katon laitosta

Niin, mitäs vesikattoja teillä täällä on? Meillä kun on nyt se tilanne, et tiilet on 95% katolla, miehen ja appiukon laittamana ja niitten laittoon on käytetty usiampi päivä aikaa. Nyt sit miehellä palo lopullisesti hihat koko kattoon, ku ei kuulemma saa tarpeeksi tiivistä jiirien kohalta ja aikoo vaihtaa peltikatoksi, jonku toisen asentamana. :eek: Mä koitin neuvotella, et eiks vois palkata jonku toisen tekee loppuun se tiilikaton asennus, mut ei oo isäntä halukas kyseleen ketään, ku ei tiedä täältä ketään joka asentas tiilikattoja, varsinki noin, et ku on jo lähes valmiiksi tehty. Mistä mä voisin löytää jotai firmoja, jotka asentaa kattoja? Ois ees joku mitä ehottaa isännälle. Tiilikatteesta siis puuttuu enää kuistit ja takaterassin tiilet ja just toisella kuistilla on ni jiirikohdat, mitkä on kuulemma ylipääsemättömän vaikia asentaa. Musta ois ihan typerää puotella kalliit tiilet katolta alas ja lätkästä tilalle pelti. Tulee katolle turhan kallis hinta. :headwall: :eek:
 
poppoo
No ihan älyttömältä hommalta kuullostaa, jos vielä tiilet heittelee alas katolta. Jos teillä on semmoset sisäjiirit kuistien kohdilla, niin meillä sellaisiin laitettiin peltikaistale siihen kulmakohtaan ja sitten jotain lasikuitunauhaa tms. tiivistämään reunoille. Siihen sitten päälle ladottiin tiilet. Isäntä ite laittoi. Helppoa se ei kuulemma ollut, mutta pakkohan ne on pistää. Ei kyllä tullut mieleenkään vaihtaa keskenkaiken kattomateriaalia. Ohjeita varmasti löytyy netistäkin hakemalla tai tiilien toimittajilta. Tutkikaa nyt ennenkuin hutkitte. Tiilet on kalliita, mutta sitten myöskin "ikuisia", toisin kuin peltikatto. Ja peltihän se vasta vaikea onkin laittaa niin, että varmasti pitää myös.
 
Juu on sillä ohjeet ja tiivisteet ym. ja mä sille koitin ehottaa sitäki, et palkattas joku tekee se loppuun. Kun siis ei oo ku ne jiirin kohdat ja kuistit tekemättä. :headwall: Peltikaton se teettäs suosiolla jollai toisella. Ja sehän se vasta maksas. :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä