T
tossuliini
Vieras
Tositarinan Reko Suomalaisesta 20-vuotiaasta nuorukaisesta jolla oli synnynnäinen cp-vamma? Kannattais monen ns. "terveen" katsoa vammaisista kertovat ohjelmat jospa se ennakkoluulo siitä pikkuhiljaa kariutuisi. En sano että täällä sitä nyt niin kauheasti olisikaan mutta todellisessa elämässä sitä törmää niihin aika usein. Ei kukaan vammainen haluaisi olla sellanen mutta jos olet syntynyt esim. cp-vammaisena tai sulla on joku sairaus josta huomaa sen niin kyllä saa sellanen ihminen kuulla vaikka millaisia huomautuksia yms. Itselläni on lievä puhevika johtuen siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta joka huomattiin liian myöhään ja sitten oli oli tosiaan myöhäistä. En jaksa selittää niitä sairaalassaoloaikoja niin tarkkaan mutta Hyksi oli tullut tutuksi monta kertaa ja varsinkin Lastenklinikka että tällaista. Ja monta kertaa olen saanut kuulla jos en nyt aivan suoraan niin ystävieni kautta joille on sanottu että en taida olla ihan terve päästäni eli heti luullaan että päässä on vikaa jos sulla on joku sairaus tai vamma vaikkei sitä ulospäin näkyisikään.
Tämä mun juttu on lieventynyt paljon lapsesta, ja silloin mulla oli paljon pahempi puhevika kuin nykyisin ja mulla on kuitenkin 2 tervettä tyttöä ja olen ollut naimisissakin kerran. Ei ole pakko kommentoida, ilkeyksiä en halua, multa voi kysyä suoraan jos aihetta on mutta ilkeilyyn ei pidä kenenkään turvautua.
Tämä mun juttu on lieventynyt paljon lapsesta, ja silloin mulla oli paljon pahempi puhevika kuin nykyisin ja mulla on kuitenkin 2 tervettä tyttöä ja olen ollut naimisissakin kerran. Ei ole pakko kommentoida, ilkeyksiä en halua, multa voi kysyä suoraan jos aihetta on mutta ilkeilyyn ei pidä kenenkään turvautua.