Kättärillä tapahtunutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä itse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä itse

Vieras
Kertoisitteko kokemuksianne Kätilöopiston synnäristä? Olen sinne menossa ja haluaisin kuulla miten mennyt, millaisia kätilöitä, opiskelijoita jne. Mahd. tuoreita tapauksia, jos löytyy.
Kiitollisena odotellen...

Hei,

Myös minä kuulisin mielellään kokemuksia kättäriltä ja erityisesti olen kiinnostunut kuulemaan Haikaranpesästä. Onko kellään kokemuksia? Mitä eroa "normaaliin" synnytysosastoon? Kannattaako sinne edes hakeutua? Kaikki info ja mielipiteet erittäin tervetulleita.

Me oltiin kättärillä haikaranpesässä (tosin toukokuussa -05). Mutta tuskin on kovin muuttunut. Eli edellytyksenä on se että itse synnytyksen jälkeen kävelet synnytyssalista perhehuoneeseen, että pää kestää. Perhehuoneessa ei käy kätilöt ollenkaan, paitsi tekemässä lapsesta kontrollin kerran tai kaksi päivässä. Muuten tulee VAIN pyydettäessä. Ruoka on 4 kertaa päivässä. Aamu- ja iltapalan meillä teki mies haikaranpesän keittiössä ja toi huoneeseen, lounas ja päivällinen haetaan valmiina tarjottimena keittiöstä nimellä varustettuna. Itselleni kokemus oli todella hyvä, ja olen valmis menemään uudestaan samaan paikkaan. Ja lapsi oli vierihoidossa. Kertaakaan lapsi ei ollut poissa minun luotani, vaan koko aika huoneessamme (paitsi sen verran että paino tarkistettiin). Vierailu aikoja ei ole, paitsi sen verran että 9-21. Eli vieraat tulevat silloin kun tuoreelle perheelle sopii.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:25 Marica22 kirjoitti:
Me oltiin kättärillä haikaranpesässä (tosin toukokuussa -05). Mutta tuskin on kovin muuttunut. Eli edellytyksenä on se että itse synnytyksen jälkeen kävelet synnytyssalista perhehuoneeseen, että pää kestää. Perhehuoneessa ei käy kätilöt ollenkaan, paitsi tekemässä lapsesta kontrollin kerran tai kaksi päivässä. Muuten tulee VAIN pyydettäessä. Ruoka on 4 kertaa päivässä. Aamu- ja iltapalan meillä teki mies haikaranpesän keittiössä ja toi huoneeseen, lounas ja päivällinen haetaan valmiina tarjottimena keittiöstä nimellä varustettuna. Itselleni kokemus oli todella hyvä, ja olen valmis menemään uudestaan samaan paikkaan. Ja lapsi oli vierihoidossa. Kertaakaan lapsi ei ollut poissa minun luotani, vaan koko aika huoneessamme (paitsi sen verran että paino tarkistettiin). Vierailu aikoja ei ole, paitsi sen verran että 9-21. Eli vieraat tulevat silloin kun tuoreelle perheelle sopii.

Ja sen lisäisin että kätilöt ovat mahtavia. Minulla oli haikaranpesän ainoa mieskätilö, joka oli aivan mahtava sekä kätilöopiskelija myös mukana. Molemmat olivat todella ammattimaisia ja huumorintajuakin löytyi sopiviin paikkoihin. Sellaisia keskusteluja käytiin että kesken synnytyksen sai naureskella :). Eikä se ole ilokaasun vaikutuksesta, koska siitä ei pää tykännyt, eikä muutakaan kivunlievitystä, sillä synnytys niin nopea.

Yhteistyössä