katselin eilen Prismassa lastenvaatteita ekaluokkalaiseni kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
hän on aika pitkä ikäisekseen vaatteet täytyy olla 134-140cm.oli aivan ihana suloisia vaatteita,iso valikoima.tyttö sanoi tosi monta mistä tykkää:) lupasin että kun äiti saa rahaa,tullaan ostamaan muutama vaate.
aloin katselemaan kokoja niin ne päättyikin 128cm!!

toisella puolen oli sitten 134cm eteenpäin ja valikoima aivan erinlainen ja suppea!! yksitoikkoisia värejä,kuoseja..

onko näin joka kaupassa/liikkeessä että kun koko muuttuu 134cm,ei olekkaan enää niitä suloisia ja nättejä vaatteita vaan valikoima muuttuu aikuismaiseksi ja tylsäksi?? mun lapsi on vielä pieni, haluan hänelle nättejä vaatteita.

Minä taas en niitä pikkuvauvavaatteita halua tytölleni vaikka on ekaluokkalainen ja kokoa 122 :) Hirveän näköistä kun ekaluokkalaiset kulkee jossain vaaleanpunaisessa hellokitty-puserossa. Minusta se raja menee eskarissa, koulussa on jo oltava vähän paremmat vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas en niitä pikkuvauvavaatteita halua tytölleni vaikka on ekaluokkalainen ja kokoa 122 :) Hirveän näköistä kun ekaluokkalaiset kulkee jossain vaaleanpunaisessa hellokitty-puserossa. Minusta se raja menee eskarissa, koulussa on jo oltava vähän paremmat vaatteet.

Musta lapset saa ihan itse valita ne vaatteensa, jos tykkää Hello Kittystä, niin tietysti saa pitää semmoista, ihan niin kuin aikuinenkin saa!

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
onko näin joka kaupassa/liikkeessä että kun koko muuttuu 134cm,ei olekkaan enää niitä suloisia ja nättejä vaatteita vaan valikoima muuttuu aikuismaiseksi ja tylsäksi?? mun lapsi on vielä pieni, haluan hänelle nättejä vaatteita.

Näin se on, jossain se kokoraja on jopa 122 cm. Eskarilaispojalle etsin juuri sopivaa vaatetta ja 128 pitää lähinnä ostaa. Poikien puolella on vielä dramaattisempi muutos. Tytölle voi löytää lähinnä jostain Seppälästä sellaista söpömpää, mutta kyllä muuallakin on jotain yksittäistä. Siellä menee nuo yhdistelmäkootkin 128/134, kun muualle ne tahtoo olla 134/140.

Joo lantio farkut+niittivyöt ja napapaidat vaan kehiin ekaluokasta lähtien. ÄLYTÖNTÄ!!! Miksi lapset ei saa enää näyttää lapsilta? Meillä tytöllä ainakin käytetään 6vuotiaalle sopivia vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Musta lapset saa ihan itse valita ne vaatteensa, jos tykkää Hello Kittystä, niin tietysti saa pitää semmoista, ihan niin kuin aikuinenkin saa!

Kyllä vanhempien vastuulla on auttaa lasta valitsemaan vaatteensa ja jos hello kitty saa aikaan kiusaamista ja tunnetta siitä että toinen on vauva niin kyllä minusta on aika julmaa vanhemmalta ostaa lapselleen niitä vaatteita.

Kyllä vanhempien vastuulla on auttaa lasta valitsemaan vaatteensa ja jos hello kitty saa aikaan kiusaamista ja tunnetta siitä että toinen on vauva niin kyllä minusta on aika julmaa vanhemmalta ostaa lapselleen niitä vaatteita.

Kusipäisyys saa aikaan kiusaamista. Ei Hello Kitty.

Mä näen jopa yläasteikäisillä Hello Kitty-paitoja & reppuja/olkalaukkuja, samoin tutulla 10-vuotiaalla on, eivätkä ole mitään ns. nössöjä.

Eiköhän vikaa ole ennemmin sellaisissa kodeissa/vanhemmissa, joiden lapset kiusaavat ekaluokkalaista Hello Kitty -vaatteista?!

Mutta samoissa tunnelmissa yritin eilen etsiä 2,5-veelle pojalle päiväkotiin sisäkamppeita. Kivoja plyyshihousuja? Ei, paitsi tyttöjen pinkkejä ja röyhelöisiä? Raikkaanvärisiä neuloshousuja? Eioo. Sitten vain jotkut puolalaisen varastomyymälän poistotuotetta muistuttavat collegehousut mukaan. Ja toive siitä, että kivoilla yläosilla saa lapsen mukavannäköiseksi.

