Katsastuksen korjauskehoitus, korjattava xx päivään mennessä. Mitä käy jos ei korjaa

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
ja esim poliisit pysäyttävät? Ajovalo oli samentunut, pitää koko umpio vaihtaa ja maksaa maltaita. Saako vain sakot? Ensi katsastuksessa voi varmaan sanoa, että vaihdettiin viimeksi romuttamolta joka on sitten ilmeisesti samentunut myös :D vai onko se vaan pakko vaihtaa 2vk aikana joka siinä rekisteriotteessa on merkitty
 
no jos ei vaihda ja poliisi pysäyttää niin taitaa sakot napsahtaa... en tiedä kun ei oo koskaan poliisi sen kummemmin syynänny, ovat kysyneet onko korjattu ja mä oon sanonut että jo toki :saint:
 
noh
Idiootti. Luulet varmaan että autossa huvin vuoksi on kaksi ajovaloa ja kuvittelet ilmeisesti että se toinen on vain koristeena tai jotain? Auton turvalaitteet, valot, jarruvalot, vilkut, turvavyöt ym on oltava toimintakunnossa SINUN ja muiden autoilijoiden turvallisuutta ajatellen.
 
juuh
Jos ajat sillä autolla, on se tuon 2vkon jälkeen katsastamaton. en tiedä rangaistuksia, mutta varmaankin sakot ja auto on tietysti ajokiellossa, kuten se on ollut siihen saakkakin...
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mikäs sit seuraavassa katsastuksessa kun näkevät ettei oo korjattu :D
Miksi ihmeessä veisit auton katsastukseen, jos tiedät, ettei se mene läpi. Onko sulla niin paljon ylimääräistä rahaa, että huviksesi käytät katsastuksessa autoja?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja luopio:
Jos se lukee rekisteriotteessa niin tilaa uusi (sanot että kadotit vanhan). :whistle:
No eikö uuteen rekisteriotteeseen tule sitten muka tuota merkintää ? Korjasin autoa 500 eurolla jotta meni katsastuksesta läpi, ei vain ole rahaa korjata 2vk sisällä enää tuota, 2kk sisällä varmaankin mutta enhän mä korjaa jos ei ole pakko :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Jos ajat sillä autolla, on se tuon 2vkon jälkeen katsastamaton. en tiedä rangaistuksia, mutta varmaankin sakot ja auto on tietysti ajokiellossa, kuten se on ollut siihen saakkakin...
ei auto ole ajokiellossa jos on katsastuksesta mennyt läpi...
mulla on aina melkoinen lista noita korjauskehoituksia ja muuta huomioitavaa.. aj ksokaan ole kilvet sen takai lähteneet.. tosin mie oon kyllä aina kirkkain silmin väittänyt poliiseille että ne on korjattu :whistle: :saint:
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sakot ja autolle ajokielto.
No eikai ajokieltoa sentään? Milläs sen ajokiellon saa pois sitten? Käyttämällä kesken vuotta katsastuksessa uudelleen? Tuskin..
Autohan on ajokiellossa, jos sen katsastus ei mene läpi. Eli auto on jo alunperin ajokiellossa, jollei sitä lamppua korjaa 2vkon sisällä. ja ajokiellon saa purettua, kun vie auton korjattuna tarkastuskatsastukseen!
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Jos ajat sillä autolla, on se tuon 2vkon jälkeen katsastamaton. en tiedä rangaistuksia, mutta varmaankin sakot ja auto on tietysti ajokiellossa, kuten se on ollut siihen saakkakin...
ei auto ole ajokiellossa jos on katsastuksesta mennyt läpi...
mulla on aina melkoinen lista noita korjauskehoituksia ja muuta huomioitavaa.. aj ksokaan ole kilvet sen takai lähteneet.. tosin mie oon kyllä aina kirkkain silmin väittänyt poliiseille että ne on korjattu :whistle: :saint:
Kehtaatkin myöntää, että valehtelet poliisille :headwall: :headwall:
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mikäs sit seuraavassa katsastuksessa kun näkevät ettei oo korjattu :D
Miksi ihmeessä veisit auton katsastukseen, jos tiedät, ettei se mene läpi. Onko sulla niin paljon ylimääräistä rahaa, että huviksesi käytät katsastuksessa autoja?
Siis menihän se nyttenkin läpi :eek: tuli vain korjauskehoitus ja kun niitä oli vain yksi, meni läpi. Jos olisi ollut 3kpl ei olisi mennyt katsastuksesta läpi
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sakot ja autolle ajokielto.
No eikai ajokieltoa sentään? Milläs sen ajokiellon saa pois sitten? Käyttämällä kesken vuotta katsastuksessa uudelleen? Tuskin..
Autohan on ajokiellossa, jos sen katsastus ei mene läpi. Eli auto on jo alunperin ajokiellossa, jollei sitä lamppua korjaa 2vkon sisällä. ja ajokiellon saa purettua, kun vie auton korjattuna tarkastuskatsastukseen!
katsastus lappuun merkitään ne kohdat mitkä tarkastetaan jälkitarkastuksessa (eli hylätty katsastus) sen lisäksi siihen lappuun voidaan laittaa noita korjauskehoituksia jotka tulee hoitaa jossain vaiheessa mutta eivät estä autolla ajoa... eli auto menee katsastuksesta läpi ja sillä saa ajaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sakot ja autolle ajokielto.
No eikai ajokieltoa sentään? Milläs sen ajokiellon saa pois sitten? Käyttämällä kesken vuotta katsastuksessa uudelleen? Tuskin..
Autohan on ajokiellossa, jos sen katsastus ei mene läpi. Eli auto on jo alunperin ajokiellossa, jollei sitä lamppua korjaa 2vkon sisällä. ja ajokiellon saa purettua, kun vie auton korjattuna tarkastuskatsastukseen!
Mutta jos se menee läpi ja silti on vaan korjauskehoitus? Kuten kai tässä?

