katsoitteko eilen

• Viestiketjun aloittaja atkinson
  • Ensimmäinen viesti
juu katsoin ja ihmettelin...
sehän tais olla että kaikki hiilihydraatti sisältävät ruuat pois ruokavaliosta:leivät,sokerit ,perunat...ja mitä kaikkea?
mutta proteiinipitoiset kuten lihat ja täysliha makkarat ja eläin peräset rasvat ja joitain hedelmiä ja kasviksia.

aika villin olonen dietti oli... :)

Pumbaali
Katsoin eilen nauhalta. Mielenkiintoinen juttu toden totta itsekkin jo hetken harkitsin kokeilevani. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksin kun rupesin miettimään että aamukin pitäisi aloittaa pihvillä tai kananmunalla ja makkaralla silleen englantilaiseen tyyliin. Ei saisi syödä leipää eikä perunaa . . . salaattia vaan lihan kanssa öh.

Mä syön mielelläni lihani pelkän salaatin kanssa. Peruna ja riisi maistuu jos on kastiketta. Syön paljon lihaa ja kasviksia, rasvaakin, mutta myös leipää. Eikö sekin ollu kielletty tossa Atkinssissa? Mun mielestä ihmisten pitäs keskittyä proteiinien saantiin enempi, siihenhän tuossakin ohjelmassa päädyttiin.

Janica89
Eiks se ole sillai jos elimistö huomaa ettei syö kaikkee tarpeellista niin elimistö ei ns. luovuta liikoja rasvoja pois. Elimistö ikään kuin huomaa että tämä on hätätilanne joten rasvoja tarvitaan. :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 07:26 Janica89 kirjoitti:
Eiks se ole sillai jos elimistö huomaa ettei syö kaikkee tarpeellista niin elimistö ei ns. luovuta liikoja rasvoja pois. Elimistö ikään kuin huomaa että tämä on hätätilanne joten rasvoja tarvitaan. :p
Tarkotatko laihduttamisessa? Mullekin on päähän pälkähtäny ajatus, että kun laihduttaa välttämällä kaikkee rasvaa, niin sit elimistö rupeis "kaksin käsin" varastoimaan kaiken rasvan mitä saa... Eiks se kuulostas ihan luontevalta :) ...Minähän se tässä tutkija olen, juu... :p

Kyllähän elimistö rasvaa tarvii mutta tuon atkinssonin jälkeen mulle heräsi ajatus siitä että mitenhän nuo verisuonet? Suomi kun on sydän ja verisuonisairauksien maa. Entä se että kun ei saa tarpeeksi kuituja, kuinka vatsa mahtaa toimia?

Mulla on kokemusta pv:n tavasta ja paino tippui vuodessa sen 27kg minkä pitikin. Ja on pysynytkin hyvin, suositushan on että rasvaa pitää saada näkyvänä 2p/pvä eli rasvan puutetta ei pääse tulemaan.

Jokainenhan laihduttaa tavalla jolla haluaa mutta itse en uskaltaisi edellämainittua kokeilla. En voisi kuvitella syöväni raskasta pihvi aamiasta puuro/muro aamiaisen sijaan...

T:Heidi81

Yhteistyössä