Meillä törmätty samaan ongelmaan.Tytöllä käytössä nyt 134cm vaatteet ja mistä löytyy sen kokoisia kivoja tyttömäisiä vaatteita,ei oikein mistään.Siinä vaiheessa pitäisi vissiin siirtyä nuoriso puolelle,mutta tyttö ei niistä vaatteista pidä.Tilattiinkin nyt Bodenilta ensimmäistä kertaa ja olemme tyytyväisiä sekä äiti että tytär

Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma:
Joo lantio farkut+niittivyöt ja napapaidat vaan kehiin ekaluokasta lähtien. ÄLYTÖNTÄ!!! Miksi lapset ei saa enää näyttää lapsilta? Meillä tytöllä ainakin käytetään 6vuotiaalle sopivia vaatteita.

Kun vaan mekin löydettäisiin sille ekaluokkalaisella vielä niitä lapsellisia vaatteita, mutta kun niitä ei tehdä enää koossa 134-140 joka siis on tytön koko kun on niin pitkä likka :/

Kyllä vanhempien vastuulla on auttaa lasta valitsemaan vaatteensa ja jos hello kitty saa aikaan kiusaamista ja tunnetta siitä että toinen on vauva niin kyllä minusta on aika julmaa vanhemmalta ostaa lapselleen niitä vaatteita. [/quote]

Aika outo ajatusmaailma!

Mutta samoissa tunnelmissa yritin eilen etsiä 2,5-veelle pojalle päiväkotiin sisäkamppeita. Kivoja plyyshihousuja? Ei, paitsi tyttöjen pinkkejä ja röyhelöisiä? Raikkaanvärisiä neuloshousuja? Eioo. Sitten vain jotkut puolalaisen varastomyymälän poistotuotetta muistuttavat collegehousut mukaan. Ja toive siitä, että kivoilla yläosilla saa lapsen mukavannäköiseksi.

Ootko käynyt Lindexillä? Meidän 3½-vuotiaalla pojalla on sieltä ostettuja velourhousuja. Vihreää, ruskeaa, harmaata, kirkkaanpunaista, turkoosi-mustaa, oranssia...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ootko käynyt Lindexillä? Meidän 3½-vuotiaalla pojalla on sieltä ostettuja velourhousuja. Vihreää, ruskeaa, harmaata, kirkkaanpunaista, turkoosi-mustaa, oranssia...

Juu, mutta eioota oli sielläkin. Olen varmaan vähän myöhässä liikkeellä. KAIKKI muut on sisävaatteet jo hanstrannut. Täältä meidän Lindexiltä loppuu noi 92/98 koot heti.

Ymmärrän kyllä tuonkin. Osa lapsista kun kiusaa toisia vaatteista, niin kyllä iteki kiinnitän huomiota lasteni vaatteisiin ettei tartte joutua "silmätikuksi" ainakaan niiden takia. Mutta ei täällä onneksi lapsilla vielä näy kenelläkään mitään teinikuteita...

Muuten Hello Kitty kyllä rulettaa täällä vielä tokaluokkalaistenki keskuudessa

;)

Itsekkin katellu osaa noista ekaluokkalaisista tytöistä että saattaa olla vanhemmilla hieman arvostelu kyvyn puutetta kun tytöt 7v leikkii koulunpihassa pillifarkuissa ja kireissä ja avoinaisissa venepääntiepaidoissa. 15-16v ihan samanlaisissa vaatteissa niin kyllä jossain mättää. Meillä ollaan kyllä ihan verkkareissa ja raitapaidoissa yms.

Kyllähän nuo lapset on melkosen raakoja mitä kiusaamiseen tulee, varsinkin vaatteiden suhteen ... Kyllä silti tuo 2-luokkalainen Hello Kittyä pitää ja sitä on kuulemma muillakin :D

Meillä on taas ongelmana se että on hankala löytää vaatteita, tyttö kun on pientä kokoa ja Lindexin vaatteet alkaa sieltä 122-128 cm joka on useimmiten liian isoa meille vielä :|

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Meillä on taas ongelmana se että on hankala löytää vaatteita, tyttö kun on pientä kokoa ja Lindexin vaatteet alkaa sieltä 122-128 cm joka on useimmiten liian isoa meille vielä :|

Täh?

Isompien osastolta alkaa tuosta koosta suunnilleen

5.luokkalainen neiti etsi mieleisiään sukkia prismasta.. hello kittyä..no eipä ollut lasten puolella kokoja..naisten puolella oli hello kittyä mutta ne ei sit kelvanneet kun oli väärän malliset..

neidille menee 158 -160 minimissään..onneks ei ole enää liian *prinsessamaisia* pyytelevä..

Yhteistyössä