Silloin se on korjattava mahd pian tai jos pysäytetään, voi saada sakot tai huomautuksen tai viimeistään seuraavassa katsastuksessa todnäk ei mene läpi :D
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Jos ajat sillä autolla, on se tuon 2vkon jälkeen katsastamaton. en tiedä rangaistuksia, mutta varmaankin sakot ja auto on tietysti ajokiellossa, kuten se on ollut siihen saakkakin...
ei auto ole ajokiellossa jos on katsastuksesta mennyt läpi...
mulla on aina melkoinen lista noita korjauskehoituksia ja muuta huomioitavaa.. aj ksokaan ole kilvet sen takai lähteneet.. tosin mie oon kyllä aina kirkkain silmin väittänyt poliiseille että ne on korjattu :whistle: :saint:
Nimimerkkisi on tosiaan oikeaan osuva! Jos vikoja ei korjaa, on auto katsastamaton!
 
luopio
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja luopio:
Jos se lukee rekisteriotteessa niin tilaa uusi (sanot että kadotit vanhan). :whistle:
No eikö uuteen rekisteriotteeseen tule sitten muka tuota merkintää ? Korjasin autoa 500 eurolla jotta meni katsastuksesta läpi, ei vain ole rahaa korjata 2vk sisällä enää tuota, 2kk sisällä varmaankin mutta enhän mä korjaa jos ei ole pakko :D
Siis jos se auto meni kuitenkin katsastuksesta läpi? Jos katsastaja laittaa ns. oman merkinnän siihen rekisteriotteeseen niin ei se missään muualla näy. Kuka muu siitä tietää kuin sinä ja se poliisi joka pysäyttää ja lukee sen siitä? Eihän se asiaa korjaa tietenkään! Ja pitäähän se ennemmin tai myöhemmin korjauttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Jos ajat sillä autolla, on se tuon 2vkon jälkeen katsastamaton. en tiedä rangaistuksia, mutta varmaankin sakot ja auto on tietysti ajokiellossa, kuten se on ollut siihen saakkakin...
ei auto ole ajokiellossa jos on katsastuksesta mennyt läpi...
mulla on aina melkoinen lista noita korjauskehoituksia ja muuta huomioitavaa.. aj ksokaan ole kilvet sen takai lähteneet.. tosin mie oon kyllä aina kirkkain silmin väittänyt poliiseille että ne on korjattu :whistle: :saint:
Kehtaatkin myöntää, että valehtelet poliisille :headwall: :headwall:
khyllä, kun kyseessä on hyvin pienet jutut jotka eivät vaikuta siihen autolla ajamiseen..
kas kun niitä korjasukehoituksia voi olla vaikak minkälaisia :snotty:
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sakot ja autolle ajokielto.
No eikai ajokieltoa sentään? Milläs sen ajokiellon saa pois sitten? Käyttämällä kesken vuotta katsastuksessa uudelleen? Tuskin..
Autohan on ajokiellossa, jos sen katsastus ei mene läpi. Eli auto on jo alunperin ajokiellossa, jollei sitä lamppua korjaa 2vkon sisällä. ja ajokiellon saa purettua, kun vie auton korjattuna tarkastuskatsastukseen!
Oletko vähän hölmö? Auto MENI LÄPI katsastuksesta. Uuteen rekisteriotteeseen tuli vain nuo korjauskehoitukset, mun ei tarvii käydä sen kanssa näytillä missään enää
 
NIIN!
AJO KIELTO ON SILLOIN KUN ET OLE MAKSANUT AUTOSI VEROJA, KORJAUSKEHOITUS ON VAIN KORJAUSKEHOITUS. JOSTA POLIISI NAPISEE JA RÄPSÄYTTÄÄ SAKOT.SE EI OLE SYY KILPIEN POISTOON EIKÄ MUUHUN VASTAAVAAN. SOITA KYTTÄLAITOKSELLE JOS MIETITYTTÄÄ!
 

Yhteistyössä