U
Utelias
Vieras
Jos täällä sellaisia on. Kovasti olen kiinnostunut kyseisestä ammatista ja haluaisin tietää työn hyviä ja huonoja puolia? Ja miten kauan koulutus kestää? Kiitos kovasti jos joku haluaa valaista minua. 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Mustakin olisi kiva kuulla. Odottelen tässä josko tulisi kutsu pääsykokeisiin kun syksyn haussa metropoliaan hain...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Mustakin olisi kiva kuulla. Odottelen tässä josko tulisi kutsu pääsykokeisiin kun syksyn haussa metropoliaan hain...![]()
Tsemppiä! Ootko käynyt ammattikoulun vai lukion, millä todistuksella sinne hait?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:Mäkin kyllä mielelläni lukisin tästä aiheesta =) Mä oon hakenut Stadiaan (mikälie Metropolia nyk.) kätilölinjalle, mut en päässyt edes pääsykokeisiin :ashamed: Nyt oon päässyt sit sairaanhoitajaksi opikselemaan (eri kouluun kylläkin), jospa siitä etenisin joku päivä kätilöksi...![]()
Koulutus taitaa kestää, oliko se 4 vai 4,5 vuotta.
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:Mäkin kyllä mielelläni lukisin tästä aiheesta =) Mä oon hakenut Stadiaan (mikälie Metropolia nyk.) kätilölinjalle, mut en päässyt edes pääsykokeisiin :ashamed: Nyt oon päässyt sit sairaanhoitajaksi opikselemaan (eri kouluun kylläkin), jospa siitä etenisin joku päivä kätilöksi...![]()
Koulutus taitaa kestää, oliko se 4 vai 4,5 vuotta.
Kätilökoulutus on 4,5 vuotta ja puolet koulutuksesta on harjottelua, ei siis niin että kaks vuotta koulua ja sen jälkeen kaks vuotta harjottelua.
Missä koulussa oot? Ainakin terkkarin papereilla saa kätilön paperit kahdessa vuodessa, luulis et sairaanhoitajana olis sama juttu. Mäkin haluan joskus vielä kätilönkin koulutuksen.
Piti korjata, hyvä kun ei muista miten pitkä oma koulutus on.Terkkari on 4 ja kätilö 4,5 vuotta.
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Mustakin olisi kiva kuulla. Odottelen tässä josko tulisi kutsu pääsykokeisiin kun syksyn haussa metropoliaan hain...![]()
Tsemppiä! Ootko käynyt ammattikoulun vai lukion, millä todistuksella sinne hait?![]()
Molemmateli kaksoistutkinnon kävin, mutta hain pelkästään ammattikoulun papereilla kun niillä sai paremmat pisteet (hyvä keskiarvo ) kuin esimerkiksi pelkällä yo-todistuksella tai combilla. Pisteitä olisi 27, toivon todella että kutsu tulee... Eka hakukerta tosin käsillä. Tiedätkö millä alkupisteillä on päässyt pääsykokeeseen?