V
"vieras"
Vieras
että joka toinen mies pettää joskus, 20% naisista on kokenut parisuhdeväkivaltaa nykyisessä parisuhteessaan, aika monella pienten lasten vanhemmalla on hoidettavana ja huolehdittavana oman perheen lisäksi vanhat vanhemmat tai appivanhemmat, moni äiti ei koe rakkautta vauvaansa ensisilmäyksellä, 20% äideistä sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen, puolet avioliitoista päätyy eroon, suurella osalla muistakin on parisuhteessaan myös rankkoja aikoja, jotkut äidit shoppailevat yli varojensa, jotkut perheet elävät ihan kokonaan yli varojensa ja ylivelkaantuvat, osa lapsista on ahdistuneista, stressaantuneita, väsyneitä, myös lapsiin kohdistuu joskus väkivaltaa. 10-15% suomalaisista kärsii jossain vaiheessa elämäänsä alkoholiongelmasta, lisäksi on muita päihdeongelmia. Mielenterveysongelmat yleisesti ottaen aikuisilla ja lapsilla eivät ole harvinaisia. Myös fyysiset sairaudet ja erilaiset vaivat on yleisiä. Joku ei saanut sitä elämänsä suurta rakkautta omakseen vaan tyytyi johonkin vähempään. Osalle kulissien, hienon ulkoisen kuoren ylläpitäminen menee todellisten tarpeiden ja tunteiden edelle.
Ne lapsiperheblogit on ihania. Silti tavallaan ne on sukellus pois todellisuudesta. Onhan esim. lastenvaatteet monelle harrastus, vain pala elämää. Jotain ihanaa johon voi hujahtaa hetkeksi pakoon elämän karuja puolia. Se on jotain, jota pystyy hallitsemaan itse täydellisesti ja joka vaikuttaa varmaan monella jokapäiväiseen elämään piristävästä.
Silti jotenkin kun katsoin niitä blogeja, mulle tuli surumielinen olo. Jäin miettimään mitä kaiken sen takana on. Ihan oikeasti.
Ne lapsiperheblogit on ihania. Silti tavallaan ne on sukellus pois todellisuudesta. Onhan esim. lastenvaatteet monelle harrastus, vain pala elämää. Jotain ihanaa johon voi hujahtaa hetkeksi pakoon elämän karuja puolia. Se on jotain, jota pystyy hallitsemaan itse täydellisesti ja joka vaikuttaa varmaan monella jokapäiväiseen elämään piristävästä.
Silti jotenkin kun katsoin niitä blogeja, mulle tuli surumielinen olo. Jäin miettimään mitä kaiken sen takana on. Ihan oikeasti.