epäilin jo että oliko tuo toinen vuoto menkat, mutta ei kai ne nyt kahden päivän tauon jälkeen jo ehtisi alkaa...? Joten vuosin siis yhteensä 6 viikkoa. Kyllä oli hermot kireellä! Menkat alkoivat sitten n. 2 viikon kuluttua ja nyt odotellaan seuraavia menkkoja alkaviksi, saisi kyllä oikein mielellään olla alkamatta. ;)
 
Itselläni kesti lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuoto reilu viikon..kivaahan se ei ollut töissä kulkea "vaipoissa "kun kaikki suurimmatkaan pisaramerkityt sidokset ei pahemmin kestäneet vuodon runsauden takia.
 

Yhteistyössä