Kätilöopisto vai Naistenklinikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minttuli

Uusi jäsen
11.08.2004
27
0
1
Kertoisitteko kokemuksianne Kätilöopistosta ja Naistenklinikasta te jotka olette kyseisissä paikoissa synnyttäneet.

Luin yhtä toista ketjua, jossa joku kirjoitti, että Kätilöopisto on ns.luomusynnytyspaikka, jossa on ainoastaan yksi anestesialääkäri joten ei ole mitenkään varmaa, että saa epiduraalin halutessaan.
Alkoi hieman pelottaa tuo, nimittäin Kätilöpistolle olisin menossa synnyttämään, mutta nyt en tiedä kannattaisiko sittenkin vaihtaa Naistenklinikalle...

Eli miten olette saaneet kivunlievityksiä ja millaista henkilökunta on ollut noissa paikoissa ja voisitteko suositella muille jompaa kumpaa?

itse synnytin naistenklinikalla ja ei ole moittimista.Kivunlievitystä sai heti kun halus.multa jäi hyvät ja ennenkaikkea ammattitaoiset muistot!
Kaveri synnytti just kättärillä ja oli ollut kylmää kyytiä!ei ollu ehditty muka antaa epiduraalia....lisäksi oli ollut tosi tyly kätilö

Synnytin esikoiseni kättärillä ja minulta kätilö kysyi heti synnytyssalissa, että haluanko puudutuksen. Ei siis tarvinnut edes itse pyytää! Anestesialääkäri tuli paikalle alle kymmenessä minuutissa. synnytksen aikana puudutus annettiin minulle 3 kertaa.
Samoin ystävälleni on suoraan tarjottu epiduraalia ja lääkäri tuli laittamaan sen kesken lounastauon.
Voihan toki olla, että aina anestesialääkäri ei ole tavoitettavissa (esim on leikkauksessa), mutta niin voi käydä missä tahansa sairaalassa. Samaan aikaanhan voi olla kuitenkin käynnissä monta leikkausta. Mutta kyllä sen puudutuksen varmasti saa, jos synnytyksen vaihe sen vain suo. Joskus voi vain joutua odottamaan vähän aikaa..

Itselläni oli todella vaikea synnytys, joka päättyi sektioon ja aika pitkään syyttelin henkilökuntaa, että he eivät olleet toimineet oikein. Nyt kuitenkin olen tajunnut, että minun synnytykseni vain sattui menemään (lapsen väärä tarjonta) niin eikä se toki ollut kätilön tai lääkärin vika.
Kättärin lapsivuodeosastolla sekä päivystysosastolla olen myös saanut todella hyvää kohtelua ja kätilöt ovat olleet todella ihania ja ystävällisiä.

Itse olen menossa synnyttämään tämän toisenkin tulokkaan Kättärille!

kkemeli rv29+

Itse synnytin kuukausi sitten Kätilöopistolla ja oli mielestäni todella hyvä paikka. Erittäin ammattitaitoinen henkilökunta ja kipulääkitystä sai tarpeen mukaan synnytyksen aikana. Myös päivystysosastosta jäi todella myönteinen kuva.

Yhteistyössä